Lamborghini predviedlo svoj prvý hybrid s výkonom 910 koní

Koncept Asterion kombinuje spaľovací motor a tri elektromotory. Na elektriku precestuje 50 km a rýchlosť 100 km/h pokorí za tri sekundy.

(Zdroj: Lamborghini)

Hybridné technológie postihli aj automobilky, ktoré nad nimi ešte pre niekoľkými rokmi ani len neuvažovali.

Ani talianska automobilka Lamborghini sa nevyhla tomuto trendu a v predvečer parížskeho autosalónu predviedla nový model Asterion LPI 910-4 hybrid.

Koncept super-športového vozidla kombinuje spaľovací motor V10 so zdvihovým objemom 5,2 litra a tri elektromotory.

Je to prvý hybridný model značky Lamborghini, ktorý sa uberá nie len „zelenšou“ cestou, ale vzďaľuje sa aj po dizajnovej stránke.

Mýtický Asterion je zatiaľ len rozprávka

Meno Asterion pochádza z gréckej mytológie a patrilo jednej z mýtických bytostní nazývaná Minótauros. Postava s ľudským telom nosila na svojom krku hlavu býka.

Označenie LP prezrádza uloženie spaľovacej pohonnej jednotky (longitudinale posteriore) – vzadu pozdĺžne. Posledné písmenko „I“ je skratkou talianskeho slova „ibrido“ – hybrid.

Číslo 910 označuje celkový systémový výkon a posledná „štvorka“ prezrádza, že ide o vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies.

Samotný spaľovací motor, použitý aj v modeli Huracán, vyprodukuje výkon 449 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. Agregát prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky poháňa výhradne kolesá zadnej nápravy.

Hybridná technika pridala autu štvrť tony

Prvý z elektromotorov je situovaný v oblasti prevodovky a pomáha spaľovaciemu motoru.

Zvyšné dva elektromotory roztáčajú predné kolesa a tvoria tak pohon 4x4. Tri elektromotory dodajú vozidlu ďalších 221 kW (300 k).

Elektrický pohonný systém vozidla je živený z batérií typu Lithium-Ion, ktoré si svoje miesto našli v centrálnom tuneli. Hybridný systém navýšil váhu Lamborghini o 250 kg.

Celkový systémový výkon 669 kW (910 k) umožňuje Lamborghini Asterion zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h.

Aj ako vozidlo s pohonom predných kolies

Podľa predstaviteľov Lamborgini, nový model je schopný čisto elektrickej jazdy až do rýchlosti 125 km/h. Vtedy však ide o vozidlo s pohonom predných kolies. Maximálny dojazd v elektrickom móde predstavuje 50 km.

Je to síce diskutabilné, ale pri plne nabitých batériách a ich využívaní, vozidlo počas 100 km dlhej trasy by malo priemerne spotrebovať len 4,2 litra paliva.

Na záver musím pripomenúť, že ide stále len o koncept. O osude modelu Asterion zrejme rozhodnú aj reakcie verejnosti v najbližších dňoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Autosalón Paríž 2014


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež