SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Vrtký Renault Twingo vám predstavíme na jeden záber

Znovu oživená koncepcia s motorom vzadu dáva Twingu nebývalú obratnosť. Na druhej strane uberá interiéru z priestoru.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Prvá generácia modelu Twingo pripomínala myšku na kolesách a znamenala prelom medzi mini autami.

Renault totiž v prvej generácii Twinga pretavil koncepciu jednopriestorového vanu do mini auta. Vnútorným priestorom a variabilitou interiéru mu nemohlo konkurovať žiadne mini.

Druhá generácia si zachovala zadné posuvné sedadlá, avšak koncepciou karosérie pripomínala bežné konkurenčné autá. Stále však Twingo ponúklo jeden z najlepších vnútorných priestorov v triede.

V aktuálnej tretej generácii putoval motor dozadu medzi zadné kolesá. Konštruktérom sa podarilo pootočiť motor o 49 stupňov, aby spolu s prevodovkou vošiel pod dno kufra.

Otočí sa na ceste bez cúvania

Automobilka získala okrem publicity výborné manévrovacie schopnosti Twinga. Novinka zo zadným pohonom nemá na prednej náprave polosi a tým pádom môže vytočiť kolesá pod veľkým uhlom.

Renault Twingo má bezkonkurenčne najlepší polomer otočenia a bez problémov sa zvrtne bez cúvania na bežnej ceste.

Základný batožinový priestor síce motorom vzadu veľmi neutrpel, zmizli však posuvné zadné sedadlá aj priestor na rezervné koleso.

Predná kapota je z plastu

Najviac prekvapí absencia druhého batožinového priestoru pod prednou kapotou.

Tam ostalo miesto na ostatné technológie potrebné k životu auta ako nádržka chladiacej zmesi, ostrekovač, zásobník brzdovej kvapaliny a chladič.

Do deklarovaného priestoru možno vmestiť ešte povinnú výbavu alebo niečo podobné. Krátky predok s plastovou kapotou ustúpil kabíne a nahnal miesto vo vnútri.

Nový model je o 10 centimetrov kratší ako predchodca, čiže spratnejší v meste, ale má o 33 centimetrov dlhší vnútorný priestor.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru:

nakladacia hrana von (mm)

810

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1040/1155

výška kufra po roletu (mm)

340

nakladací otvor výška/šírka(mm)

680/940

dĺžka kufra min./max (mm)

585/1370

Vpredu odvezie vysokých

Sedenie na predných sedadlách ťaží z krátkej prednej časti auta. Prístrojový panel patrí kvalitou spracovania, materiálmi a koncepciou medzi najlepšie v triede.

Zvlášť pocit za volantom, pripomína o triedu väčšie auto. Miesto nad hlavou šoféra patrí asi medzi rekordné v triede. Twingo v jednej línii s predchodcom dokáže dobre poslúžiť šoférovi s nadpriemernou výškou.

Telefón doplní časť výbavy auta

Vodičom, ktorí nehľadajú v aute najmodernejšie elektronické zábavky dobre postačí základný kokpit s autorádiom, palubným počítačom a ovládaním klimatizácie.

Majitelia dotykových smartfónov si môžu stiahnuť aplikáciu R&Go, ktorá urobí z mobilného telefónu inteligentný prehrávač hudby, rozšírený palubný počítač či navigáciu.

Prehrávač hudby funguje veľmi prehľadne a bez oneskorenia.

Celkovo je R&Go asi najlepšie fungujúca aplikácia svojho druhu. Jedine otáčkomer trochu mešká zobrazením za skutočnými otáčkami.

Radšej turbo ako atmosféru

Na prvý test sme mali litrový motor 1,0 SCe s výkonom 52 kW (70k). Pochopiteľne prvú spotrebu vyhnali hore dynamické merania a istá záťaž nezabehnutého motora.

Mimo mesta sme dokázali zísť na spotrebu 4,2 l/100 km ale celkový priemer testu z diaľnicami, mestom aj kopcami bol 6,1 litra.

