SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Pre európsky vkus: Hyundai Getz

Narodený v Ázii, určený pre Európu – nový prírastok juhokórejskej automobilky Hyundai: Getz. Ďalšie ohnivko reťaze, ktorú začal prednedávnom Matrix. Vyskúšali sme Hyundai Getz s 1,3-litrovým motorom a piatimi dverami.


Foto – archív


Exteriér: rozumné a vkusné línie, bez módnych výstrelkov, v prednej časti veľké združené svetlomety umiestnené za čírym sklom, medzi hranou prednej kapoty a horným okrajom nárazníka jediný pás, na ňom logo značky. Zadné svetlomety v hornej polovici auta, tvar písmena D, prechádzajú do bokov vozidla. Zadné hmlové svetlo v nárazníku. Efektné päťlúčové disky kolies.

Interiér: pohodlný pre štyri osoby, batožinový priestor s kapacitou 254 litrov, vzhľadom na kategóriu veľmi solídna ponuka miesta. Tvrdšie pohodlné sedadlá, pre vyššie osoby sedáky trochu krátke, solídna farebná kombinácia, prevažuje sivá, na stredovom paneli, dverách, rámovaní ciferníkov a hlavici radiacej páky striebristá farba.


Foto – archív

Ergonómia: rozmiestnenie ovládačov pred vodičom jednoduché, manuálne ovládaná klimatizácia a autorádio s CD prehrávačom, volant a sedadlo nastaviteľné len v jednom smere, vonkajšie spätné zrkadlá a predné bočné okná sa ovládajú elektricky. Batožinový priestor s vyššou nakladacou hranou, užší nakladací priestor, po sklopení zadných sedadiel kapacita takmer 1000 l.

Motor: zdvihový objem 1,3 l, maximálny výkon 60 kW a krútiaci moment 116 Nm. Dobrá dynamika, najmä v meste primerane agilný, pri vyšších rýchlostiach vyššia úroveň hluku. Pri predpisovej limitovanej rýchlosti 130 km/h je jazda stále pohodlná.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, mierne nepresné radenie.

Bezpečnosť: dobre reagujúce brzdy, bez ABS v zákl. výbave, čelné airbagy, bočné za príplatok, rovnako sa dá doobjednať aj ABS a EBD i ďalšie prvky (napr. predné hmlovky). Päť opierok hláv, trojbodové pásy na všetkých sedadlách, predpínače.

Jazda: dobre ovládateľný automobil, nenáročný na miesto pri parkovaní v meste, dobrý výhľad aj dozadu, solídny podvozok. Prevažne v mestskej premávke sme dosiahli spotrebu paliva 7 l / 100 km.

Záver: Malý automobil s ambíciou stať sa obľúbencom v mladých rodinách. Príjemná priemerná spotreba paliva, bezproblémové jazdné vlastnosti a zaujímavý vzhľad. Hyundai Getz sa môže stať častým zjavom na našich cestách, hoci cena nie je z najnižších

plus

  • príjemný dizajn
  • úsporný motor
  • podvozok
  • manévrovateľnosť

mínus

  • menej presné radenie
  • vyššia hrana batožinového priestoru a úzky otvor

Hyundai Getz 1,3i

  • Cena: 394 900 Sk
  • Koncepcia: malý automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1341 cm3
  • Max. výkon: 60 kW (82 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 116 Nm/3200 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 381 x 166,5 x 149 x 245,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1072 kg
  • Priemer otáčania: 10 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,0/5,2 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 45 l
  • Objem bat. priestoru: 254 l
  • Max. rýchlosť: 164 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,5 s
  • Uvedenie na náš trh: jeseň 2002

Ford Fiesta 1,3i

  • Cena: 377 000 Sk
  • Koncepcia: malý automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1299 cm3
  • Max. výkon: 50 kW (68 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 106 Nm/2800 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 391,5 x 168 x 146 x 248,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1045 kg
  • Priemer otáčania: 10,3 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 45 l
  • Objem bat. priestoru: 285 l
  • Max. rýchlosť: 158 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 15,8 s
  • Uvedenie na náš trh: jeseň 2002

Mitsubishi  Space Star 1,3i

  • Cena: 592 300 Sk
  • Koncepcia: minivan, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1299 cm3
  • Max. výkon: 60 kW (82 k)/5000 min-1
  • Max. krút. moment: 120 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1155 kg
  • Priemer otáčania: 10,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,8/5,7 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 170 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,2 s
  • Uvedenie na náš trh: jar 2002 (facelift)

Citroen C3 1,4i

  • Cena: 429 900 Sk
  • Koncepcia: kompaktný automobil, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1361 cm3
  • Max. výkon: 55 kW (75 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 120 Nm/3400 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 385 x 167 x 152 x 246 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 950 kg
  • Priemer otáčania: 10,1 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,2/5,0 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 45 l
  • Objem bat. priestoru: 305 l
  • Max. rýchlosť: 167 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s
  • Uvedenie na trh: leto 2002
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 950
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 819
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 516
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 256
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 710
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 664
  7. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 644
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 374
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 224
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 10 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún