SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Volkswagen Golf Sportsvan je väčší, ale stále Golf. Testovali sme ho

Rodinné auto nemusí mať len karosériu typu kombi. Motor 1,2 TSI prekvapil nízkou spotrebou.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Volkswagen nezvykne zanedbať ani deriváty základných modelov. Napriek tomu sme Golf Sportsvan preberali ako "trochu horší Golf". Až neskôr nás presvedčil, že meno Golf nosí oprávnene.

Zväčšená verzia Golf Sportsvan prináša viac miesta a zároveň si zachováva typický vzhľad klasickej verzie. Dizajn nikoho neurazí, ale ani neprekvapí.

Našiel si miesto tesne pod Touranom

Karoséria je vyššia a nárast dĺžky (+ 83 mm) a rázvoru (+ 48 mm) sa pozitívne prejavili v priestore pre posádku. Najmä vyššie postavy sa nebudú cítiť vo vozidle stiesnene, hoci ani klasický Golf nie je v zásade malé auto.

Ponuka priestoru na predných sedadlách je v podstate identická s bežným Golfom. Vodič a spolujazdec však sedia o niečo vyššie.

K celkovému komfortu prispeje mimoriadne štedrá ponuka odkladacích priestorov.

Drobnosti i väčšie veci si svoje miesto nájdu okolo radiacej páky, na bokoch zadných sedadiel a okuliare v stropnej priehradke.

Oceňuje riešenie držiakov na nápoje na stredovom tuneli. Ak ich nevyužívate, ukryjú sa a urobia priestor pre väčšie predmety.

Jednoduchý a dobrý nápad je aj guma, ktorá celkom dobre drží, napríklad väčší smartfón.

Dostatočne veľkú schránku nájdete aj v strede palubnej dosky s dohora vyklápateľným krytom.

Viac pre cestujúcich aj batožinu

Zo zväčšenej karosérie budú profitovať najmä cestujúci vzadu, pretože sedia na posúvateľných sedadlách s polohovateľným operadlom. Je len na vás, či dáte prednosť batožine alebo komfortu.

Celkový štandardný objem kufra (500 – 590 litrov) je viac ako dostačujúci a na úrovni vozidiel kombi. Voči klasickému Golfu to môže byť nárast až o 120 litrov.

Praktickosť a využiteľnosť batožinového priestoru ďalej zvyšuje dvojité dno, ktoré vo svojej vrchnej polohe a sklopených zadných sedadlách vytvorí takmer rovné dno.

V ponuke príplatkových prvkov figuruje napríklad aj sklopiteľné predné sedadlo spolujazdca.

Gény Golfu nepotlačil ani prívlastok „van“

Volkswagen Golf Sportsvan nesklamal ani po jazdeckej stránke a snaží sa kopírovať hatchback. Ani vyššia karoséria neuberá z komfortu a náklony v zákrutách sú primerané zameraniu auta.

Rovnako ako klasický Golf, aj Sportsvan vyniká v odhlučnení počas prejazdu nerovností a v celkovej stabilite.

Objemnejšiu karosériu občas prezradí len tuhšie naladená zadná náprava, ktorá nie je v prípade prázdneho vozidla tak presvedčivá akou disponuje hatchback.

Je to však Golf taký, ako ho poznáme.

Malý motor, veľký úžitok

Na pohon testovaného kusu slúžil známy štvorvalcový motor 1.2 TSI s výkonom 81 kW (110 k) spriahnutý s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Už od začiatku testu nás táto kombinácia veľmi príjemne prekvapila. Nie len že je motor tichý a kultivovaný, ale 1.350 kg vážiacemu rodinnému autu dopraje dostatok dynamiky.

Pretekár to nie je, ale zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h za cca 10 sekúnd nesklame. Pri vyššom hmotnostnom zaťažení pracuje automatická prevodovka častejšie, stále však primerane.

Spotreboval menej ako sme čakali

Nestáva sa to často, ale v tomto prípade nás prekvapila najmä spotreba - pozitívne. Automobil sa počas redakčného testu uspokojil v priemere s 5,9 litrami benzínu na 100 km jazdy a to sme neštandardne najazdili asi 3.000 km a takmer vždy s naloženým autom.

Vybranej motorizácii by sme v meste a kratších prímestských trasách dali prednosť pred naftovým motorom 1,6 TDI.

Na silnejší benzínový motor 1,4 TSI potrebujete rozumný dôvod a naftový dvojliter by sme si vybrali len v prípade trvale vysokého nasadenia a očakávaných dlhých trasách.

Dobrý dojem môže ľahko pokaziť cena

Aj s odstupom času musíme prejaviť s Golfom Sportsvan spokojnosť. Kombináciu priestoru a jazdeckých daností Golfu ladili vo Volkswagene svedomito.

Automobil je tuhý, dobre spracovaný a napriek väčšej karosérii je to stále Golf.

Nič nie je však zadarmo a tak za nami testovanú kombináciu silnejšieho motora 1,2 TSI a automatickú prevodovku si importér vypýta najmenej 18.730 eur. Za druhý stupeň výbavy si musíte priplatiť ešte takmer 1.500 eur a veríme, že v ďalšej príplatkovej výbave by ste si ešte niečo našli.

Vyššiu nadobúdaciu cenu vyvažuje slušná zostatková hodnota vozidiel Volkswagen, vysoká variabilita interiéru a priestor pre posádku i batožinu na úrovni veľkého kombi.

Technické parametre

Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI

Motor

Palivo

benzín

Počet valcov

4

Zdvihový objem

1.197 cm3

Výkon

81 kW (110 k)

Krútiaci moment

175 Nm (1.400 – 4.000)

Prevodovka

Automatická DSG, 7 stupňov

Rozmery a váha

Dĺžka

4.338 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.578 mm

Rázvor náprav

2.685 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.350 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.870 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

595 kg

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť

192 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

10,7 s

Spotreba v meste

6,3 l / 100 km

Spotreba mimo mesta

4,7 l / 100 km

Kombinovaná spotreba (údaj výrobcu (nameraná)

5,3 (5,9) l / 100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 520
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 058
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 934
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 320
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 610
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 886
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 156
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 719
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 241
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 041
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 344
  8. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 312
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu