Vrtký Renault Twingo vám predstavíme na jeden záber

Znovu oživená koncepcia s motorom vzadu dáva Twingu nebývalú obratnosť. Na druhej strane uberá interiéru z priestoru.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Prvá generácia modelu Twingo pripomínala myšku na kolesách a znamenala prelom medzi mini autami.

Renault totiž v prvej generácii Twinga pretavil koncepciu jednopriestorového vanu do mini auta. Vnútorným priestorom a variabilitou interiéru mu nemohlo konkurovať žiadne mini.

Druhá generácia si zachovala zadné posuvné sedadlá, avšak koncepciou karosérie pripomínala bežné konkurenčné autá. Stále však Twingo ponúklo jeden z najlepších vnútorných priestorov v triede.

V aktuálnej tretej generácii putoval motor dozadu medzi zadné kolesá. Konštruktérom sa podarilo pootočiť motor o 49 stupňov, aby spolu s prevodovkou vošiel pod dno kufra.

Otočí sa na ceste bez cúvania

Automobilka získala okrem publicity výborné manévrovacie schopnosti Twinga. Novinka zo zadným pohonom nemá na prednej náprave polosi a tým pádom môže vytočiť kolesá pod veľkým uhlom.

Renault Twingo má bezkonkurenčne najlepší polomer otočenia a bez problémov sa zvrtne bez cúvania na bežnej ceste.

Základný batožinový priestor síce motorom vzadu veľmi neutrpel, zmizli však posuvné zadné sedadlá aj priestor na rezervné koleso.

Predná kapota je z plastu

Najviac prekvapí absencia druhého batožinového priestoru pod prednou kapotou.

Tam ostalo miesto na ostatné technológie potrebné k životu auta ako nádržka chladiacej zmesi, ostrekovač, zásobník brzdovej kvapaliny a chladič.

Do deklarovaného priestoru možno vmestiť ešte povinnú výbavu alebo niečo podobné. Krátky predok s plastovou kapotou ustúpil kabíne a nahnal miesto vo vnútri.

Nový model je o 10 centimetrov kratší ako predchodca, čiže spratnejší v meste, ale má o 33 centimetrov dlhší vnútorný priestor.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru:

nakladacia hrana von (mm)

810

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1040/1155

výška kufra po roletu (mm)

340

nakladací otvor výška/šírka(mm)

680/940

dĺžka kufra min./max (mm)

585/1370

Vpredu odvezie vysokých

Sedenie na predných sedadlách ťaží z krátkej prednej časti auta. Prístrojový panel patrí kvalitou spracovania, materiálmi a koncepciou medzi najlepšie v triede.

Zvlášť pocit za volantom, pripomína o triedu väčšie auto. Miesto nad hlavou šoféra patrí asi medzi rekordné v triede. Twingo v jednej línii s predchodcom dokáže dobre poslúžiť šoférovi s nadpriemernou výškou.

Telefón doplní časť výbavy auta

Vodičom, ktorí nehľadajú v aute najmodernejšie elektronické zábavky dobre postačí základný kokpit s autorádiom, palubným počítačom a ovládaním klimatizácie.

Majitelia dotykových smartfónov si môžu stiahnuť aplikáciu R&Go, ktorá urobí z mobilného telefónu inteligentný prehrávač hudby, rozšírený palubný počítač či navigáciu.

Prehrávač hudby funguje veľmi prehľadne a bez oneskorenia.

Celkovo je R&Go asi najlepšie fungujúca aplikácia svojho druhu. Jedine otáčkomer trochu mešká zobrazením za skutočnými otáčkami.

Radšej turbo ako atmosféru

Na prvý test sme mali litrový motor 1,0 SCe s výkonom 52 kW (70k). Pochopiteľne prvú spotrebu vyhnali hore dynamické merania a istá záťaž nezabehnutého motora.

Mimo mesta sme dokázali zísť na spotrebu 4,2 l/100 km ale celkový priemer testu z diaľnicami, mestom aj kopcami bol 6,1 litra.

Mimo záťaže dokáže litrový motor jazdiť úsporne, ak však plánujete použiť Twingo na širší záber než posúvanie po meste radšej si vyberte objemovo menší ale vďaka prepĺňaniu silnejší motor 0,9 TCe.

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1310

šírka lakte vpredu (mm)

1365

výška na hlavu šofér max. (mm)

1035

dĺžka sedáku šofér (mm)

460

šírka v ramenách vzadu (mm)

1265

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1320

výška krajné sedadlá (mm)

915

výška stredné sedadlo (mm)

-

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430

Jazdnými vlastnosťami, kvalitou radenia a riadenia postúpilo Twingo o poschodie vyššie.

Vďaka malému polomeru otočenia, výbornému výhľadu z kabíny a manévrovacím schopnostiam to bude jedno z najlepších mestských áut vôbec.

V meste sú totiž manévrovacie schopnosti a priestor na predných sedadlách povýšené nad kufor.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Twingo

Verzia

Intens 1.0 SCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

7990/9790/990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(70)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,5/17,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

9,86 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

14,25 na 4.stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2600/5

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3750/6

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

47/86/125

Stav tachometra pri prevzatí (km)

105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/6,1

Objem palivovej nádrže (l)

35

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

496

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver (vzadu) 185/60 R15 165/65/R15

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1021/338

Objem batožinového priestoru (l)

188/219

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2494;3595;1646;1554

Motor

dobre odhlučnený, kultivovaný trojvalec; slabý výkon a najmä krútiaci moment; vhodnú skôr do mesta

Prevodovka

kvalitné radenie; celkom dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky

Podvozok

komfortný, dobre odhlučnený a slušné vedenie stopy v zákrutách; perfektná manévrovateľnosť v meste

Interiér

kvalitatívne na vyššej úrovni než v minulosti; pekné spracovanie; dobre navrhnuté detaily

Posed vodiča a výhľad

výborný výhľad aj posed pre všetky typy postáv

Ovládanie palubného systému/navigácie

celkom prehľadné aj pre starších vodičov; mladí nájdu záľubu v spojení so smart telefónom a aplikáciou R&Go

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchý jednofarebný a dobre čitateľný displej; zobrazenie R&Go závisí od kvality zobrazenia telefónu

Predné svetlá technika a účinok

denné LED svietenie, hlavné svetlá sú halogénové H4 s veľkou parabolou a výborným svetelným účinkom;

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie centrálneho zamykania; klasický kľúč na štartovanie, samostatné diaľkové tlačidlo na otváranie batožinového priestoru

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie pohodlné, vzadu príliš strmý sklon operadiel; vzadu miesto pre dvoch;

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

sedadlo vodiča nastaviteľné výškovo; čisto mechanické

Sklápanie operadiel v druhom rade

operadlá možno sklopiť aj z interiéru aj z batožinového priestoru; po sklopení v jednej rovine s krytom motora

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

jednoduchý tvar batožinového priestoru; na dosiahnutie objemu 219 l treba operadlá vyklopiť do strmšej polohy

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

uzáver nádrže na kľúč; prahy sa zašminia; zlý prístup k ostrekovaču;

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.