SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Lamborghini predviedlo svoj prvý hybrid s výkonom 910 koní

Koncept Asterion kombinuje spaľovací motor a tri elektromotory. Na elektriku precestuje 50 km a rýchlosť 100 km/h pokorí za tri sekundy.

(Zdroj: Lamborghini)

Hybridné technológie postihli aj automobilky, ktoré nad nimi ešte pre niekoľkými rokmi ani len neuvažovali.

Ani talianska automobilka Lamborghini sa nevyhla tomuto trendu a v predvečer parížskeho autosalónu predviedla nový model Asterion LPI 910-4 hybrid.

Koncept super-športového vozidla kombinuje spaľovací motor V10 so zdvihovým objemom 5,2 litra a tri elektromotory.

Je to prvý hybridný model značky Lamborghini, ktorý sa uberá nie len „zelenšou“ cestou, ale vzďaľuje sa aj po dizajnovej stránke.

Mýtický Asterion je zatiaľ len rozprávka

Meno Asterion pochádza z gréckej mytológie a patrilo jednej z mýtických bytostní nazývaná Minótauros. Postava s ľudským telom nosila na svojom krku hlavu býka.

Označenie LP prezrádza uloženie spaľovacej pohonnej jednotky (longitudinale posteriore) – vzadu pozdĺžne. Posledné písmenko „I“ je skratkou talianskeho slova „ibrido“ – hybrid.

Číslo 910 označuje celkový systémový výkon a posledná „štvorka“ prezrádza, že ide o vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies.

Samotný spaľovací motor, použitý aj v modeli Huracán, vyprodukuje výkon 449 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. Agregát prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky poháňa výhradne kolesá zadnej nápravy.

Hybridná technika pridala autu štvrť tony

Prvý z elektromotorov je situovaný v oblasti prevodovky a pomáha spaľovaciemu motoru.

Zvyšné dva elektromotory roztáčajú predné kolesa a tvoria tak pohon 4x4. Tri elektromotory dodajú vozidlu ďalších 221 kW (300 k).

Elektrický pohonný systém vozidla je živený z batérií typu Lithium-Ion, ktoré si svoje miesto našli v centrálnom tuneli. Hybridný systém navýšil váhu Lamborghini o 250 kg.

Celkový systémový výkon 669 kW (910 k) umožňuje Lamborghini Asterion zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h.

Aj ako vozidlo s pohonom predných kolies

Podľa predstaviteľov Lamborgini, nový model je schopný čisto elektrickej jazdy až do rýchlosti 125 km/h. Vtedy však ide o vozidlo s pohonom predných kolies. Maximálny dojazd v elektrickom móde predstavuje 50 km.

Je to síce diskutabilné, ale pri plne nabitých batériách a ich využívaní, vozidlo počas 100 km dlhej trasy by malo priemerne spotrebovať len 4,2 litra paliva.

Na záver musím pripomenúť, že ide stále len o koncept. O osude modelu Asterion zrejme rozhodnú aj reakcie verejnosti v najbližších dňoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 512
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 046
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 933
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 368
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 606
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 883
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 163
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 728
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 250
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 067
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 343
  8. Ján Valchár: Lúza znova útočí alebo Ako Prigožin kandidoval za prezidenta 2 206
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu