AUTOSALÓN PARÍŽ 2014

Koncept EOLAB prinesie nízku spotrebu, ale aj inovácie

Štúdia EOLAB zaujme na prvý pohľad spotrebou, ale podľa Renaultu ukazuje inovácie, ktoré sa v krátkej budúcnosti objavia v sériových modeloch značky.

Model EOLAB vystavený francúzskym výrobcom na autosalóne v Paríži zaujme v prvom rade informáciou o nízkej spotrebe 1 l/100 km.

Pravdou je, že EOLAB nie je podľa Renaultu len víziou, ale tento prototyp prináša približne sto technologických noviniek, ktoré sa postupne objavia v sériových modeloch značky.

Eolab váži o 400 kg menej ako Clio

Na ceste za nízkou spotrebou sa Renault pri vývoji prototypu zameral na tri základné oblasti. Prvou z nich je zníženie odporu vzduchu pôsobiaceho na auto.

Okrem pasívnych riešení, ako použitie kamier namiesto zrkadiel, využili konštruktéri aktívne prvky.

Napríklad pohyblivý predný spojler a ďalšie časti karosérie pre zníženie odporu vzduchu vo vysokých rýchlostiach.

Ďalším krokom na ceste k zníženiu spotreby je odľahčenie vozidla o 400 kg v porovnaní s modelom Clio. Popritom využil výrobca také materiály, aby nezvyšoval výrobné náklady a nevzďaľoval sa od sériových vozidiel.

Riešením pre Renault je hybrid

Tretím prvkom, ktorý má šetriť palivo je hybridná pohonná jednotka. O pohon sa tak postará benzínový trojvalec s výkonom 57 kW používaný v modeli Twingo a elektromotor s výkonom 50 kW.

Koncept má papierový dojazd na čisto elektrický pohon 60 km pri rýchlostiach do 120 km/h.

EOLAB je medzizastávkou automobilky na ceste, s cieľom vytvoriť reálne vozidlo so spotrebou 2 l/100 km do roku 2020.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Renault


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2014

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.