SME

Ferrari privezie do Paríža najvýkonnejší kabriolet. Vypočujte si jeho zvuk

Talianska značka vyrobí len 499 kusov kabrioletu, z ktorých každý pokorí stovku za tri sekundy.

(Zdroj: Ferrari)

Na tohtoročnom autosalóne v Paríži Ferrari odloží strechu modelu 458 Speciale. „Špeciálny“ model je na prvých oficiálnych fotkách v krásnom žltom vyhotovení s bielo-čiernymi pásmi a označením 458 Speciale A.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Písmenko A v názve modelu je skratkou talianskeho slova Aperta. Znamená to otvorený.

Základom kabrioletu je klasická (špeciálna) verzia tohto modelu, preto aj pohonná technika ostala zachovaná.

Atmosférická klasika má krásny zvuk

Motor V8 so zdvihovým objemom 4.497 cm3 ponúka výkon 445 KW (605 k) pri 9.000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 540 Nm je dostupný pri 6.000 otáčkach za minútu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa zástupcov Ferrari ide stále o najvýkonnejší atmosférický agregát talianskej značky. Jedným dychom dodávame, že práva vďaka nemu bude Ferrari 458 Speciale A aj najvýkonnejším kabrioletom.

Vypočujte si zvuk vysokootáčkového motora Ferrari 458 Speciale A
>> TU >>

Pohonná jednotka je spriahnutá so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou F1.

Napriek tomu, že otvorená verzia je údajne o 50 kg ťažšia, ako klasické kupé, konštruktérom sa podarilo zachovať dynamické vlastnosti uzavretého vozidla.

Bez strechy je rovnako rýchly

Ferrari 458 Speciale A dosiahne z pokoja rýchlosť 100 km/h za tri sekundy a hranicu 200 km/h pokorí za 9,1 sekundy. Vozidlo by malo rýchlosť 300 km/h prekročiť o približne 20 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako, ako verzia kupé, aj kabriolet sa bude spoliehať na

  • stabilizačnú kontrolu ESC,
  • vysokovýkonný systém ABS a rozdeľovač brzdnej sily,
  • trakčnú kontrolu, akou disponujú aj monoposty F1,
  • elektronicky riadený samosvorný zadný diferenciál,
  • elektronikou kontrolované, ovládané a nastaviteľné tlmiče.

Musíte patriť medzi 499 šťastlivcov

Spoľahlivé zastavenie vozidla majú na starosti brzdy s karbón-keramickými kotúčmi. Priemer predných kotúčov je 398 a zadných 360 mm.

Brzdy sú ukryté za 20 palcovými diskami kolies s rozmerom 245/35 ZR20 vpredu a 305/30 ZR 20 vzadu.

Priemerná spotreba sa bude pohybovať na úrovni 12 litrov na 100 km jazdy.

Ferrari tvrdí, že vyrobí len 499 kusov modelu 458 Speciale A. Cenu novinky neprezradil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 859
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 550
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 573
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 106
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 060
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 048
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 996
  8. Čo bude toto leto in? 2 800
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodný mlyn v Kvačianskej doline
  2. Milan Resutík: Ambícia – rezignácia – demisia
  3. Ľuboš Vodička: Cintorín sv. Marka vo Viedni, miesto kde pochovali Mozarta
  4. Jan Pražák: Úchyl v tramvaji
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: “Co je to za vola?”
  7. Irena Šimuneková: Poľnými cestami 2
  8. Irena Šimuneková: Poľnými cestami
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 17 116
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 371
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 276
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 565
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 130
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 842
  7. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 613
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 506
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu