Zástupcovia austrálskeho magazínu CarAdvice na Parížskom autosalóne oslovili šéfa dizajnu talianskej automobilky Fiat.
Roberto Giolito im tesne po debute crossoveru Fiat 500X prezradil, že nad športovým derivátom z dielne Abarth nie len uvažujú, ale majú pre neho aj termín výroby.
„Vízia vozidiel Abarth nestojí len na modeli 500, teda na rade sú ďalšie. Fiat 500X je dobrý základ pre verziu Abart.“
Roberto Giolito ďalej pokračoval: „Posed šoféra je ideálny na ovládanie auta. Bude z neho teda perfektný Abarth.“
Podľa ďalších informácií by Fiat 500X Abarth mohol byť oveľa výraznejší ako Abarth z klasickej 500-ky.
Potenciál úprav, ich množstvo a vyhotovenie, môžu byť na väčšej karosérii oveľa viditeľnejšie.
Fiat 500 a Punto Abarth poháňa 1,4-litrový benzínový motor prepĺňaný turbom. Pre športový crossover by však táto motorizácia nebola dostatočne atraktívna.
Za odvážnu, ale logickú špekuláciu, tak môžeme považovať využitie prepĺňaného motora 1,75 TBi, ktorý dobre slúži napríklad na pohon charizmatickej Alfy Romeo 4C. Agregát poskytuje výkon 240 konských síl.
S motorom 1,75 TBi by mohol Fiat 500X Abarth konkurovať napríklad vozidlám ako Nissan Juke Nismo alebo Mercedes GLA AMG.
Vyhotovené počítačové návrhy by tak mohli byť reálnejšie ako sa na prvý pohľad zdá.