Na autosalóne v Paríži Hyundai ukázal dve nové pohonné jednotky s malým objemom a prvú sedemstupňovú automatickú prevodovku s dvoma spojkami z vlastného vývoja.
Prvým agregátom je benzínový motor so zdvihovým objemom jeden liter prepĺňaný turbodúchadlom. Motor 1.0 T-GDI je určený aj pre model i20 a to už od budúceho roka. Produkovať by mal výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 172 Nm.
Motory pripravili v Nemecku
Druhým motorom v poradí je 1,4 T-GDI. Štvorvalcový agregát disponuje plným počtom valcov a v Paríži bol prezentovaný aj so systémom umožňujúci spaľovať stlačený zemný plyn.
Spomenutú techniku Hyundai vložil do konceptu i30 CNG. Práve tento automobil disponoval aj novým typom automatickej prevodovky.
Motor 1,4 T-GDI so zdvihovým objemom 1.352 cm3 je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca z rodiny Gamma a váži len 87 kg. Pod kapotou konceptu i30 CNG by mal produkovať výkon 86 kW (117 k) a 206 Nm krútiaceho momentu, keď spaľuje zemný plyn.
Obe spomenuté pohonné jednotky patria do novej rodiny motorov Kappa. Ich prednosťami by mali byť technológie ako priame vstrekovanie paliva a jedno turbodúchdlo.
Ďalší stupeň navyše ušetrí palivo
Motory so šesťbodovými vstrekovačmi boli vyvinuté v nemeckom vývojovom centre Hyundai v Rüsselsheime. Všetky nové agregáty z radu Kappa spĺňajú emisnú normu Euro 6.
Popri predstavených motoroch sa nová automatická sedemstupňová prevodovka s dvoma spojkami takmer stratila. Na prevodovku 7DCT môže byť však Hyundai právom hrdý. Len málokto vie vyvinúť takúto techniku vo vlastnej réžii.
V porovnaní s predchádzajúcou šesťstupňovou automatickou prevodovkou by nová 7DCT mala znížiť spotrebu motora, zvýšiť dynamické parametre a samozrejme bude “viac zelená”.