SME
Utorok, 20. apríl, 2021 | Meniny má MarcelKrížovkyKrížovky

Volkswagen Golf Sportsvan je väčší, ale stále Golf. Testovali sme ho

Rodinné auto nemusí mať len karosériu typu kombi. Motor 1,2 TSI prekvapil nízkou spotrebou.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Volkswagen nezvykne zanedbať ani deriváty základných modelov. Napriek tomu sme Golf Sportsvan preberali ako "trochu horší Golf". Až neskôr nás presvedčil, že meno Golf nosí oprávnene.

Zväčšená verzia Golf Sportsvan prináša viac miesta a zároveň si zachováva typický vzhľad klasickej verzie. Dizajn nikoho neurazí, ale ani neprekvapí.

Našiel si miesto tesne pod Touranom

Karoséria je vyššia a nárast dĺžky (+ 83 mm) a rázvoru (+ 48 mm) sa pozitívne prejavili v priestore pre posádku. Najmä vyššie postavy sa nebudú cítiť vo vozidle stiesnene, hoci ani klasický Golf nie je v zásade malé auto.

Ponuka priestoru na predných sedadlách je v podstate identická s bežným Golfom. Vodič a spolujazdec však sedia o niečo vyššie.

K celkovému komfortu prispeje mimoriadne štedrá ponuka odkladacích priestorov.

Drobnosti i väčšie veci si svoje miesto nájdu okolo radiacej páky, na bokoch zadných sedadiel a okuliare v stropnej priehradke.

Oceňuje riešenie držiakov na nápoje na stredovom tuneli. Ak ich nevyužívate, ukryjú sa a urobia priestor pre väčšie predmety.

Jednoduchý a dobrý nápad je aj guma, ktorá celkom dobre drží, napríklad väčší smartfón.

Dostatočne veľkú schránku nájdete aj v strede palubnej dosky s dohora vyklápateľným krytom.

Viac pre cestujúcich aj batožinu

Zo zväčšenej karosérie budú profitovať najmä cestujúci vzadu, pretože sedia na posúvateľných sedadlách s polohovateľným operadlom. Je len na vás, či dáte prednosť batožine alebo komfortu.

Celkový štandardný objem kufra (500 – 590 litrov) je viac ako dostačujúci a na úrovni vozidiel kombi. Voči klasickému Golfu to môže byť nárast až o 120 litrov.

Praktickosť a využiteľnosť batožinového priestoru ďalej zvyšuje dvojité dno, ktoré vo svojej vrchnej polohe a sklopených zadných sedadlách vytvorí takmer rovné dno.

V ponuke príplatkových prvkov figuruje napríklad aj sklopiteľné predné sedadlo spolujazdca.

Gény Golfu nepotlačil ani prívlastok „van“

Volkswagen Golf Sportsvan nesklamal ani po jazdeckej stránke a snaží sa kopírovať hatchback. Ani vyššia karoséria neuberá z komfortu a náklony v zákrutách sú primerané zameraniu auta.

Rovnako ako klasický Golf, aj Sportsvan vyniká v odhlučnení počas prejazdu nerovností a v celkovej stabilite.

Objemnejšiu karosériu občas prezradí len tuhšie naladená zadná náprava, ktorá nie je v prípade prázdneho vozidla tak presvedčivá akou disponuje hatchback.

Je to však Golf taký, ako ho poznáme.

Malý motor, veľký úžitok

Na pohon testovaného kusu slúžil známy štvorvalcový motor 1.2 TSI s výkonom 81 kW (110 k) spriahnutý s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Už od začiatku testu nás táto kombinácia veľmi príjemne prekvapila. Nie len že je motor tichý a kultivovaný, ale 1.350 kg vážiacemu rodinnému autu dopraje dostatok dynamiky.

Pretekár to nie je, ale zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h za cca 10 sekúnd nesklame. Pri vyššom hmotnostnom zaťažení pracuje automatická prevodovka častejšie, stále však primerane.

Spotreboval menej ako sme čakali

Nestáva sa to často, ale v tomto prípade nás prekvapila najmä spotreba - pozitívne. Automobil sa počas redakčného testu uspokojil v priemere s 5,9 litrami benzínu na 100 km jazdy a to sme neštandardne najazdili asi 3.000 km a takmer vždy s naloženým autom.

Vybranej motorizácii by sme v meste a kratších prímestských trasách dali prednosť pred naftovým motorom 1,6 TDI.

Na silnejší benzínový motor 1,4 TSI potrebujete rozumný dôvod a naftový dvojliter by sme si vybrali len v prípade trvale vysokého nasadenia a očakávaných dlhých trasách.

Dobrý dojem môže ľahko pokaziť cena

Aj s odstupom času musíme prejaviť s Golfom Sportsvan spokojnosť. Kombináciu priestoru a jazdeckých daností Golfu ladili vo Volkswagene svedomito.

Automobil je tuhý, dobre spracovaný a napriek väčšej karosérii je to stále Golf.

Nič nie je však zadarmo a tak za nami testovanú kombináciu silnejšieho motora 1,2 TSI a automatickú prevodovku si importér vypýta najmenej 18.730 eur. Za druhý stupeň výbavy si musíte priplatiť ešte takmer 1.500 eur a veríme, že v ďalšej príplatkovej výbave by ste si ešte niečo našli.

Vyššiu nadobúdaciu cenu vyvažuje slušná zostatková hodnota vozidiel Volkswagen, vysoká variabilita interiéru a priestor pre posádku i batožinu na úrovni veľkého kombi.

Technické parametre

Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI

Motor

Palivo

benzín

Počet valcov

4

Zdvihový objem

1.197 cm3

Výkon

81 kW (110 k)

Krútiaci moment

175 Nm (1.400 – 4.000)

Prevodovka

Automatická DSG, 7 stupňov

Rozmery a váha

Dĺžka

4.338 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.578 mm

Rázvor náprav

2.685 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.350 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.870 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

595 kg

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť

192 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

10,7 s

Spotreba v meste

6,3 l / 100 km

Spotreba mimo mesta

4,7 l / 100 km

Kombinovaná spotreba (údaj výrobcu (nameraná)

5,3 (5,9) l / 100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  2. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  3. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  4. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  5. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  6. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  7. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  1. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  2. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  3. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  4. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  5. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  6. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  7. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  8. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 25 812
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 22 289
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 217
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 623
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 8 384
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 013
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 858
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 850
  9. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 723
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 703
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovensko sa zrejme nevyhne vyhosteniu ruských diplomatov.

8 h

Čo sa udialo v českých Vrběticích.

4 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Spring Electric

Pri mestskom jazdení sľubuje dojazd 305 kilometrov.

12 h
Kia Stonic a Kia Rio

Najväčší rozdiel je vo vnímanej hodnote auta.

20 h
Upravený Defender, ktorý v sobotu povezie truhlu princa Philipa.

Auto si princ vybral už v roku 2003.

16. apr
Mercedes-Benz EQS

Dojazd sľubuje až 770 kilometrov na jedno nabitie.

16. apr