SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Novú Škodu Octaviu Scout skúšame na trati pre terénne motorky

Silná naftová verzia je rýchla na ceste a komfortná v teréne. V zrýchlení dokáže Škoda Octavia Scout poraziť verziu RS a pritom ponúkne väčší úžitok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Škodu Octaviu Scout so silným naftovým motorom, vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies sme prevetrali aj mimo asfaltových ciest. Dokonca zniesla porovnanie so športovo orientovaným modelom RS.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Práve výstupy z telemetrie a dynamických meraní nás inšpirovali k úvahe nad tým, či sa neoplatí viac kúpiť si Scout 2,0 TDI (135 kW) ako Octaviu RS s rovnakým naftovým motorom.

Áno, športovými doplnkami skrášlená Škoda Octavia RS je nižšie nad cestou, vyzerá možno atraktívnejšie a precíznejšie vedie stopu v zákrute.

Lenže Škoda Octavia Scout má lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku, takmer rovnakú dynamiku pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a pochopiteľne širšie využitie v každodennom živote.

Nárast hmotnosti takmer necítiť

Vďaka ľahkej konštrukcii spojky Haldex piatej generácie predstavuje Scout oproti modelu RS nárast hmotnosti len o 32 kilogramov (podľa údajov z technického preukazu).

Tým, že Škoda namontovala do verzie Scout 4x4 motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW, dala červíka do hlavy všetkým, čo sa pri premiére modelu RS pýtali na pohon všetkých kolies.

Mali sme v rukách Octaviu RS aj Scout a na základe testu si myslíme, že ak si kúpiť drahší model Octavie, tak testovaný Scout.

Elektronika príliš zasahuje

Chápeme bezpečnostné kritériá dneška a aj to, že auto s výkonom 184 koní musí byť zvládnuteľné automobilovým analfabetom.

Danosti podvozka aj pohonu všetkých kolies sú však inde, než je prehnané stráženie elektronikou. Škoda Octavia Scout je síce americky "blbuvzdorná", lenže vodičom milujúcim blato a sneh by dokázala urobiť väčšiu radosť než teraz.

Napokon aj v blate by bolo niekedy dobré roztočiť kolesá a držať "forsáž" kým neprejde najhoršiu časť rozblateného úseku.

Až na to, že elektronika niekedy príliš rozmýšľa a vyhodnocuje, je Scout veľmi podarené auto. Kombinuje osobné kombi s vyšším podvozkom a najmä dobre nastavenými tlmičmi.

Najviac zaujal podvozok

Škoda Octavia Scout je asi auto s najpohodlnejším podvozkom koncernu. Pochopiteľne to bolo v podstate nové auto, ale vo filtrovaní nerovností cesty je výborné.

Bez buchotu prejde zaplátané cesty a aj rolety na motokrosovej trati. Na ceste jednoznačne suverénna prevodovka DSG je v teréne trochu plachá a cítiť, že to nie je automat s meničom, ktorý vie zaberať plynulejšie.

Pochopiteľne Scout bežného motoristu odjazdí v teréne asi jedno percento svojho života a tak vlastnosti prevodovky v bežnej premávke musia dominovať.

Scout nie je najlacnejšia Octavia, skôr naopak je na druhej strane cenníka, avšak je to hodnotná a asi najlepšia Octavia, aká kedy bola.

Je škoda jazdiť s ňou len po meste, lebo práve mimo asfaltu je pohodlná a veľa dokáže. Pre budúcnosť by sme odporučili iné nastavenie elektroniky stabilizačného a trakčného systému.

Ak nepatríte medzi vyznávačov pôžitku z jazdy, tak vám to nebude prekážať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Verzia

2,0 TDI Scout 4x4

2,0 TDI RS (liftback)

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28.560/30.670

24.960/28.060

Motor

2,0 TDI CR

2,0 TDI CR

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/3500-4000

135(184)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

380/1750-3000

380/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická DSG/6

automatická DSG/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/7,22

8,3/8,12 (SPORT)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,01 (vlhko)

44,25 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,23 na 3. stupni

3,08 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,05 na 4. stupni

4,33 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7523

3855

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/6,2-6,8

5/5,8-6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

50

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiSportContact5 225/50 R17

Bridgestone Blizzak 225/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1522/645

1490/542

Objem batožinového priestoru (l)

610/1740

590

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2679;4685;1814;1531

2676;4685;1814;1449

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  6. Zimná ríša divov Maďarska
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 917
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 126
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 724
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 353
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 880
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 1 966
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 816
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


14 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


15 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  2. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  3. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  4. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  5. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  6. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  7. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  8. Adam Austera: Je teraz ten správny čas investovať do akcií?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 095
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 491
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 662
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 545
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 281
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 557
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 203
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 085
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu