SME
reklama

Lamborghini predviedlo svoj prvý hybrid s výkonom 910 koní

Koncept Asterion kombinuje spaľovací motor a tri elektromotory. Na elektriku precestuje 50 km a rýchlosť 100 km/h pokorí za tri sekundy.

(Zdroj: Lamborghini)

Hybridné technológie postihli aj automobilky, ktoré nad nimi ešte pre niekoľkými rokmi ani len neuvažovali.

Ani talianska automobilka Lamborghini sa nevyhla tomuto trendu a v predvečer parížskeho autosalónu predviedla nový model Asterion LPI 910-4 hybrid.

Koncept super-športového vozidla kombinuje spaľovací motor V10 so zdvihovým objemom 5,2 litra a tri elektromotory.

Je to prvý hybridný model značky Lamborghini, ktorý sa uberá nie len „zelenšou“ cestou, ale vzďaľuje sa aj po dizajnovej stránke.

Mýtický Asterion je zatiaľ len rozprávka

Meno Asterion pochádza z gréckej mytológie a patrilo jednej z mýtických bytostní nazývaná Minótauros. Postava s ľudským telom nosila na svojom krku hlavu býka.

Označenie LP prezrádza uloženie spaľovacej pohonnej jednotky (longitudinale posteriore) – vzadu pozdĺžne. Posledné písmenko „I“ je skratkou talianskeho slova „ibrido“ – hybrid.

Číslo 910 označuje celkový systémový výkon a posledná „štvorka“ prezrádza, že ide o vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies.

Samotný spaľovací motor, použitý aj v modeli Huracán, vyprodukuje výkon 449 kW (610 k) a krútiaci moment 560 Nm. Agregát prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky poháňa výhradne kolesá zadnej nápravy.

Hybridná technika pridala autu štvrť tony

Prvý z elektromotorov je situovaný v oblasti prevodovky a pomáha spaľovaciemu motoru.

Zvyšné dva elektromotory roztáčajú predné kolesa a tvoria tak pohon 4x4. Tri elektromotory dodajú vozidlu ďalších 221 kW (300 k).

Elektrický pohonný systém vozidla je živený z batérií typu Lithium-Ion, ktoré si svoje miesto našli v centrálnom tuneli. Hybridný systém navýšil váhu Lamborghini o 250 kg.

Celkový systémový výkon 669 kW (910 k) umožňuje Lamborghini Asterion zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h.

Aj ako vozidlo s pohonom predných kolies

Podľa predstaviteľov Lamborgini, nový model je schopný čisto elektrickej jazdy až do rýchlosti 125 km/h. Vtedy však ide o vozidlo s pohonom predných kolies. Maximálny dojazd v elektrickom móde predstavuje 50 km.

Je to síce diskutabilné, ale pri plne nabitých batériách a ich využívaní, vozidlo počas 100 km dlhej trasy by malo priemerne spotrebovať len 4,2 litra paliva.

Na záver musím pripomenúť, že ide stále len o koncept. O osude modelu Asterion zrejme rozhodnú aj reakcie verejnosti v najbližších dňoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 558
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 430
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 913
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 266
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 102
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 845
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 763
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 085
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu