SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Novú Škodu Octaviu Scout skúšame na trati pre terénne motorky

Silná naftová verzia je rýchla na ceste a komfortná v teréne. V zrýchlení dokáže Škoda Octavia Scout poraziť verziu RS a pritom ponúkne väčší úžitok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Škodu Octaviu Scout so silným naftovým motorom, vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies sme prevetrali aj mimo asfaltových ciest. Dokonca zniesla porovnanie so športovo orientovaným modelom RS.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Práve výstupy z telemetrie a dynamických meraní nás inšpirovali k úvahe nad tým, či sa neoplatí viac kúpiť si Scout 2,0 TDI (135 kW) ako Octaviu RS s rovnakým naftovým motorom.

Áno, športovými doplnkami skrášlená Škoda Octavia RS je nižšie nad cestou, vyzerá možno atraktívnejšie a precíznejšie vedie stopu v zákrute.

Lenže Škoda Octavia Scout má lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku, takmer rovnakú dynamiku pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a pochopiteľne širšie využitie v každodennom živote.

Nárast hmotnosti takmer necítiť

Vďaka ľahkej konštrukcii spojky Haldex piatej generácie predstavuje Scout oproti modelu RS nárast hmotnosti len o 32 kilogramov (podľa údajov z technického preukazu).

Tým, že Škoda namontovala do verzie Scout 4x4 motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW, dala červíka do hlavy všetkým, čo sa pri premiére modelu RS pýtali na pohon všetkých kolies.

Mali sme v rukách Octaviu RS aj Scout a na základe testu si myslíme, že ak si kúpiť drahší model Octavie, tak testovaný Scout.

Elektronika príliš zasahuje

Chápeme bezpečnostné kritériá dneška a aj to, že auto s výkonom 184 koní musí byť zvládnuteľné automobilovým analfabetom.

Danosti podvozka aj pohonu všetkých kolies sú však inde, než je prehnané stráženie elektronikou. Škoda Octavia Scout je síce americky "blbuvzdorná", lenže vodičom milujúcim blato a sneh by dokázala urobiť väčšiu radosť než teraz.

Napokon aj v blate by bolo niekedy dobré roztočiť kolesá a držať "forsáž" kým neprejde najhoršiu časť rozblateného úseku.

Až na to, že elektronika niekedy príliš rozmýšľa a vyhodnocuje, je Scout veľmi podarené auto. Kombinuje osobné kombi s vyšším podvozkom a najmä dobre nastavenými tlmičmi.

Najviac zaujal podvozok

Škoda Octavia Scout je asi auto s najpohodlnejším podvozkom koncernu. Pochopiteľne to bolo v podstate nové auto, ale vo filtrovaní nerovností cesty je výborné.

Bez buchotu prejde zaplátané cesty a aj rolety na motokrosovej trati. Na ceste jednoznačne suverénna prevodovka DSG je v teréne trochu plachá a cítiť, že to nie je automat s meničom, ktorý vie zaberať plynulejšie.

Pochopiteľne Scout bežného motoristu odjazdí v teréne asi jedno percento svojho života a tak vlastnosti prevodovky v bežnej premávke musia dominovať.

Scout nie je najlacnejšia Octavia, skôr naopak je na druhej strane cenníka, avšak je to hodnotná a asi najlepšia Octavia, aká kedy bola.

Je škoda jazdiť s ňou len po meste, lebo práve mimo asfaltu je pohodlná a veľa dokáže. Pre budúcnosť by sme odporučili iné nastavenie elektroniky stabilizačného a trakčného systému.

Ak nepatríte medzi vyznávačov pôžitku z jazdy, tak vám to nebude prekážať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Verzia

2,0 TDI Scout 4x4

2,0 TDI RS (liftback)

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28.560/30.670

24.960/28.060

Motor

2,0 TDI CR

2,0 TDI CR

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/3500-4000

135(184)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

380/1750-3000

380/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická DSG/6

automatická DSG/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/7,22

8,3/8,12 (SPORT)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,01 (vlhko)

44,25 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,23 na 3. stupni

3,08 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,05 na 4. stupni

4,33 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7523

3855

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/6,2-6,8

5/5,8-6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

50

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiSportContact5 225/50 R17

Bridgestone Blizzak 225/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1522/645

1490/542

Objem batožinového priestoru (l)

610/1740

590

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2679;4685;1814;1531

2676;4685;1814;1449

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 018
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 259
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 286
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 149
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 763
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 661
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 442
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 664
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 576
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokuratúra chystá oslabenie boja s extrémizmom, ktorý chcela vláda ako prioritu

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.