Mimo záťaže dokáže litrový motor jazdiť úsporne, ak však plánujete použiť Twingo na širší záber než posúvanie po meste radšej si vyberte objemovo menší ale vďaka prepĺňaniu silnejší motor 0,9 TCe.

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1310

šírka lakte vpredu (mm)

1365

výška na hlavu šofér max. (mm)

1035

dĺžka sedáku šofér (mm)

460

šírka v ramenách vzadu (mm)

1265

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1320

výška krajné sedadlá (mm)

915

výška stredné sedadlo (mm)

-

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430

Jazdnými vlastnosťami, kvalitou radenia a riadenia postúpilo Twingo o poschodie vyššie.

Vďaka malému polomeru otočenia, výbornému výhľadu z kabíny a manévrovacím schopnostiam to bude jedno z najlepších mestských áut vôbec.

V meste sú totiž manévrovacie schopnosti a priestor na predných sedadlách povýšené nad kufor.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Twingo

Verzia

Intens 1.0 SCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

7990/9790/990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(70)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,5/17,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

9,86 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

14,25 na 4.stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2600/5

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3750/6

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

47/86/125

Stav tachometra pri prevzatí (km)

105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/6,1

Objem palivovej nádrže (l)

35

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

496

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver (vzadu) 185/60 R15 165/65/R15

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1021/338

Objem batožinového priestoru (l)

188/219

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2494;3595;1646;1554

Motor

dobre odhlučnený, kultivovaný trojvalec; slabý výkon a najmä krútiaci moment; vhodnú skôr do mesta

Prevodovka

kvalitné radenie; celkom dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky

Podvozok

komfortný, dobre odhlučnený a slušné vedenie stopy v zákrutách; perfektná manévrovateľnosť v meste

Interiér

kvalitatívne na vyššej úrovni než v minulosti; pekné spracovanie; dobre navrhnuté detaily

Posed vodiča a výhľad

výborný výhľad aj posed pre všetky typy postáv

Ovládanie palubného systému/navigácie

celkom prehľadné aj pre starších vodičov; mladí nájdu záľubu v spojení so smart telefónom a aplikáciou R&Go

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchý jednofarebný a dobre čitateľný displej; zobrazenie R&Go závisí od kvality zobrazenia telefónu

Predné svetlá technika a účinok

denné LED svietenie, hlavné svetlá sú halogénové H4 s veľkou parabolou a výborným svetelným účinkom;

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie centrálneho zamykania; klasický kľúč na štartovanie, samostatné diaľkové tlačidlo na otváranie batožinového priestoru

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie pohodlné, vzadu príliš strmý sklon operadiel; vzadu miesto pre dvoch;

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

sedadlo vodiča nastaviteľné výškovo; čisto mechanické

Sklápanie operadiel v druhom rade

operadlá možno sklopiť aj z interiéru aj z batožinového priestoru; po sklopení v jednej rovine s krytom motora

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

jednoduchý tvar batožinového priestoru; na dosiahnutie objemu 219 l treba operadlá vyklopiť do strmšej polohy

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

uzáver nádrže na kľúč; prahy sa zašminia; zlý prístup k ostrekovaču;

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  2. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  3. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  6. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  7. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  2. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  3. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  5. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 15 005
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 964
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 412
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 949
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 650
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 629
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 200
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 2 973
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo hovorí uznesenie Krajského súdu o vojne v polícii.


a 2 ďalší 21m

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


10 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  2. Ján Marton: Čo vymyslí hlava dutá - zákon z dielne Vlčan - Karahuta.
  3. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  4. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  5. Anna Milanová: Dobrý deň...
  6. Filip Balint : Cesta do Holandska
  7. Igor Lichý: Quo vadis CE ZA AR?
  8. Rudolfa Vallová: O čom je Hegerova komunikácia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 130
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 210
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 722
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 585
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 6 991
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 622
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 198
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 873
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu