Prvá generácia modelu Twingo pripomínala myšku na kolesách a znamenala prelom medzi mini autami.
Renault totiž v prvej generácii Twinga pretavil koncepciu jednopriestorového vanu do mini auta. Vnútorným priestorom a variabilitou interiéru mu nemohlo konkurovať žiadne mini.
Druhá generácia si zachovala zadné posuvné sedadlá, avšak koncepciou karosérie pripomínala bežné konkurenčné autá. Stále však Twingo ponúklo jeden z najlepších vnútorných priestorov v triede.
V aktuálnej tretej generácii putoval motor dozadu medzi zadné kolesá. Konštruktérom sa podarilo pootočiť motor o 49 stupňov, aby spolu s prevodovkou vošiel pod dno kufra.
Otočí sa na ceste bez cúvania
Automobilka získala okrem publicity výborné manévrovacie schopnosti Twinga. Novinka zo zadným pohonom nemá na prednej náprave polosi a tým pádom môže vytočiť kolesá pod veľkým uhlom.
Renault Twingo má bezkonkurenčne najlepší polomer otočenia a bez problémov sa zvrtne bez cúvania na bežnej ceste.
Základný batožinový priestor síce motorom vzadu veľmi neutrpel, zmizli však posuvné zadné sedadlá aj priestor na rezervné koleso.
Predná kapota je z plastu
Najviac prekvapí absencia druhého batožinového priestoru pod prednou kapotou.
Tam ostalo miesto na ostatné technológie potrebné k životu auta ako nádržka chladiacej zmesi, ostrekovač, zásobník brzdovej kvapaliny a chladič.
Do deklarovaného priestoru možno vmestiť ešte povinnú výbavu alebo niečo podobné. Krátky predok s plastovou kapotou ustúpil kabíne a nahnal miesto vo vnútri.
Nový model je o 10 centimetrov kratší ako predchodca, čiže spratnejší v meste, ale má o 33 centimetrov dlhší vnútorný priestor.
Vnútorné rozmery batožinového priestoru: | |
nakladacia hrana von (mm) | 810 |
nakladacia hrana dnu (mm) | |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1040/1155 |
výška kufra po roletu (mm) | 340 |
nakladací otvor výška/šírka(mm) | 680/940 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 585/1370 |
Vpredu odvezie vysokých
Sedenie na predných sedadlách ťaží z krátkej prednej časti auta. Prístrojový panel patrí kvalitou spracovania, materiálmi a koncepciou medzi najlepšie v triede.
Zvlášť pocit za volantom, pripomína o triedu väčšie auto. Miesto nad hlavou šoféra patrí asi medzi rekordné v triede. Twingo v jednej línii s predchodcom dokáže dobre poslúžiť šoférovi s nadpriemernou výškou.
Telefón doplní časť výbavy auta
Vodičom, ktorí nehľadajú v aute najmodernejšie elektronické zábavky dobre postačí základný kokpit s autorádiom, palubným počítačom a ovládaním klimatizácie.
Majitelia dotykových smartfónov si môžu stiahnuť aplikáciu R&Go, ktorá urobí z mobilného telefónu inteligentný prehrávač hudby, rozšírený palubný počítač či navigáciu.
Prehrávač hudby funguje veľmi prehľadne a bez oneskorenia.
Celkovo je R&Go asi najlepšie fungujúca aplikácia svojho druhu. Jedine otáčkomer trochu mešká zobrazením za skutočnými otáčkami.
Radšej turbo ako atmosféru
Na prvý test sme mali litrový motor 1,0 SCe s výkonom 52 kW (70k). Pochopiteľne prvú spotrebu vyhnali hore dynamické merania a istá záťaž nezabehnutého motora.
Mimo mesta sme dokázali zísť na spotrebu 4,2 l/100 km ale celkový priemer testu z diaľnicami, mestom aj kopcami bol 6,1 litra.
Mimo záťaže dokáže litrový motor jazdiť úsporne, ak však plánujete použiť Twingo na širší záber než posúvanie po meste radšej si vyberte objemovo menší ale vďaka prepĺňaniu silnejší motor 0,9 TCe.
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1310 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1365 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1035 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 460 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1265 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1320 |
výška krajné sedadlá (mm) | 915 |
výška stredné sedadlo (mm) | - |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 430 |
Jazdnými vlastnosťami, kvalitou radenia a riadenia postúpilo Twingo o poschodie vyššie.
Vďaka malému polomeru otočenia, výbornému výhľadu z kabíny a manévrovacím schopnostiam to bude jedno z najlepších mestských áut vôbec.
V meste sú totiž manévrovacie schopnosti a priestor na predných sedadlách povýšené nad kufor.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Renault Twingo |
Verzia | Intens 1.0 SCe |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 7990/9790/990 |
Motor | (benzínový trojvalec; 999 (cm3) |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 52(70)/6000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 91/2850 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna/5 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 14,5/17,84 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 37,77 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 9,86 na 3. stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 14,25 na 4.stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 2600/5 |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 3750/6 |
Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h) | 47/86/125 |
Stav tachometra pri prevzatí (km) | 105 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 4,5/6,1 |
Objem palivovej nádrže (l) | 35 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 496 |
Typ a rozmer pneumatík | Michelin Energy Saver (vzadu) 185/60 R15 165/65/R15 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1021/338 |
Objem batožinového priestoru (l) | 188/219 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2494;3595;1646;1554 |
Motor | dobre odhlučnený, kultivovaný trojvalec; slabý výkon a najmä krútiaci moment; vhodnú skôr do mesta |
Prevodovka | kvalitné radenie; celkom dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky |
Podvozok | komfortný, dobre odhlučnený a slušné vedenie stopy v zákrutách; perfektná manévrovateľnosť v meste |
Interiér | kvalitatívne na vyššej úrovni než v minulosti; pekné spracovanie; dobre navrhnuté detaily |
Posed vodiča a výhľad | výborný výhľad aj posed pre všetky typy postáv |
Ovládanie palubného systému/navigácie | celkom prehľadné aj pre starších vodičov; mladí nájdu záľubu v spojení so smart telefónom a aplikáciou R&Go |
Jazyk auta/navigácie | palubný počítač anglický |
Grafika displejov a zobrazovanie | jednoduchý jednofarebný a dobre čitateľný displej; zobrazenie R&Go závisí od kvality zobrazenia telefónu |
Predné svetlá technika a účinok | denné LED svietenie, hlavné svetlá sú halogénové H4 s veľkou parabolou a výborným svetelným účinkom; |
Odomykanie/vstup do auta | diaľkové ovládanie centrálneho zamykania; klasický kľúč na štartovanie, samostatné diaľkové tlačidlo na otváranie batožinového priestoru |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | nastupovanie pohodlné, vzadu príliš strmý sklon operadiel; vzadu miesto pre dvoch; |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | sedadlo vodiča nastaviteľné výškovo; čisto mechanické |
Sklápanie operadiel v druhom rade | operadlá možno sklopiť aj z interiéru aj z batožinového priestoru; po sklopení v jednej rovine s krytom motora |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | jednoduchý tvar batožinového priestoru; na dosiahnutie objemu 219 l treba operadlá vyklopiť do strmšej polohy |
Rezervné koleso - prístup | lepiaca súprava |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | uzáver nádrže na kľúč; prahy sa zašminia; zlý prístup k ostrekovaču; |