Japonci dopriali BMW i3 pretekársky vzhľad, no techniky sa nedotkli

Napriek tomu, že BMW i3 nepatrí medzi ideálne vozidlá na tunnig, Japonci nás presviedčajú o opaku.

(Zdroj: EVE.RYN)

Vozidlá značky BMW patria medzi najviac tunningovo atraktívne autá na svete. Stále však platí, že pre úpravu si fanúšikovia, alebo spoločnosti zaoberajúce sa tunningom, vyberajú autá s prvotným potenciálom. BMW i3 medzi nich rozhodne nepatrí.

Elektromobil BMW i3 využíva skelet z uhlíkových vlákien je určený primárne na ekologickú jazdu mestom. Jeho kompaktné rozmery a netypický dizajn však neboli prekážkou.

Ani po úprave sa z neho nestal krásavec

Japonský úpravca Garage EVE.RYN pripravil BMW EVO i3. Elektromobil získal agresívny „body kit“, ktorý premenil mestské auto na okruhového špecialistu - aspoň vzhľadom.

EVO i3 prichádza s nafúknutými blatníkmi a kompletne zmeneným predným nárazníkom s veľkými otvormi „na nasávanie vzduchu“. Nechýba náznak zadného difúzora a množstvo karbónových doplnkov po celom aute.

Štvorica športových diskov kolies s priemerom 20 palcov dopĺňa celkový dizajn malého pretekára.

Úprava techniky sa zrejme nekonala

Ohľadom techniky sme sa nedostali k žiadnym detailom, teda predpokladáme, že na pohon naďalej slúži elektromotor s prevádzkovým výkonom 75 kW (102 k), ktorý sa dokáže vzoprieť krátkodobo na 125 kW (170 k).

Aj vďaka krútiacemu momentu 250 Nm sa vozidlo z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 7,2 sekundy.

V prípade potreby je za príplatok k dispozícii tzv. Range Extender. Dvojvalcový motocyklový motor zabezpečí 25 kW (34 k) a 55 Nm krútiaceho momentu. Jeho primárnou úlohou je predĺžiť dojazd vozidla v prípade vybitia batérií.

Napriek tomu, že trh kam mieri aj upravené BMW EVO i3 je malý očakávame, že v budúcnosti sa s podobnými projektami ešte stretneme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.