SME

Vrtký Renault Twingo vám predstavíme na jeden záber

Znovu oživená koncepcia s motorom vzadu dáva Twingu nebývalú obratnosť. Na druhej strane uberá interiéru z priestoru.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Prvá generácia modelu Twingo pripomínala myšku na kolesách a znamenala prelom medzi mini autami.

Renault totiž v prvej generácii Twinga pretavil koncepciu jednopriestorového vanu do mini auta. Vnútorným priestorom a variabilitou interiéru mu nemohlo konkurovať žiadne mini.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia si zachovala zadné posuvné sedadlá, avšak koncepciou karosérie pripomínala bežné konkurenčné autá. Stále však Twingo ponúklo jeden z najlepších vnútorných priestorov v triede.

V aktuálnej tretej generácii putoval motor dozadu medzi zadné kolesá. Konštruktérom sa podarilo pootočiť motor o 49 stupňov, aby spolu s prevodovkou vošiel pod dno kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Otočí sa na ceste bez cúvania

Automobilka získala okrem publicity výborné manévrovacie schopnosti Twinga. Novinka zo zadným pohonom nemá na prednej náprave polosi a tým pádom môže vytočiť kolesá pod veľkým uhlom.

Renault Twingo má bezkonkurenčne najlepší polomer otočenia a bez problémov sa zvrtne bez cúvania na bežnej ceste.

Základný batožinový priestor síce motorom vzadu veľmi neutrpel, zmizli však posuvné zadné sedadlá aj priestor na rezervné koleso.

Predná kapota je z plastu

Najviac prekvapí absencia druhého batožinového priestoru pod prednou kapotou.

Tam ostalo miesto na ostatné technológie potrebné k životu auta ako nádržka chladiacej zmesi, ostrekovač, zásobník brzdovej kvapaliny a chladič.

Do deklarovaného priestoru možno vmestiť ešte povinnú výbavu alebo niečo podobné. Krátky predok s plastovou kapotou ustúpil kabíne a nahnal miesto vo vnútri.

SkryťVypnúť reklamu

Nový model je o 10 centimetrov kratší ako predchodca, čiže spratnejší v meste, ale má o 33 centimetrov dlhší vnútorný priestor.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru:

nakladacia hrana von (mm)

810

nakladacia hrana dnu (mm)

šírka kufra min./maximálna (mm)

1040/1155

výška kufra po roletu (mm)

340

nakladací otvor výška/šírka(mm)

680/940

dĺžka kufra min./max (mm)

585/1370

Vpredu odvezie vysokých

Sedenie na predných sedadlách ťaží z krátkej prednej časti auta. Prístrojový panel patrí kvalitou spracovania, materiálmi a koncepciou medzi najlepšie v triede.

Zvlášť pocit za volantom, pripomína o triedu väčšie auto. Miesto nad hlavou šoféra patrí asi medzi rekordné v triede. Twingo v jednej línii s predchodcom dokáže dobre poslúžiť šoférovi s nadpriemernou výškou.

Telefón doplní časť výbavy auta

Vodičom, ktorí nehľadajú v aute najmodernejšie elektronické zábavky dobre postačí základný kokpit s autorádiom, palubným počítačom a ovládaním klimatizácie.

Majitelia dotykových smartfónov si môžu stiahnuť aplikáciu R&Go, ktorá urobí z mobilného telefónu inteligentný prehrávač hudby, rozšírený palubný počítač či navigáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Prehrávač hudby funguje veľmi prehľadne a bez oneskorenia.

Celkovo je R&Go asi najlepšie fungujúca aplikácia svojho druhu. Jedine otáčkomer trochu mešká zobrazením za skutočnými otáčkami.

Radšej turbo ako atmosféru

Na prvý test sme mali litrový motor 1,0 SCe s výkonom 52 kW (70k). Pochopiteľne prvú spotrebu vyhnali hore dynamické merania a istá záťaž nezabehnutého motora.

Mimo mesta sme dokázali zísť na spotrebu 4,2 l/100 km ale celkový priemer testu z diaľnicami, mestom aj kopcami bol 6,1 litra.

Mimo záťaže dokáže litrový motor jazdiť úsporne, ak však plánujete použiť Twingo na širší záber než posúvanie po meste radšej si vyberte objemovo menší ale vďaka prepĺňaniu silnejší motor 0,9 TCe.

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1310

šírka lakte vpredu (mm)

1365

výška na hlavu šofér max. (mm)

1035

dĺžka sedáku šofér (mm)

460

šírka v ramenách vzadu (mm)

1265

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1320

výška krajné sedadlá (mm)

915

výška stredné sedadlo (mm)

-

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430

Jazdnými vlastnosťami, kvalitou radenia a riadenia postúpilo Twingo o poschodie vyššie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka malému polomeru otočenia, výbornému výhľadu z kabíny a manévrovacím schopnostiam to bude jedno z najlepších mestských áut vôbec.

V meste sú totiž manévrovacie schopnosti a priestor na predných sedadlách povýšené nad kufor.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Twingo

Verzia

Intens 1.0 SCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

7990/9790/990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(70)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,5/17,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

9,86 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

14,25 na 4.stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2600/5

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3750/6

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

47/86/125

Stav tachometra pri prevzatí (km)

105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/6,1

Objem palivovej nádrže (l)

35

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

496

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver (vzadu) 185/60 R15 165/65/R15

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1021/338

Objem batožinového priestoru (l)

188/219

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2494;3595;1646;1554

Motor

dobre odhlučnený, kultivovaný trojvalec; slabý výkon a najmä krútiaci moment; vhodnú skôr do mesta

Prevodovka

kvalitné radenie; celkom dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky

Podvozok

komfortný, dobre odhlučnený a slušné vedenie stopy v zákrutách; perfektná manévrovateľnosť v meste

Interiér

kvalitatívne na vyššej úrovni než v minulosti; pekné spracovanie; dobre navrhnuté detaily

Posed vodiča a výhľad

výborný výhľad aj posed pre všetky typy postáv

Ovládanie palubného systému/navigácie

celkom prehľadné aj pre starších vodičov; mladí nájdu záľubu v spojení so smart telefónom a aplikáciou R&Go

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchý jednofarebný a dobre čitateľný displej; zobrazenie R&Go závisí od kvality zobrazenia telefónu

Predné svetlá technika a účinok

denné LED svietenie, hlavné svetlá sú halogénové H4 s veľkou parabolou a výborným svetelným účinkom;

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie centrálneho zamykania; klasický kľúč na štartovanie, samostatné diaľkové tlačidlo na otváranie batožinového priestoru

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie pohodlné, vzadu príliš strmý sklon operadiel; vzadu miesto pre dvoch;

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

sedadlo vodiča nastaviteľné výškovo; čisto mechanické

Sklápanie operadiel v druhom rade

operadlá možno sklopiť aj z interiéru aj z batožinového priestoru; po sklopení v jednej rovine s krytom motora

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

jednoduchý tvar batožinového priestoru; na dosiahnutie objemu 219 l treba operadlá vyklopiť do strmšej polohy

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

uzáver nádrže na kľúč; prahy sa zašminia; zlý prístup k ostrekovaču;

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 172
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 457
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 176
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 951
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 812
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 826
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 395
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 111
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 343
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu