Značky pred kruháčom v Nitre sú nebezpečné

Mätú vodičov, ktorí nepoznajú dobre dopravné pravidlá. Nesprávne určia prednosť v jazde v kruhovom objazde.

(Zdroj: maps.google.com)


Zväčšiť mapu

Pavol: "Chcel by som vedieť, kto by mal byť určený za vinníka nehody. Stala sa na kruhovom objazde pod Zoborom v Nitre. Miestnym je známy svojou nehodovosťou, ktorá je zapríčinená pravdepodobne značením a možno aj nevedomosťou vodičov.

V krátkom období sa stali na tom istom mieste dve nehody mne blízkych osôb takpovediac s podobným priebehom.

Nehoda sa stala, keď vozidlo označené ako moje, sa z vnútorného pruhu v kruhovej križovatke chcelo dostať na výjazd preč z objazdu (výjazd je označený ako kolízia). Tam sa stala kolízia s vozidlom, ktoré prechádzalo kruhovú križovatku vonkajším pruhom.

Polícia označila predbežne vinníka nehody vodiča tzv. môjho vozidla."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

map.jpg

Nešťastím kruhového objazdu pod Zoborom v Nitre je kombinácia dvoch faktorov. Niektorí vodiči nepoznajú dostatočne dopravné pravidlá. Zároveň tam buď chýba dopravné značenie, alebo niektoré značky sú tam navyše.

Značenie, ktoré je pred kruhovým objazdom umiestnené, vodičov mätie, najmä v kombinácii s neznalosťou niektorých predpisov.

Značka sa snaží meniť prednosť v jazde v kruhovom objazde

znacka.jpgPred kruhovým objazdom sa v každom smere nachádza dopravná značka Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (C 25). Bez tejto značky by to bol obyčajný dvojpruhový kruháč.

Pri vchádzaní doň by mali prednosť vozidlá, ktoré v ňom už jazdia (pre značky upravujúce prednosť) a pri výjazde by dávali vodiči vo vnútornom pruhu vozidlám jazdiacim vo vonkajšom pruhu (pre pravidlo jazdy v jazdných pruhoch).

Značka C 25 však prejazd kruháčom upravuje.

"Označuje spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku v súlade s príslušnými vodorovnými značkami a zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na ceste," píše sa v predpisoch.

Zo značky vyplýva, že autá v kruháči v pravom/vonkajšom pruhu by mali dať prednosť vozidlám v ľavom/vnútornom pruhu, ak chcú pokračovať ďalej v kruhovom objazde a nevychádzať z neho.

Ak by značka C 25 bola umiestnená na každom mieste, kde má byť, vinníkmi havárií podľa Pavlovho opisu by neboli jeho blízke osoby (jazdiaci vo vnútornom pruhu) ale vodič druhého vozidla (jazdiaci vo vonkajšom pruhu).

Značku zrušila križovatka hneď po vjazde do kruháča

Väčšinu dopravných značiek ruší vzdialenejšia hranica najbližšej križovatky. To sa vzťahuje aj na značku Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (C 25). Aby značka platila aj za ňou, nestačí ju dať len pred križovatku.

Kruhový objazd je súbor viacerých križovatiek. Spájajú sa tam cesty - cesta kruhového objazdu s príjazdom alebo výjazdom.

Na miesto, kde sa zrazili obe autá, už značka C 25 neplatí. Jej platnosť zrušila jedna z predchádzajúcich križovatiek (pre každé vozidlo iná križovatka), teda vjazd respektíve výjazd z kruhového objazdu.

Prakticky každá značka C 25 pred kruhovým objazdom pod Zoborom v Nitre prestáva platiť hneď pri vjazde po vjazde do kruhového objazdu. Práve nevedomosť tohto faktu tam môže viacerých zmiasť a spôsobiť zbytočnú nehodu.

Správca cesty by mal značku C 25 na fotke umiestniť aj do kruhového objazdu po každom vjazde do kruháča, ak chce, aby boli vodiči povinní riadiť sa podľa nej.

Policajti určili vinníka správne

Policajti správne určili vinníka nehody. Na mieste, kde sa autá zrazili platia pravidlá jazdy v jazdných pruhoch. Akoby značka C 25 pred kruháčom ani nebola.

"Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy," prikazuje zákon.

Preto sú za nehody z Pavlovho opisu situácie zodpovední vodiči z vnútorného pruhu kruhového objazdu. Teda jeho blízki.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 024
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 817
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 939
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 643
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 136
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 101
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 961
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 598
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 146
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

EKONOMIKA

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách EÚ telefonujeme za rovnaké ceny ako doma.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Skolabovala aj doprava na obchvate Záhrebu.

Neprehliadnite tiež

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.