SME
reklama

Vrtký Renault Twingo vám predstavíme na jeden záber

Znovu oživená koncepcia s motorom vzadu dáva Twingu nebývalú obratnosť. Na druhej strane uberá interiéru z priestoru.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Prvá generácia modelu Twingo pripomínala myšku na kolesách a znamenala prelom medzi mini autami.

Renault totiž v prvej generácii Twinga pretavil koncepciu jednopriestorového vanu do mini auta. Vnútorným priestorom a variabilitou interiéru mu nemohlo konkurovať žiadne mini.

Druhá generácia si zachovala zadné posuvné sedadlá, avšak koncepciou karosérie pripomínala bežné konkurenčné autá. Stále však Twingo ponúklo jeden z najlepších vnútorných priestorov v triede.

V aktuálnej tretej generácii putoval motor dozadu medzi zadné kolesá. Konštruktérom sa podarilo pootočiť motor o 49 stupňov, aby spolu s prevodovkou vošiel pod dno kufra.

Otočí sa na ceste bez cúvania

Automobilka získala okrem publicity výborné manévrovacie schopnosti Twinga. Novinka zo zadným pohonom nemá na prednej náprave polosi a tým pádom môže vytočiť kolesá pod veľkým uhlom.

Renault Twingo má bezkonkurenčne najlepší polomer otočenia a bez problémov sa zvrtne bez cúvania na bežnej ceste.

Základný batožinový priestor síce motorom vzadu veľmi neutrpel, zmizli však posuvné zadné sedadlá aj priestor na rezervné koleso.

Predná kapota je z plastu

Najviac prekvapí absencia druhého batožinového priestoru pod prednou kapotou.

Tam ostalo miesto na ostatné technológie potrebné k životu auta ako nádržka chladiacej zmesi, ostrekovač, zásobník brzdovej kvapaliny a chladič.

Do deklarovaného priestoru možno vmestiť ešte povinnú výbavu alebo niečo podobné. Krátky predok s plastovou kapotou ustúpil kabíne a nahnal miesto vo vnútri.

Nový model je o 10 centimetrov kratší ako predchodca, čiže spratnejší v meste, ale má o 33 centimetrov dlhší vnútorný priestor.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru:

nakladacia hrana von (mm)

810

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1040/1155

výška kufra po roletu (mm)

340

nakladací otvor výška/šírka(mm)

680/940

dĺžka kufra min./max (mm)

585/1370

Vpredu odvezie vysokých

Sedenie na predných sedadlách ťaží z krátkej prednej časti auta. Prístrojový panel patrí kvalitou spracovania, materiálmi a koncepciou medzi najlepšie v triede.

Zvlášť pocit za volantom, pripomína o triedu väčšie auto. Miesto nad hlavou šoféra patrí asi medzi rekordné v triede. Twingo v jednej línii s predchodcom dokáže dobre poslúžiť šoférovi s nadpriemernou výškou.

Telefón doplní časť výbavy auta

Vodičom, ktorí nehľadajú v aute najmodernejšie elektronické zábavky dobre postačí základný kokpit s autorádiom, palubným počítačom a ovládaním klimatizácie.

Majitelia dotykových smartfónov si môžu stiahnuť aplikáciu R&Go, ktorá urobí z mobilného telefónu inteligentný prehrávač hudby, rozšírený palubný počítač či navigáciu.

Prehrávač hudby funguje veľmi prehľadne a bez oneskorenia.

Celkovo je R&Go asi najlepšie fungujúca aplikácia svojho druhu. Jedine otáčkomer trochu mešká zobrazením za skutočnými otáčkami.

Radšej turbo ako atmosféru

Na prvý test sme mali litrový motor 1,0 SCe s výkonom 52 kW (70k). Pochopiteľne prvú spotrebu vyhnali hore dynamické merania a istá záťaž nezabehnutého motora.

Mimo mesta sme dokázali zísť na spotrebu 4,2 l/100 km ale celkový priemer testu z diaľnicami, mestom aj kopcami bol 6,1 litra.

Mimo záťaže dokáže litrový motor jazdiť úsporne, ak však plánujete použiť Twingo na širší záber než posúvanie po meste radšej si vyberte objemovo menší ale vďaka prepĺňaniu silnejší motor 0,9 TCe.

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1310

šírka lakte vpredu (mm)

1365

výška na hlavu šofér max. (mm)

1035

dĺžka sedáku šofér (mm)

460

šírka v ramenách vzadu (mm)

1265

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1320

výška krajné sedadlá (mm)

915

výška stredné sedadlo (mm)

-

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430

Jazdnými vlastnosťami, kvalitou radenia a riadenia postúpilo Twingo o poschodie vyššie.

Vďaka malému polomeru otočenia, výbornému výhľadu z kabíny a manévrovacím schopnostiam to bude jedno z najlepších mestských áut vôbec.

V meste sú totiž manévrovacie schopnosti a priestor na predných sedadlách povýšené nad kufor.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Twingo

Verzia

Intens 1.0 SCe

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

7990/9790/990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(70)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,5/17,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

9,86 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

14,25 na 4.stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2600/5

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3750/6

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

47/86/125

Stav tachometra pri prevzatí (km)

105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/6,1

Objem palivovej nádrže (l)

35

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

496

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver (vzadu) 185/60 R15 165/65/R15

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1021/338

Objem batožinového priestoru (l)

188/219

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2494;3595;1646;1554

Motor

dobre odhlučnený, kultivovaný trojvalec; slabý výkon a najmä krútiaci moment; vhodnú skôr do mesta

Prevodovka

kvalitné radenie; celkom dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky

Podvozok

komfortný, dobre odhlučnený a slušné vedenie stopy v zákrutách; perfektná manévrovateľnosť v meste

Interiér

kvalitatívne na vyššej úrovni než v minulosti; pekné spracovanie; dobre navrhnuté detaily

Posed vodiča a výhľad

výborný výhľad aj posed pre všetky typy postáv

Ovládanie palubného systému/navigácie

celkom prehľadné aj pre starších vodičov; mladí nájdu záľubu v spojení so smart telefónom a aplikáciou R&Go

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchý jednofarebný a dobre čitateľný displej; zobrazenie R&Go závisí od kvality zobrazenia telefónu

Predné svetlá technika a účinok

denné LED svietenie, hlavné svetlá sú halogénové H4 s veľkou parabolou a výborným svetelným účinkom;

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie centrálneho zamykania; klasický kľúč na štartovanie, samostatné diaľkové tlačidlo na otváranie batožinového priestoru

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie pohodlné, vzadu príliš strmý sklon operadiel; vzadu miesto pre dvoch;

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

sedadlo vodiča nastaviteľné výškovo; čisto mechanické

Sklápanie operadiel v druhom rade

operadlá možno sklopiť aj z interiéru aj z batožinového priestoru; po sklopení v jednej rovine s krytom motora

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

jednoduchý tvar batožinového priestoru; na dosiahnutie objemu 219 l treba operadlá vyklopiť do strmšej polohy

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

uzáver nádrže na kľúč; prahy sa zašminia; zlý prístup k ostrekovaču;

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 18 357
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 936
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 958
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 462
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 431
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 944
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 504
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  2. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  3. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  5. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  6. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  7. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  8. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 448
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 461
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 746
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu