Rado: "Našiel som si "papuču" na ulici I. Karvaša v Bratislave. Autá tam parkujú na chodníku, priamo na zastávke a v blízkosti zastávky. Tri autá dostali "papuču" (pri zábradlí), ale ostatne nie. Aký rozdiel je tam je?"
Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk
Vodiči všetkých odfotených áut porušili dopravné pravidlá. Napriek tomu, že v čase vzniku fotiek nikomu nezavadzali, nenastupovalo sa tam na žiadne z vozidiel MHD a ani električky tadiaľ nejazdili.
Tí, ktorí parkovali na chodníku, dodržali pravidlo, podľa ktorého musia nechať chodcom 1,5-metrovú voľnú šírku chodníka. Dokonca neparkovali ani na zastávke. Nebolo tam ani dopravné značenie a ani označník zastávky, ktorý by to zakazoval.
Autá na chodníku napriek tomu parkovali v rozpore s predpismi.
Aj nepoužívaná električková trať je električková trať, na ktorej sa nesmie parkovať. A ani blízko pri nej.
"Vodič nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by medzi vozidlom a najbližšou električkovou koľajnicou nezostal voľný jazdný pruh široký najmenej 3,5 m," píše sa v zákone o cestnej premávke (§ 25).
Medzi autami na chodníku a električkovou traťou nie je žiadny jazdný pruh. Vodiči parkujúci autá na chodníku nemohli splniť zákonnú podmienku parkovania, lebo medzi nimi a električkovou traťou nie je žiadny jazdný pruh.
Mestskí policajti nemuseli dať na každé auto papuču. Papuča nie je pokuta. Okrem toho, nemuseli mať vo vozidle mestskej polície dosť zadržiavacích zariadení.
Ak ale pokutu uložili za parkovanie na nepoužívanej električkovej trati, mali pokutu uložiť aj vodičom, ktorí parkovali na chodníku pri električkovej trati, lebo porušili pravidlá parkovania rovnako nedovoleným spôsobom.