SME

Lamborghini predviedlo svoj prvý hybrid s výkonom 910 koní

Koncept Asterion kombinuje spaľovací motor a tri elektromotory. Na elektriku precestuje 50 km a rýchlosť 100 km/h pokorí za tri sekundy.

(Zdroj: Lamborghini)

Hybridné technológie postihli aj automobilky, ktoré nad nimi ešte pre niekoľkými rokmi ani len neuvažovali.

Ani talianska automobilka Lamborghini sa nevyhla tomuto trendu a v predvečer parížskeho autosalónu predviedla nový model Asterion LPI 910-4 hybrid.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koncept super-športového vozidla kombinuje spaľovací motor V10 so zdvihovým objemom 5,2 litra a tri elektromotory.

Je to prvý hybridný model značky Lamborghini, ktorý sa uberá nie len „zelenšou“ cestou, ale vzďaľuje sa aj po dizajnovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu

Mýtický Asterion je zatiaľ len rozprávka

Meno Asterion pochádza z gréckej mytológie a patrilo jednej z mýtických bytostní nazývaná Minótauros. Postava s ľudským telom nosila na svojom krku hlavu býka.

Označenie LP prezrádza uloženie spaľovacej pohonnej jednotky (longitudinale posteriore) – vzadu pozdĺžne. Posledné písmenko „I“ je skratkou talianskeho slova „ibrido“ – hybrid.

Číslo 910 označuje celkový systémový výkon a posledná „štvorka“ prezrádza, že ide o vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies.

Samotný spaľovací motor, použitý aj v modeli Huracán, vyprodukuje výkon 449 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. Agregát prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky poháňa výhradne kolesá zadnej nápravy.

Hybridná technika pridala autu štvrť tony

SkryťVypnúť reklamu

Prvý z elektromotorov je situovaný v oblasti prevodovky a pomáha spaľovaciemu motoru.

Zvyšné dva elektromotory roztáčajú predné kolesa a tvoria tak pohon 4x4. Tri elektromotory dodajú vozidlu ďalších 221 kW (300 k).

Elektrický pohonný systém vozidla je živený z batérií typu Lithium-Ion, ktoré si svoje miesto našli v centrálnom tuneli. Hybridný systém navýšil váhu Lamborghini o 250 kg.

Celkový systémový výkon 669 kW (910 k) umožňuje Lamborghini Asterion zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h.

Aj ako vozidlo s pohonom predných kolies

Podľa predstaviteľov Lamborgini, nový model je schopný čisto elektrickej jazdy až do rýchlosti 125 km/h. Vtedy však ide o vozidlo s pohonom predných kolies. Maximálny dojazd v elektrickom móde predstavuje 50 km.

SkryťVypnúť reklamu

Je to síce diskutabilné, ale pri plne nabitých batériách a ich využívaní, vozidlo počas 100 km dlhej trasy by malo priemerne spotrebovať len 4,2 litra paliva.

Na záver musím pripomenúť, že ide stále len o koncept. O osude modelu Asterion zrejme rozhodnú aj reakcie verejnosti v najbližších dňoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 542
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 252
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 807
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 705
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 891
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 31 057
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 872
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 422
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 837
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 435
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 127
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 162
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 063
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu