AUTOSALÓN PARÍŽ 2014

Koncept EOLAB prinesie nízku spotrebu, ale aj inovácie

Štúdia EOLAB zaujme na prvý pohľad spotrebou, ale podľa Renaultu ukazuje inovácie, ktoré sa v krátkej budúcnosti objavia v sériových modeloch značky.

Model EOLAB vystavený francúzskym výrobcom na autosalóne v Paríži zaujme v prvom rade informáciou o nízkej spotrebe 1 l/100 km.

Pravdou je, že EOLAB nie je podľa Renaultu len víziou, ale tento prototyp prináša približne sto technologických noviniek, ktoré sa postupne objavia v sériových modeloch značky.

Eolab váži o 400 kg menej ako Clio

Na ceste za nízkou spotrebou sa Renault pri vývoji prototypu zameral na tri základné oblasti. Prvou z nich je zníženie odporu vzduchu pôsobiaceho na auto.

Okrem pasívnych riešení, ako použitie kamier namiesto zrkadiel, využili konštruktéri aktívne prvky.

Napríklad pohyblivý predný spojler a ďalšie časti karosérie pre zníženie odporu vzduchu vo vysokých rýchlostiach.

Ďalším krokom na ceste k zníženiu spotreby je odľahčenie vozidla o 400 kg v porovnaní s modelom Clio. Popritom využil výrobca také materiály, aby nezvyšoval výrobné náklady a nevzďaľoval sa od sériových vozidiel.

Riešením pre Renault je hybrid

Tretím prvkom, ktorý má šetriť palivo je hybridná pohonná jednotka. O pohon sa tak postará benzínový trojvalec s výkonom 57 kW používaný v modeli Twingo a elektromotor s výkonom 50 kW.

Koncept má papierový dojazd na čisto elektrický pohon 60 km pri rýchlostiach do 120 km/h.

EOLAB je medzizastávkou automobilky na ceste, s cieľom vytvoriť reálne vozidlo so spotrebou 2 l/100 km do roku 2020.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 812
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 357
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 311
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 856
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 098
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 765
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 545
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 663
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 819
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 181

Téma: Renault


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2014

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava