Model EOLAB vystavený francúzskym výrobcom na autosalóne v Paríži zaujme v prvom rade informáciou o nízkej spotrebe 1 l/100 km.
Pravdou je, že EOLAB nie je podľa Renaultu len víziou, ale tento prototyp prináša približne sto technologických noviniek, ktoré sa postupne objavia v sériových modeloch značky.
Eolab váži o 400 kg menej ako Clio
Na ceste za nízkou spotrebou sa Renault pri vývoji prototypu zameral na tri základné oblasti. Prvou z nich je zníženie odporu vzduchu pôsobiaceho na auto.
Okrem pasívnych riešení, ako použitie kamier namiesto zrkadiel, využili konštruktéri aktívne prvky.
Napríklad pohyblivý predný spojler a ďalšie časti karosérie pre zníženie odporu vzduchu vo vysokých rýchlostiach.
Ďalším krokom na ceste k zníženiu spotreby je odľahčenie vozidla o 400 kg v porovnaní s modelom Clio. Popritom využil výrobca také materiály, aby nezvyšoval výrobné náklady a nevzďaľoval sa od sériových vozidiel.
Riešením pre Renault je hybrid
Tretím prvkom, ktorý má šetriť palivo je hybridná pohonná jednotka. O pohon sa tak postará benzínový trojvalec s výkonom 57 kW používaný v modeli Twingo a elektromotor s výkonom 50 kW.
Koncept má papierový dojazd na čisto elektrický pohon 60 km pri rýchlostiach do 120 km/h.
EOLAB je medzizastávkou automobilky na ceste, s cieľom vytvoriť reálne vozidlo so spotrebou 2 l/100 km do roku 2020.