Nedávno sme mali v redakcii na test akoby nový model Swift Sport. Oproti dva roky známej trojdverovej verzii mala táto novinka novú len päťdverovú karosériu.
Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete nazlavy.sme.sk.
Foto: zlavy.sme.sk
Poznajúc trojdverového predchodcu sme sa na test tešili a nadšenie priamoúmerne s kilometrami gradovalo.
Vôbec neprekážalo, že pre počasie a iné okolnosti sme nemohli zmerať jazdné parametre na našich testovacích dráhach.
Skôr sme si užili pohodu za volantom a pocit, že aj dnes sa dá vyrobiť na pohľad jednoduché auto so športovými vlastnosťami, spotrebou akú sľubuje výrobca a navyše rozumnou cenou.
Boduje cenouŠportoví konkurenti v triede ľahko prestreľujú hranicu 20.000 eur a pritom ponúknu oproti Suzuki len kone navyše.
Pôžitok z jazdy už nie je o toľko vyšší oproti Suzuki, ktoré stojí 14.690 eur.
Okrem toho snaha urobiť kompromisné riešenie medzi autom na každý deň a športovým hot-hatch vychádza často na zmar.
Auto potom nie je ani ultra športové a ani na každý deň. Suzuki Swift Sport je športové malé auto bez ambície stať sa ostrým hot hatch.
Ak však roztočíte klasický atmosférický motor Suzuki cez 6300 otáčok, rozhodne nezaostávate za Cliom R.S., Fiestou ST a Peugeotom GTi o toľko, ako oni zaostávajú v cene, spotrebe a využití na každý deň za Suzuki.
Môžete veriť spotrebeAk budete jazdiť so Swiftom v bežných prevádzkových podmienkach, hravo sa vmestíte do spotreby sľubovanej výrobcom.
Ani svižná jazda nevyženie spotrebu do extrému a udržíte ju pod hranicou 8 litrov na 100 kilometrov. Bežne sme počas testu dosahovali priemer 6,2 litra.
Motor si počká na šoféra, ktorý z neho výkon vyslovene vydoluje. S otáčkami príde radostný pocit z jazdy.
Samozrejme rozdiely medzi prevodmi by mohli byť ešte kratšie a nezaškodilo by viac krútiaceho momentu.
Motor najskôr rýchlo zareaguje a keď prekročí 3000 otáčok, dostaví sa ťah.
Zadný nárazník s dvomi koncovkami výfuku naznačuje, že pod kapotou je 136 koní.
Nemusíte vyberať výbavuSuzuki predáva päťdverový model Sport za 14.690 eur a s metalízou v cene. To je jediná cena malého športovo ladeného auta, ktorá sa drží na úrovni nešportových modelov.
Nemáte v aute navigáciu a dostanete jednofarebný displej autorádia, ale na cestu si posvietite xenónmi. Automobilka odbremení klienta od ťažkého rozhodovania a zostavovania výbavy, lebo tá zostavená je.
Do ľudskej výbavy si treba zobrať trocha trpezlivosti na spárovanie mobilného telefónu a palubného systému. Potom to celkom funguje.
Tiež treba počítať s absenciou denných svetiel. Suzuki obetovalo väčší kufor vnútornému priestoru a pohodliu za volantom.
Swift Sport robí radosť aj pri obyčajnej jazde v uliciach mesta.
Zvlášť vpredu je pohodlie, aké sa dnes v malých autách ťažko hľadá. Konečne sme mali v rukách auto, ktoré neponúka samé lesklé plochy a farebný cirkus.
Na pohľad trochu strohý interiér nevydáva na nerovnostiach cesty pazvuky a dáva pocit, že ste si zaplatili za remeselnú kvalitu.
Okrem ponuky multimediálneho rozhrania je výbava Swiftu mimoriadne rozsiahla.
Výkon mu nechýbaKto bude namietať, že výkon 136 koní je na vyžitie v malom športovom aute málo, ten určite patrí za volant Swiftu Sport.
Práve Suzuki Swift Sport postavili pre šoférov, ktorí vedia narábať s podvozkom, milujú vyššie otáčky motora a nepotrebujú si hladkať ego maximálnou rýchlosťou, či šprintom na semaforoch.
Čím viac zákrut bude na trati, tým bude Swift Sport rýchlejší. Na druhej strane ten istý Swift Sport je vhodný na každodenné použitie pre akéhokoľvek šoféra a bez ústupkov.
Prihlásenie telefónu k autu nejaký čas trvá. Autorádio má svojský systém ale napokon funguje aj s prehrávaním hudby.
Hoc aj v meste, kde si užijete každý kilometer. Lepší kompromis medzi ľahko športovým autom a každodenným vozíkom do práce nenájdete.
Motoru pocitovo chýba len krútiaci moment v nízkych otáčkach, ktorým oplývajú konkurenti, lenže na druhej strane aspoň na hnanej náprave nechýba samosvor.
Znesie každodenné používanieKonkurenti majú viac lesku, viac koní, viac elektronických zábaviek za volantom, viac kilogramov, vyššiu spotrebu, vyššiu cenu, ale vo finále nedávajú oveľa lepší pôžitok z jazdy.
Na záver nemôžeme urobiť zo Suzuki Swift Sport hrdinu, ktorý to natrie o niečo rýchlejším hot hatch na pretekárskej trati.
Na plné využitie potenciálu podvozka bočné vedenie nestačí. Je to však dobrý kompromis pre každodenné použitie.
To sú však autá, na ktoré nestačí mať jednorázovo peniaze.
Suzuki Swift Sport v päťdverovej verzii môžete mať a živiť doma ako ktorékoľvek iné malé auto. Niekedy a pre niekoho sú lepšie menšie kone v záprahu každý deň ako celé stádo v stajni.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model
Suzuki Swift
Verzia
Sport 1,6 VVT 5-dverový
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)
14.690
Motor
(benzín; štvorvalec; 1586 (cm3); premenlivé časovanie ventilov; dlhší zdvih piestov ako vŕtanie; emisná norma Euro5
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)
100 (136)/6900
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)
160/4400
Typ prevodovky/počet stupňov
manuálna / 6
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)
8,7
Spotreba - výrobca/test (l/100km)
6,4/6,5
Objem palivovej nádrže (l)
42
Typ a rozmer pneumatík
195/45 R17
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)
1045/435
Objem batožinového priestoru (l)
211
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)
2430;3890;1695;1510