Volkswagen Golf Sportsvan je väčší, ale stále Golf. Testovali sme ho

Rodinné auto nemusí mať len karosériu typu kombi. Motor 1,2 TSI prekvapil nízkou spotrebou.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Volkswagen nezvykne zanedbať ani deriváty základných modelov. Napriek tomu sme Golf Sportsvan preberali ako "trochu horší Golf". Až neskôr nás presvedčil, že meno Golf nosí oprávnene.

Zväčšená verzia Golf Sportsvan prináša viac miesta a zároveň si zachováva typický vzhľad klasickej verzie. Dizajn nikoho neurazí, ale ani neprekvapí.

Našiel si miesto tesne pod Touranom

Karoséria je vyššia a nárast dĺžky (+ 83 mm) a rázvoru (+ 48 mm) sa pozitívne prejavili v priestore pre posádku. Najmä vyššie postavy sa nebudú cítiť vo vozidle stiesnene, hoci ani klasický Golf nie je v zásade malé auto.

Ponuka priestoru na predných sedadlách je v podstate identická s bežným Golfom. Vodič a spolujazdec však sedia o niečo vyššie.

K celkovému komfortu prispeje mimoriadne štedrá ponuka odkladacích priestorov.

Drobnosti i väčšie veci si svoje miesto nájdu okolo radiacej páky, na bokoch zadných sedadiel a okuliare v stropnej priehradke.

Oceňuje riešenie držiakov na nápoje na stredovom tuneli. Ak ich nevyužívate, ukryjú sa a urobia priestor pre väčšie predmety.

Jednoduchý a dobrý nápad je aj guma, ktorá celkom dobre drží, napríklad väčší smartfón.

Dostatočne veľkú schránku nájdete aj v strede palubnej dosky s dohora vyklápateľným krytom.

Viac pre cestujúcich aj batožinu

Zo zväčšenej karosérie budú profitovať najmä cestujúci vzadu, pretože sedia na posúvateľných sedadlách s polohovateľným operadlom. Je len na vás, či dáte prednosť batožine alebo komfortu.

Celkový štandardný objem kufra (500 – 590 litrov) je viac ako dostačujúci a na úrovni vozidiel kombi. Voči klasickému Golfu to môže byť nárast až o 120 litrov.

Praktickosť a využiteľnosť batožinového priestoru ďalej zvyšuje dvojité dno, ktoré vo svojej vrchnej polohe a sklopených zadných sedadlách vytvorí takmer rovné dno.

V ponuke príplatkových prvkov figuruje napríklad aj sklopiteľné predné sedadlo spolujazdca.

Gény Golfu nepotlačil ani prívlastok „van“

Volkswagen Golf Sportsvan nesklamal ani po jazdeckej stránke a snaží sa kopírovať hatchback. Ani vyššia karoséria neuberá z komfortu a náklony v zákrutách sú primerané zameraniu auta.

Rovnako ako klasický Golf, aj Sportsvan vyniká v odhlučnení počas prejazdu nerovností a v celkovej stabilite.

Objemnejšiu karosériu občas prezradí len tuhšie naladená zadná náprava, ktorá nie je v prípade prázdneho vozidla tak presvedčivá akou disponuje hatchback.

Je to však Golf taký, ako ho poznáme.

Malý motor, veľký úžitok

Na pohon testovaného kusu slúžil známy štvorvalcový motor 1.2 TSI s výkonom 81 kW (110 k) spriahnutý s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Už od začiatku testu nás táto kombinácia veľmi príjemne prekvapila. Nie len že je motor tichý a kultivovaný, ale 1.350 kg vážiacemu rodinnému autu dopraje dostatok dynamiky.

Pretekár to nie je, ale zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h za cca 10 sekúnd nesklame. Pri vyššom hmotnostnom zaťažení pracuje automatická prevodovka častejšie, stále však primerane.

Spotreboval menej ako sme čakali

Nestáva sa to často, ale v tomto prípade nás prekvapila najmä spotreba - pozitívne. Automobil sa počas redakčného testu uspokojil v priemere s 5,9 litrami benzínu na 100 km jazdy a to sme neštandardne najazdili asi 3.000 km a takmer vždy s naloženým autom.

Vybranej motorizácii by sme v meste a kratších prímestských trasách dali prednosť pred naftovým motorom 1,6 TDI.

Na silnejší benzínový motor 1,4 TSI potrebujete rozumný dôvod a naftový dvojliter by sme si vybrali len v prípade trvale vysokého nasadenia a očakávaných dlhých trasách.

Dobrý dojem môže ľahko pokaziť cena

Aj s odstupom času musíme prejaviť s Golfom Sportsvan spokojnosť. Kombináciu priestoru a jazdeckých daností Golfu ladili vo Volkswagene svedomito.

Automobil je tuhý, dobre spracovaný a napriek väčšej karosérii je to stále Golf.

Nič nie je však zadarmo a tak za nami testovanú kombináciu silnejšieho motora 1,2 TSI a automatickú prevodovku si importér vypýta najmenej 18.730 eur. Za druhý stupeň výbavy si musíte priplatiť ešte takmer 1.500 eur a veríme, že v ďalšej príplatkovej výbave by ste si ešte niečo našli.

Vyššiu nadobúdaciu cenu vyvažuje slušná zostatková hodnota vozidiel Volkswagen, vysoká variabilita interiéru a priestor pre posádku i batožinu na úrovni veľkého kombi.

Technické parametre

Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI

Motor

Palivo

benzín

Počet valcov

4

Zdvihový objem

1.197 cm3

Výkon

81 kW (110 k)

Krútiaci moment

175 Nm (1.400 – 4.000)

Prevodovka

Automatická DSG, 7 stupňov

Rozmery a váha

Dĺžka

4.338 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.578 mm

Rázvor náprav

2.685 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.350 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.870 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

595 kg

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť

192 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

10,7 s

Spotreba v meste

6,3 l / 100 km

Spotreba mimo mesta

4,7 l / 100 km

Kombinovaná spotreba (údaj výrobcu (nameraná)

5,3 (5,9) l / 100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 718
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 161
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 298
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 161
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 627
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 501
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 786
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 601
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 926
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 2 982

Téma: Volkswagen VW Golf, Passat, Polo, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop