SME
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián
reklama

Značky pred kruháčom v Nitre sú nebezpečné

Mätú vodičov, ktorí nepoznajú dobre dopravné pravidlá. Nesprávne určia prednosť v jazde v kruhovom objazde.

(Zdroj: maps.google.com)


Zväčšiť mapu

Pavol: "Chcel by som vedieť, kto by mal byť určený za vinníka nehody. Stala sa na kruhovom objazde pod Zoborom v Nitre. Miestnym je známy svojou nehodovosťou, ktorá je zapríčinená pravdepodobne značením a možno aj nevedomosťou vodičov.

V krátkom období sa stali na tom istom mieste dve nehody mne blízkych osôb takpovediac s podobným priebehom.

Nehoda sa stala, keď vozidlo označené ako moje, sa z vnútorného pruhu v kruhovej križovatke chcelo dostať na výjazd preč z objazdu (výjazd je označený ako kolízia). Tam sa stala kolízia s vozidlom, ktoré prechádzalo kruhovú križovatku vonkajším pruhom.

Polícia označila predbežne vinníka nehody vodiča tzv. môjho vozidla."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

map.jpg

Nešťastím kruhového objazdu pod Zoborom v Nitre je kombinácia dvoch faktorov. Niektorí vodiči nepoznajú dostatočne dopravné pravidlá. Zároveň tam buď chýba dopravné značenie, alebo niektoré značky sú tam navyše.

Značenie, ktoré je pred kruhovým objazdom umiestnené, vodičov mätie, najmä v kombinácii s neznalosťou niektorých predpisov.

Značka sa snaží meniť prednosť v jazde v kruhovom objazde

znacka.jpgPred kruhovým objazdom sa v každom smere nachádza dopravná značka Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (C 25). Bez tejto značky by to bol obyčajný dvojpruhový kruháč.

Pri vchádzaní doň by mali prednosť vozidlá, ktoré v ňom už jazdia (pre značky upravujúce prednosť) a pri výjazde by dávali vodiči vo vnútornom pruhu vozidlám jazdiacim vo vonkajšom pruhu (pre pravidlo jazdy v jazdných pruhoch).

Značka C 25 však prejazd kruháčom upravuje.

"Označuje spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku v súlade s príslušnými vodorovnými značkami a zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na ceste," píše sa v predpisoch.

Zo značky vyplýva, že autá v kruháči v pravom/vonkajšom pruhu by mali dať prednosť vozidlám v ľavom/vnútornom pruhu, ak chcú pokračovať ďalej v kruhovom objazde a nevychádzať z neho.

Ak by značka C 25 bola umiestnená na každom mieste, kde má byť, vinníkmi havárií podľa Pavlovho opisu by neboli jeho blízke osoby (jazdiaci vo vnútornom pruhu) ale vodič druhého vozidla (jazdiaci vo vonkajšom pruhu).

Značku zrušila križovatka hneď po vjazde do kruháča

Väčšinu dopravných značiek ruší vzdialenejšia hranica najbližšej križovatky. To sa vzťahuje aj na značku Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (C 25). Aby značka platila aj za ňou, nestačí ju dať len pred križovatku.

Kruhový objazd je súbor viacerých križovatiek. Spájajú sa tam cesty - cesta kruhového objazdu s príjazdom alebo výjazdom.

Na miesto, kde sa zrazili obe autá, už značka C 25 neplatí. Jej platnosť zrušila jedna z predchádzajúcich križovatiek (pre každé vozidlo iná križovatka), teda vjazd respektíve výjazd z kruhového objazdu.

Prakticky každá značka C 25 pred kruhovým objazdom pod Zoborom v Nitre prestáva platiť hneď pri vjazde po vjazde do kruhového objazdu. Práve nevedomosť tohto faktu tam môže viacerých zmiasť a spôsobiť zbytočnú nehodu.

Správca cesty by mal značku C 25 na fotke umiestniť aj do kruhového objazdu po každom vjazde do kruháča, ak chce, aby boli vodiči povinní riadiť sa podľa nej.

Policajti určili vinníka správne

Policajti správne určili vinníka nehody. Na mieste, kde sa autá zrazili platia pravidlá jazdy v jazdných pruhoch. Akoby značka C 25 pred kruháčom ani nebola.

"Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy," prikazuje zákon.

Preto sú za nehody z Pavlovho opisu situácie zodpovední vodiči z vnútorného pruhu kruhového objazdu. Teda jeho blízki.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Sodastream sa mení
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  5. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  6. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  7. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  8. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 316
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 4 830
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 223
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 162
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 950
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 3 743
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 689
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 557
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  2. Michaela Jónová: (v)žitie
  3. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  4. Štefan Vidlár: Manky doba
  5. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  6. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien
  8. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 991
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 659
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 044
  4. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 590
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 487
  6. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 112
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 075
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 2 396
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu