SME

Volkswagen Golf Sportsvan je väčší, ale stále Golf. Testovali sme ho

Rodinné auto nemusí mať len karosériu typu kombi. Motor 1,2 TSI prekvapil nízkou spotrebou.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Volkswagen nezvykne zanedbať ani deriváty základných modelov. Napriek tomu sme Golf Sportsvan preberali ako "trochu horší Golf". Až neskôr nás presvedčil, že meno Golf nosí oprávnene.

Zväčšená verzia Golf Sportsvan prináša viac miesta a zároveň si zachováva typický vzhľad klasickej verzie. Dizajn nikoho neurazí, ale ani neprekvapí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našiel si miesto tesne pod Touranom

Karoséria je vyššia a nárast dĺžky (+ 83 mm) a rázvoru (+ 48 mm) sa pozitívne prejavili v priestore pre posádku. Najmä vyššie postavy sa nebudú cítiť vo vozidle stiesnene, hoci ani klasický Golf nie je v zásade malé auto.

SkryťVypnúť reklamu

Ponuka priestoru na predných sedadlách je v podstate identická s bežným Golfom. Vodič a spolujazdec však sedia o niečo vyššie.

K celkovému komfortu prispeje mimoriadne štedrá ponuka odkladacích priestorov.

Drobnosti i väčšie veci si svoje miesto nájdu okolo radiacej páky, na bokoch zadných sedadiel a okuliare v stropnej priehradke.

Oceňuje riešenie držiakov na nápoje na stredovom tuneli. Ak ich nevyužívate, ukryjú sa a urobia priestor pre väčšie predmety.

Jednoduchý a dobrý nápad je aj guma, ktorá celkom dobre drží, napríklad väčší smartfón.

Dostatočne veľkú schránku nájdete aj v strede palubnej dosky s dohora vyklápateľným krytom.

Viac pre cestujúcich aj batožinu

Zo zväčšenej karosérie budú profitovať najmä cestujúci vzadu, pretože sedia na posúvateľných sedadlách s polohovateľným operadlom. Je len na vás, či dáte prednosť batožine alebo komfortu.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový štandardný objem kufra (500 – 590 litrov) je viac ako dostačujúci a na úrovni vozidiel kombi. Voči klasickému Golfu to môže byť nárast až o 120 litrov.

Praktickosť a využiteľnosť batožinového priestoru ďalej zvyšuje dvojité dno, ktoré vo svojej vrchnej polohe a sklopených zadných sedadlách vytvorí takmer rovné dno.

V ponuke príplatkových prvkov figuruje napríklad aj sklopiteľné predné sedadlo spolujazdca.

Gény Golfu nepotlačil ani prívlastok „van“

Volkswagen Golf Sportsvan nesklamal ani po jazdeckej stránke a snaží sa kopírovať hatchback. Ani vyššia karoséria neuberá z komfortu a náklony v zákrutách sú primerané zameraniu auta.

Rovnako ako klasický Golf, aj Sportsvan vyniká v odhlučnení počas prejazdu nerovností a v celkovej stabilite.

SkryťVypnúť reklamu

Objemnejšiu karosériu občas prezradí len tuhšie naladená zadná náprava, ktorá nie je v prípade prázdneho vozidla tak presvedčivá akou disponuje hatchback.

Je to však Golf taký, ako ho poznáme.

Malý motor, veľký úžitok

Na pohon testovaného kusu slúžil známy štvorvalcový motor 1.2 TSI s výkonom 81 kW (110 k) spriahnutý s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Už od začiatku testu nás táto kombinácia veľmi príjemne prekvapila. Nie len že je motor tichý a kultivovaný, ale 1.350 kg vážiacemu rodinnému autu dopraje dostatok dynamiky.

Pretekár to nie je, ale zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h za cca 10 sekúnd nesklame. Pri vyššom hmotnostnom zaťažení pracuje automatická prevodovka častejšie, stále však primerane.

Spotreboval menej ako sme čakali

Nestáva sa to často, ale v tomto prípade nás prekvapila najmä spotreba - pozitívne. Automobil sa počas redakčného testu uspokojil v priemere s 5,9 litrami benzínu na 100 km jazdy a to sme neštandardne najazdili asi 3.000 km a takmer vždy s naloženým autom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybranej motorizácii by sme v meste a kratších prímestských trasách dali prednosť pred naftovým motorom 1,6 TDI.

Na silnejší benzínový motor 1,4 TSI potrebujete rozumný dôvod a naftový dvojliter by sme si vybrali len v prípade trvale vysokého nasadenia a očakávaných dlhých trasách.

Dobrý dojem môže ľahko pokaziť cena

Aj s odstupom času musíme prejaviť s Golfom Sportsvan spokojnosť. Kombináciu priestoru a jazdeckých daností Golfu ladili vo Volkswagene svedomito.

Automobil je tuhý, dobre spracovaný a napriek väčšej karosérii je to stále Golf.

Nič nie je však zadarmo a tak za nami testovanú kombináciu silnejšieho motora 1,2 TSI a automatickú prevodovku si importér vypýta najmenej 18.730 eur. Za druhý stupeň výbavy si musíte priplatiť ešte takmer 1.500 eur a veríme, že v ďalšej príplatkovej výbave by ste si ešte niečo našli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyššiu nadobúdaciu cenu vyvažuje slušná zostatková hodnota vozidiel Volkswagen, vysoká variabilita interiéru a priestor pre posádku i batožinu na úrovni veľkého kombi.

Technické parametre

Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI

Motor

Palivo

benzín

Počet valcov

4

Zdvihový objem

1.197 cm3

Výkon

81 kW (110 k)

Krútiaci moment

175 Nm (1.400 – 4.000)

Prevodovka

Automatická DSG, 7 stupňov

Rozmery a váha

Dĺžka

4.338 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.578 mm

Rázvor náprav

2.685 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.350 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.870 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

595 kg

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť

192 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

10,7 s

Spotreba v meste

6,3 l / 100 km

Spotreba mimo mesta

4,7 l / 100 km

Kombinovaná spotreba (údaj výrobcu (nameraná)

5,3 (5,9) l / 100 km

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 100
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 461
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 985
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 689
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 161
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 460
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 639
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 168
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Dôvodom sú drahšie nehnuteľnosti, nafukujú aj priemernú výšku dlhu.


Gólová radosť slovenských futbalistov po góle na 2:0 v úvodnom kvalifikačnom zápase na MS 2026 A-skupiny Slovensko - Nemecko.

Slovensko zdolalo Nemecko v kvalifikácii na MS vo futbale 2026. Pozrite si priebeh, výsledok a góly zápasu.


a 1 ďalší 86
Slovenský premiér Robert Fico a ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

V Užhorode sa stretne s Robertom Ficom.


a 1 ďalší 100
Naľavo J. Banáš, napravo od premiéra ďalší dvaja laureáti.

Banáša evidovala ŠtB ako svojho agenta.


110
reklama
  1. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog
  2. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  3. Miro Jankes: Oneskorený augustový výber 2025
  4. Radoslav Medzihradský: Kamaráti a cudzí politici
  5. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  6. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  7. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  8. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 004
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 034
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 267
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 064
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 582
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 999
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 217
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 165
  1. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  2. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  3. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  4. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  5. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  6. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  7. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  8. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
SkryťZatvoriť reklamu