SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Značky pred kruháčom v Nitre sú nebezpečné

Mätú vodičov, ktorí nepoznajú dobre dopravné pravidlá. Nesprávne určia prednosť v jazde v kruhovom objazde.

(Zdroj: maps.google.com)


Zväčšiť mapu

Pavol: "Chcel by som vedieť, kto by mal byť určený za vinníka nehody. Stala sa na kruhovom objazde pod Zoborom v Nitre. Miestnym je známy svojou nehodovosťou, ktorá je zapríčinená pravdepodobne značením a možno aj nevedomosťou vodičov.

V krátkom období sa stali na tom istom mieste dve nehody mne blízkych osôb takpovediac s podobným priebehom.

Nehoda sa stala, keď vozidlo označené ako moje, sa z vnútorného pruhu v kruhovej križovatke chcelo dostať na výjazd preč z objazdu (výjazd je označený ako kolízia). Tam sa stala kolízia s vozidlom, ktoré prechádzalo kruhovú križovatku vonkajším pruhom.

Polícia označila predbežne vinníka nehody vodiča tzv. môjho vozidla."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

map.jpg

Nešťastím kruhového objazdu pod Zoborom v Nitre je kombinácia dvoch faktorov. Niektorí vodiči nepoznajú dostatočne dopravné pravidlá. Zároveň tam buď chýba dopravné značenie, alebo niektoré značky sú tam navyše.

Značenie, ktoré je pred kruhovým objazdom umiestnené, vodičov mätie, najmä v kombinácii s neznalosťou niektorých predpisov.

Značka sa snaží meniť prednosť v jazde v kruhovom objazde

znacka.jpgPred kruhovým objazdom sa v každom smere nachádza dopravná značka Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (C 25). Bez tejto značky by to bol obyčajný dvojpruhový kruháč.

Pri vchádzaní doň by mali prednosť vozidlá, ktoré v ňom už jazdia (pre značky upravujúce prednosť) a pri výjazde by dávali vodiči vo vnútornom pruhu vozidlám jazdiacim vo vonkajšom pruhu (pre pravidlo jazdy v jazdných pruhoch).

Značka C 25 však prejazd kruháčom upravuje.

"Označuje spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku v súlade s príslušnými vodorovnými značkami a zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na ceste," píše sa v predpisoch.

Zo značky vyplýva, že autá v kruháči v pravom/vonkajšom pruhu by mali dať prednosť vozidlám v ľavom/vnútornom pruhu, ak chcú pokračovať ďalej v kruhovom objazde a nevychádzať z neho.

Ak by značka C 25 bola umiestnená na každom mieste, kde má byť, vinníkmi havárií podľa Pavlovho opisu by neboli jeho blízke osoby (jazdiaci vo vnútornom pruhu) ale vodič druhého vozidla (jazdiaci vo vonkajšom pruhu).

Značku zrušila križovatka hneď po vjazde do kruháča

Väčšinu dopravných značiek ruší vzdialenejšia hranica najbližšej križovatky. To sa vzťahuje aj na značku Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (C 25). Aby značka platila aj za ňou, nestačí ju dať len pred križovatku.

Kruhový objazd je súbor viacerých križovatiek. Spájajú sa tam cesty - cesta kruhového objazdu s príjazdom alebo výjazdom.

Na miesto, kde sa zrazili obe autá, už značka C 25 neplatí. Jej platnosť zrušila jedna z predchádzajúcich križovatiek (pre každé vozidlo iná križovatka), teda vjazd respektíve výjazd z kruhového objazdu.

Prakticky každá značka C 25 pred kruhovým objazdom pod Zoborom v Nitre prestáva platiť hneď pri vjazde po vjazde do kruhového objazdu. Práve nevedomosť tohto faktu tam môže viacerých zmiasť a spôsobiť zbytočnú nehodu.

Správca cesty by mal značku C 25 na fotke umiestniť aj do kruhového objazdu po každom vjazde do kruháča, ak chce, aby boli vodiči povinní riadiť sa podľa nej.

Policajti určili vinníka správne

Policajti správne určili vinníka nehody. Na mieste, kde sa autá zrazili platia pravidlá jazdy v jazdných pruhoch. Akoby značka C 25 pred kruháčom ani nebola.

"Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy," prikazuje zákon.

Preto sú za nehody z Pavlovho opisu situácie zodpovední vodiči z vnútorného pruhu kruhového objazdu. Teda jeho blízki.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 211
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 437
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 475
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 175
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 052
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 561
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 362
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 554
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 355
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 295
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Dnes pribudlo 3 363 prípadov a 12 úmrtí. Otestovali rekordný počet vzoriek (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 55 091 ľudí. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 212 obetí.

Ilustračná fotografia.
Dnes píše Matúš Ritomský

Keď sa do diskusie vkráda dehumanizácia

Aj obézny človek či cukrovkár dokážu žiť hodnotné životy.

Publicista Matúš Ritomský.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom.

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
ANALÝZA

Trump menil Ameriku a zaradil sa medzi najhorších prezidentov

Ako Trump štyri roky menil Ameriku.

Americký prezident Donald Trump

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.