Dacia v tajnosti testuje neznámu verziu modelu Logan

Nie je jasné, či ide o špeciálnu výkonnejšiu verziu (Sport) alebo modernizáciu, ktorá by zahŕňala aj prídavok vo forme prepĺňaných benzínových motorov.

(Zdroj: Carpics)

Rumunská Dacia uviedla na trh druhú generáciu modelu Logan pred dvoma rokmi.

Fotografie zachytávajú Logan počas testovania verzie, ktorú zrejme zatiaľ nepoznáme. Prvý variant špekulácií pripúšťa, že sa pozeráme na skorú modernizáciu známeho sedanu.

Druhý variant sa zamýšľa nad vznikom verzie „Sport“, čím by sa Dacia dostala do pre ňu neznámych vôd.

Zatiaľ nie je jasné, čo sa ukrýva za prelepenou prednou maskou, ktorá je zjavne zložená z viacerých kusov. Redaktori portálov Carscoops a Autoevolution si myslia, že by mohlo ísť aj o hľadanie miesta pre medzichladič stlačeného vzduchu, využívaný prepĺňanými motormi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako nevieme, na čo slúžia dve ukončenia tenkých rúr, pod podbehom dvier na spolujazdcovej strane.

V oboch prípadoch (modernizácie aj prípravy verzie Sport) pôjde však o využitie nových pohonných jednotiek z dielne Renault.

Prepĺňané motory 0,9 TCe a 1,2 TCe by si vyžiadali viacero úprav v konštrukcii Dacie Logan. To by vysvetľovalo aj použitie kotúčových bŕzd na zadnej náprave, namiesto klasických bubnových, ktorými disponuje sériový Logan.

Ak by Dacia použila aj prepĺňaný motor 1,2 TCe získala by výkon okolo 120 konských síl. S takýmto potenciálom by modernizovaný Logan mohol po prvý raz poraziť rýchlosť 100 km/h pod hranicou desiatich sekúnd.

To by si samo o sebe zaslúžilo nálepku Sport.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.