SME

Kia Optima T-hybrid sa spolieha na naftový motor

Mild-hybrid využíva nízkonapäťový elektromotor. Spaľovaciemu motor pomáha aj elektrický kompresor.

(Zdroj: Kia)

Na autosalóne v Paríži sa Kia snaží zaujať aj novým hybridným modelom Optima T-Hybrid. Automobil sa spolieha kombináciu elektromotora a naftového agregátu 1,7 CRDi.

Detailnejší pohľad na techniku prezradí, že spaľovací motor využíva dvojité prepĺňanie. Klasické turbo dopĺňa elektrický kompresor, ktorý pomôže vytvoriť požadovaný tlak v nasávacom potrubí hlavne pri nízkych otáčkach dieselového motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Základ elektrického pohonu tvorí elektromotor na nízke napätie 48 V. Energiu čerpá z oloveno-uhlíkového akumulátoru. Podľa predstaviteľov značky Kia, takýto typ akumulátora nevyžaduje chladenie a je údajne ľahšie recyklovateľný.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Hybridný systém umožní Optime T-Hybrid jazdu na čisto elektrický pohon, avšak len pri nízkych rýchlostiach. Počas spomaľovania ukladá prebytočnú energiu späť do batérií.

Koncept je tiež vybavený systémom Stop-Štart. Klasický štartér nahrádza elektromotor hybridného systému, čo by malo výrazne znížiť vibrácie pri štartovaní a spaľovací motor rozbehnúť do vyšších otáčok.

Technické detaily

Pohonné ústrojenstvo

Dieselový motor

1,7 CRDi

Typ

radový štvorvalec

Zdvihový objem

1.685 cm3

Maximálny výkon

125 kW (170 k) @ 4,000 ot./min.

Maximálny krútiaci moment

380 Nm @ 1,500 ot./min.

Batéria a elektromotor hybridného systému

Typ batérie

Oloveno uhlíková

Napätie

48 V

Kapacita

0.96 kWh

Maximálny výkon elektromotora

11 kW (15 k)

Maximálny krútiaci moment

55 Nm

Váha batérie

31 kg

Váha motora

10.8 kg

Elektrický kompresor

Napätie

48 V

Výkon

> 6 kW (>)

Rýchlosť nábehu

< 0.25 sekundy

Max. otáčky

70,000 ot./ min.

Váha

4 kg

Prevodovka

Manuálna šesťstupňová

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť

220 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

9.0 s

Spotreba paliva

Kombinovaná spotreba

4.2 l/100 km

Emisie CO2

< 99 g/1 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 920
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 442
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 139
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 768
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 655
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 648
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 983
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 36 513
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 771
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 396
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 820
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 370
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 101
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 513
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu