SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Novú Škodu Octaviu Scout skúšame na trati pre terénne motorky

Silná naftová verzia je rýchla na ceste a komfortná v teréne. V zrýchlení dokáže Škoda Octavia Scout poraziť verziu RS a pritom ponúkne väčší úžitok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Škodu Octaviu Scout so silným naftovým motorom, vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies sme prevetrali aj mimo asfaltových ciest. Dokonca zniesla porovnanie so športovo orientovaným modelom RS.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Práve výstupy z telemetrie a dynamických meraní nás inšpirovali k úvahe nad tým, či sa neoplatí viac kúpiť si Scout 2,0 TDI (135 kW) ako Octaviu RS s rovnakým naftovým motorom.

Áno, športovými doplnkami skrášlená Škoda Octavia RS je nižšie nad cestou, vyzerá možno atraktívnejšie a precíznejšie vedie stopu v zákrute.

Lenže Škoda Octavia Scout má lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku, takmer rovnakú dynamiku pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a pochopiteľne širšie využitie v každodennom živote.

Nárast hmotnosti takmer necítiť

Vďaka ľahkej konštrukcii spojky Haldex piatej generácie predstavuje Scout oproti modelu RS nárast hmotnosti len o 32 kilogramov (podľa údajov z technického preukazu).

Tým, že Škoda namontovala do verzie Scout 4x4 motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW, dala červíka do hlavy všetkým, čo sa pri premiére modelu RS pýtali na pohon všetkých kolies.

Mali sme v rukách Octaviu RS aj Scout a na základe testu si myslíme, že ak si kúpiť drahší model Octavie, tak testovaný Scout.

Elektronika príliš zasahuje

Chápeme bezpečnostné kritériá dneška a aj to, že auto s výkonom 184 koní musí byť zvládnuteľné automobilovým analfabetom.

Danosti podvozka aj pohonu všetkých kolies sú však inde, než je prehnané stráženie elektronikou. Škoda Octavia Scout je síce americky "blbuvzdorná", lenže vodičom milujúcim blato a sneh by dokázala urobiť väčšiu radosť než teraz.

Napokon aj v blate by bolo niekedy dobré roztočiť kolesá a držať "forsáž" kým neprejde najhoršiu časť rozblateného úseku.

Až na to, že elektronika niekedy príliš rozmýšľa a vyhodnocuje, je Scout veľmi podarené auto. Kombinuje osobné kombi s vyšším podvozkom a najmä dobre nastavenými tlmičmi.

Najviac zaujal podvozok

Škoda Octavia Scout je asi auto s najpohodlnejším podvozkom koncernu. Pochopiteľne to bolo v podstate nové auto, ale vo filtrovaní nerovností cesty je výborné.

Bez buchotu prejde zaplátané cesty a aj rolety na motokrosovej trati. Na ceste jednoznačne suverénna prevodovka DSG je v teréne trochu plachá a cítiť, že to nie je automat s meničom, ktorý vie zaberať plynulejšie.

Pochopiteľne Scout bežného motoristu odjazdí v teréne asi jedno percento svojho života a tak vlastnosti prevodovky v bežnej premávke musia dominovať.

Scout nie je najlacnejšia Octavia, skôr naopak je na druhej strane cenníka, avšak je to hodnotná a asi najlepšia Octavia, aká kedy bola.

Je škoda jazdiť s ňou len po meste, lebo práve mimo asfaltu je pohodlná a veľa dokáže. Pre budúcnosť by sme odporučili iné nastavenie elektroniky stabilizačného a trakčného systému.

Ak nepatríte medzi vyznávačov pôžitku z jazdy, tak vám to nebude prekážať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Verzia

2,0 TDI Scout 4x4

2,0 TDI RS (liftback)

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28.560/30.670

24.960/28.060

Motor

2,0 TDI CR

2,0 TDI CR

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/3500-4000

135(184)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

380/1750-3000

380/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická DSG/6

automatická DSG/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/7,22

8,3/8,12 (SPORT)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,01 (vlhko)

44,25 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,23 na 3. stupni

3,08 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,05 na 4. stupni

4,33 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7523

3855

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/6,2-6,8

5/5,8-6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

50

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiSportContact5 225/50 R17

Bridgestone Blizzak 225/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1522/645

1490/542

Objem batožinového priestoru (l)

610/1740

590

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2679;4685;1814;1531

2676;4685;1814;1449

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 26 089
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 371
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 999
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 11 018
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 535
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 091
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 045
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 551
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 359
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 7 367
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.

Ľudia mali aj v minulosti ku gýču blízko

Rozhovor o folklóre s muzikologičkou a etnologičkou Alžbetou Lukáčovou.

Na začiatku 20. storočia si liptovskí pastieri hrali a tancovali sami pre seba, nie pre publikum.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana