Automobilka Volvo, zdá sa, úplne zavrhla veľké pohonné jednotky a zdokonaľuje tie maloobjemové. Už onedlho by vybrané vozidlá švédskej značky mohol poháňať motor prepĺňaný troma turbami.
Podľa predstaviteľov automobilky pôjde o štvorvalcový agregát so zdvihovým objemom dva litre spaľujúci benzín. Produkovať by mal „nie menej ako 450 konských síl“.
Podrobné technické detaily zatiaľ neprezradili, no ak sa to Volvu podarí, mal by to byť najefektívnejší benzínový motor na svete s litrovým objemom okolo 225 koní.
Bez turba to už nepôjde
Skupina pohonných jednotiek označovaná ako Drive-E sú pohonné jednotky spaľujúce benzín alebo naftu a využívajúce pokrokové technológie prepĺňania.
Novinka by mala využívať tri turbodúchdlá. Dve pracujú paralelne a ich turbíny rozbiehajú výfukové plyny.
Turbínu tretieho turba - kompresora, poháňa elektromotor.
Vzduch však neputuje priamo do valcov, ale rozbieha lopatky dvoch klasických turbodúchadiel, čím znižuje tzv. turbdieru - známu aj ako „lag“.
Malý motor môžu dostať aj veľké autá
Palivo do valcov dopraví vysokotlakové vstrekovanie, ktoré využíva tlak 250 barov. Spolu so vzduchom prichádzajúcim cez turbodúchadlá vytvára „extrémne vysokú hustotu zmesi vo valcoch“.
Volvo sľubuje ľahké pohonné jednotky s krátkou dobou odozvy na plynové pedál, čo sú zásadné vlastnosti športových pohonných jednotiek. Celkovo malé rozmery spaľovacích motorov následne uvoľnia miesto pre hybridnú techniku.
Zatiaľ nikto nehovorí o tom, pre koho bude nový motor s troma turbami a výkonom 450 koní určený. S takýmito parametrami však pokojne zaujme miesto pohonnej jednotky aj pre najväčšie modely značky, prípadne športové deriváty menších modelov.