SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Ferrari privezie do Paríža najvýkonnejší kabriolet. Vypočujte si jeho zvuk

Talianska značka vyrobí len 499 kusov kabrioletu, z ktorých každý pokorí stovku za tri sekundy.

(Zdroj: Ferrari)

Na tohtoročnom autosalóne v Paríži Ferrari odloží strechu modelu 458 Speciale. „Špeciálny“ model je na prvých oficiálnych fotkách v krásnom žltom vyhotovení s bielo-čiernymi pásmi a označením 458 Speciale A.

Písmenko A v názve modelu je skratkou talianskeho slova Aperta. Znamená to otvorený.

Základom kabrioletu je klasická (špeciálna) verzia tohto modelu, preto aj pohonná technika ostala zachovaná.

Atmosférická klasika má krásny zvuk

Motor V8 so zdvihovým objemom 4.497 cm3 ponúka výkon 445 KW (605 k) pri 9.000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 540 Nm je dostupný pri 6.000 otáčkach za minútu.

Podľa zástupcov Ferrari ide stále o najvýkonnejší atmosférický agregát talianskej značky. Jedným dychom dodávame, že práva vďaka nemu bude Ferrari 458 Speciale A aj najvýkonnejším kabrioletom.

Vypočujte si zvuk vysokootáčkového motora Ferrari 458 Speciale A
>> TU >>

Pohonná jednotka je spriahnutá so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou F1.

Napriek tomu, že otvorená verzia je údajne o 50 kg ťažšia, ako klasické kupé, konštruktérom sa podarilo zachovať dynamické vlastnosti uzavretého vozidla.

Bez strechy je rovnako rýchly

Ferrari 458 Speciale A dosiahne z pokoja rýchlosť 100 km/h za tri sekundy a hranicu 200 km/h pokorí za 9,1 sekundy. Vozidlo by malo rýchlosť 300 km/h prekročiť o približne 20 km/h.

Rovnako, ako verzia kupé, aj kabriolet sa bude spoliehať na

  • stabilizačnú kontrolu ESC,
  • vysokovýkonný systém ABS a rozdeľovač brzdnej sily,
  • trakčnú kontrolu, akou disponujú aj monoposty F1,
  • elektronicky riadený samosvorný zadný diferenciál,
  • elektronikou kontrolované, ovládané a nastaviteľné tlmiče.

Musíte patriť medzi 499 šťastlivcov

Spoľahlivé zastavenie vozidla majú na starosti brzdy s karbón-keramickými kotúčmi. Priemer predných kotúčov je 398 a zadných 360 mm.

Brzdy sú ukryté za 20 palcovými diskami kolies s rozmerom 245/35 ZR20 vpredu a 305/30 ZR 20 vzadu.

Priemerná spotreba sa bude pohybovať na úrovni 12 litrov na 100 km jazdy.

Ferrari tvrdí, že vyrobí len 499 kusov modelu 458 Speciale A. Cenu novinky neprezradil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 316
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 543
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 057
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 710
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 6 203
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 219
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 044
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 054
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 566
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 740
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 621
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 524
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 500
  7. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 485
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu