Novú Škodu Octaviu Scout skúšame na trati pre terénne motorky

Silná naftová verzia je rýchla na ceste a komfortná v teréne. V zrýchlení dokáže Škoda Octavia Scout poraziť verziu RS a pritom ponúkne väčší úžitok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Škodu Octaviu Scout so silným naftovým motorom, vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies sme prevetrali aj mimo asfaltových ciest. Dokonca zniesla porovnanie so športovo orientovaným modelom RS.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Práve výstupy z telemetrie a dynamických meraní nás inšpirovali k úvahe nad tým, či sa neoplatí viac kúpiť si Scout 2,0 TDI (135 kW) ako Octaviu RS s rovnakým naftovým motorom.

Áno, športovými doplnkami skrášlená Škoda Octavia RS je nižšie nad cestou, vyzerá možno atraktívnejšie a precíznejšie vedie stopu v zákrute.

Lenže Škoda Octavia Scout má lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku, takmer rovnakú dynamiku pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a pochopiteľne širšie využitie v každodennom živote.

Nárast hmotnosti takmer necítiť

Vďaka ľahkej konštrukcii spojky Haldex piatej generácie predstavuje Scout oproti modelu RS nárast hmotnosti len o 32 kilogramov (podľa údajov z technického preukazu).

Tým, že Škoda namontovala do verzie Scout 4x4 motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW, dala červíka do hlavy všetkým, čo sa pri premiére modelu RS pýtali na pohon všetkých kolies.

Mali sme v rukách Octaviu RS aj Scout a na základe testu si myslíme, že ak si kúpiť drahší model Octavie, tak testovaný Scout.

Elektronika príliš zasahuje

Chápeme bezpečnostné kritériá dneška a aj to, že auto s výkonom 184 koní musí byť zvládnuteľné automobilovým analfabetom.

Danosti podvozka aj pohonu všetkých kolies sú však inde, než je prehnané stráženie elektronikou. Škoda Octavia Scout je síce americky "blbuvzdorná", lenže vodičom milujúcim blato a sneh by dokázala urobiť väčšiu radosť než teraz.

Napokon aj v blate by bolo niekedy dobré roztočiť kolesá a držať "forsáž" kým neprejde najhoršiu časť rozblateného úseku.

Až na to, že elektronika niekedy príliš rozmýšľa a vyhodnocuje, je Scout veľmi podarené auto. Kombinuje osobné kombi s vyšším podvozkom a najmä dobre nastavenými tlmičmi.

Najviac zaujal podvozok

Škoda Octavia Scout je asi auto s najpohodlnejším podvozkom koncernu. Pochopiteľne to bolo v podstate nové auto, ale vo filtrovaní nerovností cesty je výborné.

Bez buchotu prejde zaplátané cesty a aj rolety na motokrosovej trati. Na ceste jednoznačne suverénna prevodovka DSG je v teréne trochu plachá a cítiť, že to nie je automat s meničom, ktorý vie zaberať plynulejšie.

Pochopiteľne Scout bežného motoristu odjazdí v teréne asi jedno percento svojho života a tak vlastnosti prevodovky v bežnej premávke musia dominovať.

Scout nie je najlacnejšia Octavia, skôr naopak je na druhej strane cenníka, avšak je to hodnotná a asi najlepšia Octavia, aká kedy bola.

Je škoda jazdiť s ňou len po meste, lebo práve mimo asfaltu je pohodlná a veľa dokáže. Pre budúcnosť by sme odporučili iné nastavenie elektroniky stabilizačného a trakčného systému.

Ak nepatríte medzi vyznávačov pôžitku z jazdy, tak vám to nebude prekážať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Verzia

2,0 TDI Scout 4x4

2,0 TDI RS (liftback)

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28.560/30.670

24.960/28.060

Motor

2,0 TDI CR

2,0 TDI CR

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/3500-4000

135(184)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

380/1750-3000

380/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická DSG/6

automatická DSG/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/7,22

8,3/8,12 (SPORT)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,01 (vlhko)

44,25 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,23 na 3. stupni

3,08 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,05 na 4. stupni

4,33 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7523

3855

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/6,2-6,8

5/5,8-6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

50

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiSportContact5 225/50 R17

Bridgestone Blizzak 225/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1522/645

1490/542

Objem batožinového priestoru (l)

610/1740

590

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2679;4685;1814;1531

2676;4685;1814;1449

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 777
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 225
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 393
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 216
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 527
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 352
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 415
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 857
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 807
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 764

Téma: Skoda Octavia, Fabia, Rapid, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

ŠPORT

Cígera odmietli aj Višňovský, Handzuš, Országh a Bača

To, že hráči z NHL neprišli na šampionát, berie ako podraz.

EKONOMIKA

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Cestovky organizujú komerčné výstupy.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.