SME

Mercedes 300GD precestoval 215 krajín. Po 26 rokoch ide do múzea

Afrika odštartovala dobrodružstvo na konci ktorého prekonal terénny Mercedes 890-tisíc kilometrov s pôvodným päťvalcovým dieselovým motorom.

(Zdroj: DPA)

Do štuttgartského múzea Mercedes v Nemecku zamieri zrejme najscestovanejší automobil na svete. Mercedes triedy G z roku 1988 má na svojom konte takmer 900-tisíc kilometrov po viac ako 215 navštívených krajinách sveta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecký manažér Gunther Holtorf začal svoju cestu v roku 1989, po skončení kariéry. Mercedes 300GD s prezývkou Otto brázdil Afriku takmer jednu dekádu.

Po príchode do Argentíny mal svetlomodrý terénny Mercedes na svojom konte približne 200-tisíc kilometrov. To však bol len začiatok putovania, ktoré pokračovalo skrz južnú Ameriku do Spojených štátov.

SkryťVypnúť reklamu

Holfort nevynechal Mexiko, Kanadu ani Aljašku. Po návrate na starý kontinent prišiel na rad Kazachstan, Afganistan, Sýria či Turecko.

Po takmer kompletne precestovanej Európe sa Mercedes s jedným motorom dostal aj k protinožcom do Austrálie a na karibské ostrovy. Do niektorých častí sveta zavítal Holfort s Mercedesom triedy G ako vôbec prvý človek na automobile.

Žiadny automobil nie je nezničiteľný, a aj Mercedes 300GD si vyžadoval opravy podľa potreby.

Strecha automobilu niesla približne 400 náhradných dielov, ktoré spolu so životne dôležitým nákladom prekračovali pohotovostnú hmotnosť rádovo v stovkách kilogramov.

Najvážnejšou „poruchou“ bola nehoda na Madagaskare, po ktorej ostal Mercedes G a Gunther v ňom hore kolesami.

Ani výmena karosérie však Mercedes G nezlomila a po 26 rokov má na konte celkovo 890-tisíc kilometrov s pôvodným motorom.

SkryťVypnúť reklamu

Päťvalcový naftový motor so zdvihovým objemom tri litre produkoval výkon 65 kW (88 k) pri 4.400 otáčkach za minútu. Krútiaci moment nebol nijak oslnivý. Holfortovi muselo stačiť 172 Nm.

Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 8 847
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 692
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 512
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 053
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 744
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 530
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 824
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 716
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Peter Hroško: Ticho, ktoré lieči.
  3. Jakub Cipko: Sú slovenskí fašisti a sociálni demokrati odkázaní jeden na druhého?
  4. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  5. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  6. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  7. Andrea Podešvová: Levy či zebry? Nový narcizmus, ktorý oslavuje samotu
  8. Hana Josticova: Zabudnutá ruská invázia Ukrajiny
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 812
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 372
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 314
  4. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 11 954
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 360
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 431
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 434
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 392
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťZatvoriť reklamu