Test: Suzuki Swift Sport vás nebude mrzieť

Päťdverová verzia športového Suzuki je cenou a spotrebou úplne bežným malým autom. Podvozok v zákrutách exceluje.

Swift Sport je športové auto, ktoré bude manželka svojmu drahému tolerovať bez výčitiek.Swift Sport je športové auto, ktoré bude manželka svojmu drahému tolerovať bez výčitiek.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Nedávno sme mali v redakcii na test akoby nový model Swift Sport. Oproti dva roky známej trojdverovej verzii mala táto novinka novú len päťdverovú karosériu.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Poznajúc trojdverového predchodcu sme sa na test tešili a nadšenie priamoúmerne s kilometrami gradovalo.

Vôbec neprekážalo, že pre počasie a iné okolnosti sme nemohli zmerať jazdné parametre na našich testovacích dráhach.

Skôr sme si užili pohodu za volantom a pocit, že aj dnes sa dá vyrobiť na pohľad jednoduché auto so športovými vlastnosťami, spotrebou akú sľubuje výrobca a navyše rozumnou cenou.

Boduje cenou

Športoví konkurenti v triede ľahko prestreľujú hranicu 20.000 eur a pritom ponúknu oproti Suzuki len kone navyše.

Pôžitok z jazdy už nie je o toľko vyšší oproti Suzuki, ktoré stojí 14.690 eur.

Okrem toho snaha urobiť kompromisné riešenie medzi autom na každý deň a športovým hot-hatch vychádza často na zmar.

Auto potom nie je ani ultra športové a ani na každý deň. Suzuki Swift Sport je športové malé auto bez ambície stať sa ostrým hot hatch.

Ak však roztočíte klasický atmosférický motor Suzuki cez 6300 otáčok, rozhodne nezaostávate za Cliom R.S., Fiestou ST a Peugeotom GTi o toľko, ako oni zaostávajú v cene, spotrebe a využití na každý deň za Suzuki.

Môžete veriť spotrebe

Ak budete jazdiť so Swiftom v bežných prevádzkových podmienkach, hravo sa vmestíte do spotreby sľubovanej výrobcom.

Ani svižná jazda nevyženie spotrebu do extrému a udržíte ju pod hranicou 8 litrov na 100 kilometrov. Bežne sme počas testu dosahovali priemer 6,2 litra.

Motor si počká na šoféra, ktorý z neho výkon vyslovene vydoluje. S otáčkami príde radostný pocit z jazdy.

Samozrejme rozdiely medzi prevodmi by mohli byť ešte kratšie a nezaškodilo by viac krútiaceho momentu.

Motor najskôr rýchlo zareaguje a keď prekročí 3000 otáčok, dostaví sa ťah.

Zadný nárazník s dvomi koncovkami výfuku naznačuje, že pod kapotou je 136 koní.

Nemusíte vyberať výbavu

Suzuki predáva päťdverový model Sport za 14.690 eur a s metalízou v cene. To je jediná cena malého športovo ladeného auta, ktorá sa drží na úrovni nešportových modelov.

Nemáte v aute navigáciu a dostanete jednofarebný displej autorádia, ale na cestu si posvietite xenónmi. Automobilka odbremení klienta od ťažkého rozhodovania a zostavovania výbavy, lebo tá zostavená je.

Do ľudskej výbavy si treba zobrať trocha trpezlivosti na spárovanie mobilného telefónu a palubného systému. Potom to celkom funguje.

Tiež treba počítať s absenciou denných svetiel. Suzuki obetovalo väčší kufor vnútornému priestoru a pohodliu za volantom.

Swift Sport robí radosť aj pri obyčajnej jazde v uliciach mesta.

Zvlášť vpredu je pohodlie, aké sa dnes v malých autách ťažko hľadá. Konečne sme mali v rukách auto, ktoré neponúka samé lesklé plochy a farebný cirkus.

Na pohľad trochu strohý interiér nevydáva na nerovnostiach cesty pazvuky a dáva pocit, že ste si zaplatili za remeselnú kvalitu.

Okrem ponuky multimediálneho rozhrania je výbava Swiftu mimoriadne rozsiahla.

Výkon mu nechýba

Kto bude namietať, že výkon 136 koní je na vyžitie v malom športovom aute málo, ten určite patrí za volant Swiftu Sport.

Práve Suzuki Swift Sport postavili pre šoférov, ktorí vedia narábať s podvozkom, milujú vyššie otáčky motora a nepotrebujú si hladkať ego maximálnou rýchlosťou, či šprintom na semaforoch.

Čím viac zákrut bude na trati, tým bude Swift Sport rýchlejší. Na druhej strane ten istý Swift Sport je vhodný na každodenné použitie pre akéhokoľvek šoféra a bez ústupkov.

Prihlásenie telefónu k autu nejaký čas trvá. Autorádio má svojský systém ale napokon funguje aj s prehrávaním hudby.

Hoc aj v meste, kde si užijete každý kilometer. Lepší kompromis medzi ľahko športovým autom a každodenným vozíkom do práce nenájdete.

Motoru pocitovo chýba len krútiaci moment v nízkych otáčkach, ktorým oplývajú konkurenti, lenže na druhej strane aspoň na hnanej náprave nechýba samosvor.

Znesie každodenné používanie

Konkurenti majú viac lesku, viac koní, viac elektronických zábaviek za volantom, viac kilogramov, vyššiu spotrebu, vyššiu cenu, ale vo finále nedávajú oveľa lepší pôžitok z jazdy.

Na záver nemôžeme urobiť zo Suzuki Swift Sport hrdinu, ktorý to natrie o niečo rýchlejším hot hatch na pretekárskej trati.

Na plné využitie potenciálu podvozka bočné vedenie nestačí. Je to však dobrý kompromis pre každodenné použitie.

To sú však autá, na ktoré nestačí mať jednorázovo peniaze.

Suzuki Swift Sport v päťdverovej verzii môžete mať a živiť doma ako ktorékoľvek iné malé auto. Niekedy a pre niekoho sú lepšie menšie kone v záprahu každý deň ako celé stádo v stajni.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Suzuki Swift

Verzia

Sport 1,6 VVT 5-dverový

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

14.690

Motor

(benzín; štvorvalec; 1586 (cm3); premenlivé časovanie ventilov; dlhší zdvih piestov ako vŕtanie; emisná norma Euro5

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

100 (136)/6900

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/4400

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,7

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,4/6,5

Objem palivovej nádrže (l)

42

Typ a rozmer pneumatík

195/45 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1045/435

Objem batožinového priestoru (l)

211

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2430;3890;1695;1510

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 374
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 522
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 444
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 865
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 043
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 190
  7. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 080
  8. Štefánka by Pulitzer 4 979
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 617
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 942

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska: Fico ma chcel vydierať, aby som ho vymenoval za predsedu ústavného súdu

Prezident Andrej Kiska vysvetľoval daňovú kauzu firmy KTAG.

Dnes píše Matúš Ritomský

S Čaputovou sa môže zopakovať Mikloškova dilema

Voľby nemôžu byť chladný kalkul, ide o hodnoty. Pripomína vám to niečo?

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.