SME

Toyota Yaris hybrid je takmer ideálne auto do mesta

Mestský Yaris má spotrebu diesela a kultúru benzínu. Vyššiu cenu vyvažuje výbavou a v križovatke excelentnou reakciou na plynový pedál.

(Zdroj: Martin Vosko)

Toyota sa netají tým, že opustila vývoj nových naftových pohonných jednotiek. Výpadok pokrýva nákupom od BMW a zostávajúce vývojové kapacity vrhla naplno do hybridných a iných alternatívnych pohonov.

Yaris Hybrid je známe malé mestské auto, ktoré hybridným pohonom získalo na modernosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V meste ponúka akceptovateľnú spotrebu a výborný podvozok. Všetko má však svoje ale.

Vyšší posed poskytuje lepší výhľad

Malý hybridný Yaris nás po prvých kilometroch prekvapil tuhosťou.

Akumulátory poskytujúce životnú energiu hybridnému systému pridávajú kilogramy navyše, no znižujú ťažisko. Karosérie sa nakláňa len minimálne a my sme mali chuť vykrajovať zákruty.

SkryťVypnúť reklamu

Yaris z miery nevyvedie ani väčšia nerovnosť. Automobil ostane pokojný a neodskakuje ani v zákrutách so záplatami.

Pozitívne nás prekvapilo aj odhlučnenie od vozovky, ktoré prináša pocit o kategóriu vyššie umiestnených vozidiel.

Mestské využívanie podporujú pevné sedadlá s dostatočne dlhým sedákom a vyšší posed.

Vodiča neunavuje ani časté vystupovanie a nastupovanie.

Hanbou nie je ani sedenie v druhom rade.

Európsky „priemerné“ postavy sedia pohodlne nie len v meste, ale aj na dlhších trasách. V rámci malého auta je dosť miesta na kolená aj chodidlá zadných pasažierov.

Malé auto potrebuje na parkovanie viac miesta

Takmer dokonalý pocit z agilného mestského vozidla narúša len požiadavka na väčší priestor pri otáčaní vozidla.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou

SkryťVypnúť reklamu

Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.

zlavy.jpg

Foto: zlavy.sme.sk

Na parkovacie miesto, kde sme s prehľadom parkovali aj s väčším autom naraz, s Yarisom Hybrid sme sa triafali aj na dvakrát.

Na druhej strane, vďaka automatickej prevodovke CVT s variabilným prevodom, je manévrovanie jednoduché a s hybridnom tiché.

Kombinácia prevodovky a hybridného pohonu prináša ďalšie pozitívum: okamžitú reakciu na plynový pedál. Auto sa z križovatky pohne pohotovo a prvé desiatky metrov nechá ostatných za sebou.

Zrýchlenie na obligátnych 100 km/h za 11,8 sekundy sa žiaľ nevymyká zvyklostiam malých mestských služobníkov.

Spotreba je príjemná, čakali sme však ešte menej

Určenie Yarisu hybrid je jednoznačné a posudzovať jeho spotrebu pri diaľničnom tempe je len okrajové. Motor bežiaci vo vyšších pracovných otáčkach si vypýta za každých 100 km jazdy približne šesť litrov benzínu.

SkryťVypnúť reklamu

Pozitívnejší je fakt, že s príchodom do mesta začína spotreba vozidla klesať. Po ďalších asi 30 km v meste počítač ukazoval priemernú spotrebu 5,1 litra.

Na dosiahnutie nižšieho apetítu motora musí vodič rešpektovať princípy hybridného vozidla.

Dole kopcom a pred blížiacou sa križovatkou sme využívali režim prevodovky „B“ – zvýšenú schopnosť rekuperácie, čo prináša batériám energiu navyše.

Ak sa šofér pri pohýnaní naučí sledovať ukazovateľ aktuálnej spotreby energie, vie na prvých najťažších metroch použiť len elektromotor.

Zároveň ak počas plynulej jazdy pustíte na chvíľu plyn a opäť ho jemne zatlačíte, vozidlo sa odmení chodom na elektrické energiu a vy opäť ušetríte drahocenné fosílne palivo.

Na konci testovacieho týždňa, po nadobudnutí potrebných „hybridných“ návykov, priemerná spotreba klesla tesne pod hranicu piatich litrov. Chce to však trpezlivosť a pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tichú jazdu na elektromotor sme si vychutnávali a v rušnom meste si oddýchli.

Japonci ho nenaučili všetko

Hybridný Yaris sme si obľúbili aj napriek tomu, že sme sa museli naučiť žiť s jeho drobnými „nedokonalosťami“. Chýbal nám „trojblik“ smeroviek, automatické zatváranie spolujazdcovho okna a lakťovú opierku by sme umiestnili o niečo nižšie ako výrobca.

V interiéri vozidla je dostatok menších odkladacích priestorov: na prístrojov doske aj za voličom prevodovky. Do predných dverí sa zmestí litrová fľaša, no zadné dvere ďalší priestor navyše nemajú.

Testovaný model, v najvyššej výbave s cenovkou 14.990 eur, disponoval aj navigačným systémom s dotykovou obrazovkou, ktorá sa dá v noci celkom vypnúť.

V tichom aute sme si užili aj nadpriemerne dimenzovaný audiosystém. Reproduktory nerezonovali ani pri vyššej hlasitosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na nákupy aj s detským kočíkom

Batožinový priestor malých mestských áut nie je čarovný rozťahovací batoh. Kufor Yarisu hybrid disponuje kapacitou 286 litrov.

Batérie hybridu z objemu kufra neukrajujú.

Kufor nie je veľmi dlhý, no dostatočne hlboký a široký na to, aby pohltil zložený detský kočík (aj pre dieťa do jedného roka) s väčšími kolieskami.

Po sklopení zadných operadiel, delených v pomere 60:40, je možné vytvoriť jednu takmer rovinu s dnom kufra len v prípade, že ide o dvojité dno umiestnené v hornej podobe.

Náš názor

Hybridný Yaris sa nám páčil. Oceňujeme tuhosť podvozku i celého auta, dobré nastupovanie a výhľad.

S hybridnou technikou sa treba naučiť žiť a nejde to zo dňa na deň. Odmenou je však ticho a v meste priemerná spotreba akú ponúkajú moderné - malé naftové motory. Pridanou hodnotou je štedrejšia výbava a automatická prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak bude priestor, radi vyskúšame Yaris Hybrid aj v zime, kedy sú na vozidlo a krátke jazdy v meste kladené celkom odlišné požiadavky.

Technické parametre


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 402
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 182
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 143
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 501
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 299
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 199
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 715
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  4. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  8. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 899
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 013
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 890
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 764
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 985
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 829
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 585
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 514
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu