Vozidlá značky BMW patria medzi najviac tunningovo atraktívne autá na svete. Stále však platí, že pre úpravu si fanúšikovia, alebo spoločnosti zaoberajúce sa tunningom, vyberajú autá s prvotným potenciálom. BMW i3 medzi nich rozhodne nepatrí.
Elektromobil BMW i3 využíva skelet z uhlíkových vlákien je určený primárne na ekologickú jazdu mestom. Jeho kompaktné rozmery a netypický dizajn však neboli prekážkou.
Ani po úprave sa z neho nestal krásavec
Japonský úpravca Garage EVE.RYN pripravil BMW EVO i3. Elektromobil získal agresívny „body kit“, ktorý premenil mestské auto na okruhového špecialistu - aspoň vzhľadom.
EVO i3 prichádza s nafúknutými blatníkmi a kompletne zmeneným predným nárazníkom s veľkými otvormi „na nasávanie vzduchu“. Nechýba náznak zadného difúzora a množstvo karbónových doplnkov po celom aute.
Štvorica športových diskov kolies s priemerom 20 palcov dopĺňa celkový dizajn malého pretekára.
Úprava techniky sa zrejme nekonala
Ohľadom techniky sme sa nedostali k žiadnym detailom, teda predpokladáme, že na pohon naďalej slúži elektromotor s prevádzkovým výkonom 75 kW (102 k), ktorý sa dokáže vzoprieť krátkodobo na 125 kW (170 k).
Aj vďaka krútiacemu momentu 250 Nm sa vozidlo z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 7,2 sekundy.
V prípade potreby je za príplatok k dispozícii tzv. Range Extender. Dvojvalcový motocyklový motor zabezpečí 25 kW (34 k) a 55 Nm krútiaceho momentu. Jeho primárnou úlohou je predĺžiť dojazd vozidla v prípade vybitia batérií.
Napriek tomu, že trh kam mieri aj upravené BMW EVO i3 je malý očakávame, že v budúcnosti sa s podobnými projektami ešte stretneme.