Hyundai predviedol dva nové turbomotory s priamym vstrekom

Obe pohonné jednotky boli vyvinuté v Nemecku a spĺňajú normu Euro 6. Trojvalec s výkonom 120 koní bude pracovať aj pod kapotou modelu i20.

(Zdroj: Hyundai)

Na autosalóne v Paríži Hyundai ukázal dve nové pohonné jednotky s malým objemom a prvú sedemstupňovú automatickú prevodovku s dvoma spojkami z vlastného vývoja.

Prvým agregátom je benzínový motor so zdvihovým objemom jeden liter prepĺňaný turbodúchadlom. Motor 1.0 T-GDI je určený aj pre model i20 a to už od budúceho roka. Produkovať by mal výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 172 Nm.

Motory pripravili v Nemecku

Druhým motorom v poradí je 1,4 T-GDI. Štvorvalcový agregát disponuje plným počtom valcov a v Paríži bol prezentovaný aj so systémom umožňujúci spaľovať stlačený zemný plyn.

Spomenutú techniku Hyundai vložil do konceptu i30 CNG. Práve tento automobil disponoval aj novým typom automatickej prevodovky.

Motor 1,4 T-GDI so zdvihovým objemom 1.352 cm3 je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca z rodiny Gamma a váži len 87 kg. Pod kapotou konceptu i30 CNG by mal produkovať výkon 86 kW (117 k) a 206 Nm krútiaceho momentu, keď spaľuje zemný plyn.

Obe spomenuté pohonné jednotky patria do novej rodiny motorov Kappa. Ich prednosťami by mali byť technológie ako priame vstrekovanie paliva a jedno turbodúchdlo.

Ďalší stupeň navyše ušetrí palivo

Motory so šesťbodovými vstrekovačmi boli vyvinuté v nemeckom vývojovom centre Hyundai v Rüsselsheime. Všetky nové agregáty z radu Kappa spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Popri predstavených motoroch sa nová automatická sedemstupňová prevodovka s dvoma spojkami takmer stratila. Na prevodovku 7DCT môže byť však Hyundai právom hrdý. Len málokto vie vyvinúť takúto techniku vo vlastnej réžii.

V porovnaní s predchádzajúcou šesťstupňovou automatickou prevodovkou by nová 7DCT mala znížiť spotrebu motora, zvýšiť dynamické parametre a samozrejme bude “viac zelená”.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.