SME

Pre európsky vkus: Hyundai Getz

Narodený v Ázii, určený pre Európu – nový prírastok juhokórejskej automobilky Hyundai: Getz. Ďalšie ohnivko reťaze, ktorú začal prednedávnom Matrix. Vyskúšali sme Hyundai Getz s 1,3-litrovým motorom a piatimi dverami.

Foto – archív

Exteriér: rozumné a vkusné línie, bez módnych výstrelkov, v prednej časti veľké združené svetlomety umiestnené za čírym sklom, medzi hranou prednej kapoty a horným okrajom nárazníka jediný pás, na ňom logo značky. Zadné svetlomety v hornej polovici auta, tvar písmena D, prechádzajú do bokov vozidla. Zadné hmlové svetlo v nárazníku. Efektné päťlúčové disky kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Interiér: pohodlný pre štyri osoby, batožinový priestor s kapacitou 254 litrov, vzhľadom na kategóriu veľmi solídna ponuka miesta. Tvrdšie pohodlné sedadlá, pre vyššie osoby sedáky trochu krátke, solídna farebná kombinácia, prevažuje sivá, na stredovom paneli, dverách, rámovaní ciferníkov a hlavici radiacej páky striebristá farba.

SkryťVypnúť reklamu

Foto – archív Ergonómia: rozmiestnenie ovládačov pred vodičom jednoduché, manuálne ovládaná klimatizácia a autorádio s CD prehrávačom, volant a sedadlo nastaviteľné len v jednom smere, vonkajšie spätné zrkadlá a predné bočné okná sa ovládajú elektricky. Batožinový priestor s vyššou nakladacou hranou, užší nakladací priestor, po sklopení zadných sedadiel kapacita takmer 1000 l.

Motor: zdvihový objem 1,3 l, maximálny výkon 60 kW a krútiaci moment 116 Nm. Dobrá dynamika, najmä v meste primerane agilný, pri vyšších rýchlostiach vyššia úroveň hluku. Pri predpisovej limitovanej rýchlosti 130 km/h je jazda stále pohodlná.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, mierne nepresné radenie.

Bezpečnosť: dobre reagujúce brzdy, bez ABS v zákl. výbave, čelné airbagy, bočné za príplatok, rovnako sa dá doobjednať aj ABS a EBD i ďalšie prvky (napr. predné hmlovky). Päť opierok hláv, trojbodové pásy na všetkých sedadlách, predpínače.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda: dobre ovládateľný automobil, nenáročný na miesto pri parkovaní v meste, dobrý výhľad aj dozadu, solídny podvozok. Prevažne v mestskej premávke sme dosiahli spotrebu paliva 7 l / 100 km.

Záver: Malý automobil s ambíciou stať sa obľúbencom v mladých rodinách. Príjemná priemerná spotreba paliva, bezproblémové jazdné vlastnosti a zaujímavý vzhľad. Hyundai Getz sa môže stať častým zjavom na našich cestách, hoci cena nie je z najnižších

plus

príjemný dizajn úsporný motor podvozok manévrovateľnosť mínus

menej presné radenie vyššia hrana batožinového priestoru a úzky otvor Hyundai Getz 1,3i

Cena: 394 900 Sk Koncepcia: malý automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1341 cm3 Max. výkon: 60 kW (82 k)/5500 min-1 Max. krút. moment: 116 Nm/3200 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 381 x 166,5 x 149 x 245,5 cm Pohot. hmotnosť: 1072 kg Priemer otáčania: 10 m Spotreba (mesto/mimo): 8,0/5,2 l/100 km Objem pal. nádrže: 45 l Objem bat. priestoru: 254 l Max. rýchlosť: 164 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,5 s Uvedenie na náš trh: jeseň 2002 Ford Fiesta 1,3i

SkryťVypnúť reklamu

Cena: 377 000 Sk Koncepcia: malý automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1299 cm3 Max. výkon: 50 kW (68 k)/5500 min-1 Max. krút. moment: 106 Nm/2800 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 391,5 x 168 x 146 x 248,5 cm Pohot. hmotnosť: od 1045 kg Priemer otáčania: 10,3 m Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km Objem pal. nádrže: 45 l Objem bat. priestoru: 285 l Max. rýchlosť: 158 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,8 s Uvedenie na náš trh: jeseň 2002 Mitsubishi  Space Star 1,3i

Cena: 592 300 Sk Koncepcia: minivan, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1299 cm3 Max. výkon: 60 kW (82 k)/5000 min-1 Max. krút. moment: 120 Nm/4000 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm Pohot. hmotnosť: 1155 kg Priemer otáčania: 10,4 m Spotreba (mesto/mimo): 8,8/5,7 l/100 km Objem pal. nádrže: 55 l Objem bat. priestoru: 370 l Max. rýchlosť: 170 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s Uvedenie na náš trh: jar 2002 (facelift) Citroen C3 1,4i

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena: 429 900 Sk Koncepcia: kompaktný automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1361 cm3 Max. výkon: 55 kW (75 k)/5500 min-1 Max. krút. moment: 120 Nm/3400 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 385 x 167 x 152 x 246 cm Pohot. hmotnosť: od 950 kg Priemer otáčania: 10,1 m Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km Objem pal. nádrže: 45 l Objem bat. priestoru: 305 l Max. rýchlosť: 167 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s Uvedenie na trh: leto 2002Autor: ZUZANA KLEKNEROVÁ

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  6. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 210
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 6 795
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 045
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 592
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 306
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 3 259
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 710
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 542
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIV.
  3. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!)
  4. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec
  5. Soňa Fröhlichová: Čokoláda – jeden zo symbolov Švajčiarska
  6. Štefan Šturdzík: Takto vidím svet ja.
  7. Dušan Piršel: Nikto nedokáže premôcť, oklamať ani podplatiť starobu
  8. Daniel Jankech: Lesy Slovenskej republiky,... a ich „rozvoj vidieka“ .
  1. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 17 629
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 690
  3. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 9 423
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 744
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 032
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 4 173
  7. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia. 3 983
  8. Ján Valchár: Čo chce ruské velenie dnes? Nevieme! 3 869
  1. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  2. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  3. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  4. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  5. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
  6. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  7. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
  8. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
SkryťZatvoriť reklamu