Na autosalóne v Paríži sa Kia snaží zaujať aj novým hybridným modelom Optima T-Hybrid. Automobil sa spolieha kombináciu elektromotora a naftového agregátu 1,7 CRDi.
Detailnejší pohľad na techniku prezradí, že spaľovací motor využíva dvojité prepĺňanie. Klasické turbo dopĺňa elektrický kompresor, ktorý pomôže vytvoriť požadovaný tlak v nasávacom potrubí hlavne pri nízkych otáčkach dieselového motora.
Základ elektrického pohonu tvorí elektromotor na nízke napätie 48 V. Energiu čerpá z oloveno-uhlíkového akumulátoru. Podľa predstaviteľov značky Kia, takýto typ akumulátora nevyžaduje chladenie a je údajne ľahšie recyklovateľný.
Hybridný systém umožní Optime T-Hybrid jazdu na čisto elektrický pohon, avšak len pri nízkych rýchlostiach. Počas spomaľovania ukladá prebytočnú energiu späť do batérií.
Koncept je tiež vybavený systémom Stop-Štart. Klasický štartér nahrádza elektromotor hybridného systému, čo by malo výrazne znížiť vibrácie pri štartovaní a spaľovací motor rozbehnúť do vyšších otáčok.
Technické detaily
Pohonné ústrojenstvo | |
Dieselový motor | 1,7 CRDi |
Typ | radový štvorvalec |
Zdvihový objem | 1.685 cm3 |
Maximálny výkon | 125 kW (170 k) @ 4,000 ot./min. |
Maximálny krútiaci moment | 380 Nm @ 1,500 ot./min. |
Batéria a elektromotor hybridného systému | |
Typ batérie | Oloveno uhlíková |
Napätie | 48 V |
Kapacita | 0.96 kWh |
Maximálny výkon elektromotora | 11 kW (15 k) |
Maximálny krútiaci moment | 55 Nm |
Váha batérie | 31 kg |
Váha motora | 10.8 kg |
Elektrický kompresor | |
Napätie | 48 V |
Výkon | > 6 kW (>) |
Rýchlosť nábehu | < 0.25 sekundy |
Max. otáčky | 70,000 ot./ min. |
Váha | 4 kg |
Prevodovka | |
Manuálna šesťstupňová Dynamické parametre | |
Maximálna rýchlosť | 220 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 9.0 s |
Spotreba paliva | |
Kombinovaná spotreba | 4.2 l/100 km |
Emisie CO2 | < 99 g/1 km |