SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Pre európsky vkus: Hyundai Getz

Narodený v Ázii, určený pre Európu – nový prírastok juhokórejskej automobilky Hyundai: Getz. Ďalšie ohnivko reťaze, ktorú začal prednedávnom Matrix. Vyskúšali sme Hyundai Getz s 1,3-litrovým motorom a piatimi dverami.


Foto – archív


Exteriér: rozumné a vkusné línie, bez módnych výstrelkov, v prednej časti veľké združené svetlomety umiestnené za čírym sklom, medzi hranou prednej kapoty a horným okrajom nárazníka jediný pás, na ňom logo značky. Zadné svetlomety v hornej polovici auta, tvar písmena D, prechádzajú do bokov vozidla. Zadné hmlové svetlo v nárazníku. Efektné päťlúčové disky kolies.

Interiér: pohodlný pre štyri osoby, batožinový priestor s kapacitou 254 litrov, vzhľadom na kategóriu veľmi solídna ponuka miesta. Tvrdšie pohodlné sedadlá, pre vyššie osoby sedáky trochu krátke, solídna farebná kombinácia, prevažuje sivá, na stredovom paneli, dverách, rámovaní ciferníkov a hlavici radiacej páky striebristá farba.


Foto – archív

Ergonómia: rozmiestnenie ovládačov pred vodičom jednoduché, manuálne ovládaná klimatizácia a autorádio s CD prehrávačom, volant a sedadlo nastaviteľné len v jednom smere, vonkajšie spätné zrkadlá a predné bočné okná sa ovládajú elektricky. Batožinový priestor s vyššou nakladacou hranou, užší nakladací priestor, po sklopení zadných sedadiel kapacita takmer 1000 l.

Motor: zdvihový objem 1,3 l, maximálny výkon 60 kW a krútiaci moment 116 Nm. Dobrá dynamika, najmä v meste primerane agilný, pri vyšších rýchlostiach vyššia úroveň hluku. Pri predpisovej limitovanej rýchlosti 130 km/h je jazda stále pohodlná.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, mierne nepresné radenie.

Bezpečnosť: dobre reagujúce brzdy, bez ABS v zákl. výbave, čelné airbagy, bočné za príplatok, rovnako sa dá doobjednať aj ABS a EBD i ďalšie prvky (napr. predné hmlovky). Päť opierok hláv, trojbodové pásy na všetkých sedadlách, predpínače.

Jazda: dobre ovládateľný automobil, nenáročný na miesto pri parkovaní v meste, dobrý výhľad aj dozadu, solídny podvozok. Prevažne v mestskej premávke sme dosiahli spotrebu paliva 7 l / 100 km.

Záver: Malý automobil s ambíciou stať sa obľúbencom v mladých rodinách. Príjemná priemerná spotreba paliva, bezproblémové jazdné vlastnosti a zaujímavý vzhľad. Hyundai Getz sa môže stať častým zjavom na našich cestách, hoci cena nie je z najnižších

plus

  • príjemný dizajn
  • úsporný motor
  • podvozok
  • manévrovateľnosť

mínus

  • menej presné radenie
  • vyššia hrana batožinového priestoru a úzky otvor

Hyundai Getz 1,3i

  • Cena: 394 900 Sk
  • Koncepcia: malý automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1341 cm3
  • Max. výkon: 60 kW (82 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 116 Nm/3200 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 381 x 166,5 x 149 x 245,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1072 kg
  • Priemer otáčania: 10 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,0/5,2 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 45 l
  • Objem bat. priestoru: 254 l
  • Max. rýchlosť: 164 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,5 s
  • Uvedenie na náš trh: jeseň 2002

Ford Fiesta 1,3i

  • Cena: 377 000 Sk
  • Koncepcia: malý automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1299 cm3
  • Max. výkon: 50 kW (68 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 106 Nm/2800 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 391,5 x 168 x 146 x 248,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1045 kg
  • Priemer otáčania: 10,3 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 45 l
  • Objem bat. priestoru: 285 l
  • Max. rýchlosť: 158 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,8 s
  • Uvedenie na náš trh: jeseň 2002

Mitsubishi  Space Star 1,3i

  • Cena: 592 300 Sk
  • Koncepcia: minivan, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1299 cm3
  • Max. výkon: 60 kW (82 k)/5000 min-1
  • Max. krút. moment: 120 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1155 kg
  • Priemer otáčania: 10,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,8/5,7 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 170 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s
  • Uvedenie na náš trh: jar 2002 (facelift)

Citroen C3 1,4i

  • Cena: 429 900 Sk
  • Koncepcia: kompaktný automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1361 cm3
  • Max. výkon: 55 kW (75 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 120 Nm/3400 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 385 x 167 x 152 x 246 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 950 kg
  • Priemer otáčania: 10,1 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 45 l
  • Objem bat. priestoru: 305 l
  • Max. rýchlosť: 167 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s
  • Uvedenie na trh: leto 2002
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 403
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 865
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 593
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 616
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 506
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 772
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 378
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 936
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  2. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  3. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  5. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  6. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  8. Ján Šeďo: Okrem vlády nás dobehla aj iná pohroma - Covid a nepára sa s nami.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 580
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 087
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 497
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 880
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 799
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 965
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 647
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 363
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu