SME

Prvá jazda: Peugeot 508 dostal k novej maske moderný diesel

Vlajková loď Peugeotu zaujme svetlami z diód a dobrým spojením diesela s automatickou prevodovkou. Asistenčných systémov veľa nepribudlo.

Peugeot stavil na kombináciu nového naftového motora a šesťstupňového automatu. K uvedeniu si automobilka pripravila limitovanú sériu Business Line.Peugeot stavil na kombináciu nového naftového motora a šesťstupňového automatu. K uvedeniu si automobilka pripravila limitovanú sériu Business Line. (Zdroj: Peugeot)

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou

Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete nazlavy.sme.sk.

Foto: zlavy.sme.sk

Peugeot urobil najnutnejšie zmeny na zatraktívnenie modelu 508. V čase príchodu novej generácie Volkswagenu Passat je to viac než nevyhnutný krok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek 36 percentnému podielu Číny na predaji modelu Peugeot 508 nemôže zostať Európa s polmiliónovým trhom strednej triedy bez povšimnutia.

Peugeot do druhého polčasu aktuálnej generácie revitalizoval sedan, kombi aj hybridný model. V doterajších predajoch pripadlo na kombi 55 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Ťažiskom nových zmien sú motory, podvozok a LED technológia v predných svetlách.

Vylepšenia pohonných jednotiek zašli až tak ďaleko, že v hybridnej verzii vymenil starý diesel za nový 2,0 Blue HDi s výkonom 180 koní.

S novým Peugeotom 508 by ste mali jazdiť tichšie, komfortnejšie, s nižšou spotrebou a lepším palubným systémom.

Zdvihli predok kapotyZmenu dizajnu s výraznejšou maskou chladiča, väčším logom a vodorovnejšou kapotou musí posúdiť každý sám.

Optickú príbuznosť predku s lacným modelom 301 vidieť len na fotkách. Naživo vyzerá model 508 majestátnejšie než predtým.

Svoje urobili masívnejšie nárazníky, ktoré auto predĺžili takmer o štyri centimetre. K prvej jazde nám pochopiteľne pristavili dobre vybavené autá s LED svetlami. Tie auto skrášľujú a zrejme dobre svietia.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot využíva presne ten efekt, ako pred rokmi autá strednej triedy so xenónovými svetlami, ktoré na ceste dominovali.

Svetelný dizajn a iná teplota lúčov LED v premávke oproti iným autám doslova žiaria.

Predok svieti diódamiSvietiace diódy sú okrem hlavných svetiel aj v denných svetlách, hmlovkách a predných smerovkách. Zadné smerovky majú pre nás nepochopiteľne klasické žiarovky.

Pritom koncové svetlá so zvýrazneným dizajnom levích pazúrov využívajú ako zdroj LED. Predné svetlá pozostávajú z troch modulov a každý má vo vnútri štyri diódy.

Zadné svetlá majú osobitý dizajn a techniku s LED diódami. To žiaľ neplatí o zadných smerovkách s klasickou žiarovkou.

Ďalšie LED svietia do rohov a do zákrut. Kombi verzia a hybridný model RXH majú ešte vyšší počet diód v denných svetlách.

SkryťVypnúť reklamu

V noci sme s autom nejazdili, nevieme teda, ako nové svetlá pracujú, ale vieme, že v kombi aj v hybride je ich vpredu celkom 44.

Jasné poznatky máme zo spojenia nového automatu a “modrého” naftového štvorvalca 2,0 Blue HDi.

Automatu šesť stupňov stačíPeugeot si na pamiatku minulých čias ponechal základnú verziu s benzínovým motorom 1,6 VTi (120k) a s robotizovanou prevodovkou.

Nad touto zrejme ťažko použiteľnou verziou je prepracovaný rovnaký motor ale s turbodúchadlom, tichým chodom a slušným výkonom.

Pôvodný výkon štvorvalca 1,6 THP narástol zo 156 na 165 koní, pribudol systém štart-stop a splnená emisná norma Euro 6.

Honba za emisiami pri slušnom výkone priviala aj nový naftový motor 2,0 Blue HDi. V spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou má výkon 150 koní a do verzie s automatom mu zvýšili výkon na 180 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spojenie s novou automatickou prevodovkou znamená viac komfortu a citeľne tichšiu prevádzku.

Vyskúšali sme obe verzie a viac nám pasoval silnejší diesel s automatom. Na manuálnej prevodovke cítiť akurát zlepšený chod kulisy radenia.

Vyššie stupne výbavy majú vpredu výhradne LED svetlá.

Keď automobilka ohlásila nový automat, čakali sme v duchu doby prevodovku s vyšším počtom stupňov a aspoň dvomi spojkami. Peugeot však prišiel s klasickým štesťstupňovým automatom.

V spojení s dieselom nechýba prevodovke viac stupňov lebo logikou radenia sa opiera o krútiaci moment motora. Charakterom nám pripomína posledný šesťstupňový automat od BMW.

Dobre drží prevodový stupeň, pekne podraďuje a nespráva sa zmätočne. K nálade a poslaniu auta tento typ automatu vyslovene pasuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povestné “čítanie” myšlienok šoféra ide automatu veľmi dobre.

Robili zmeny na istotuNová automatická prevodovka jasne definuje charakter zmien na Peugeote 508. Automobilka nešla do riskatných ťahov alebo neoverených systémov.

Konkurenčné autá strednej triedy oplývajú početnejšou skupinou asistenčných pomocníkov než Peugeot, ktorý len teraz zaviedol do strednej triedy stráženie mŕtveho uhla.

Z prvých desiatok kilometrov je jasné, že najväčších zmien sa dočkal podvozok. Najmä silné diesele majú prednú lichobežníkovú nápravu ako verzia GT.

Podobný dotykový displej má aj model 308. Akurát Peugeot 508 má hlavné menu v podobe klasických tlačidiel.

Výmenou klasického farebného displeja za dotykový pribudla možnosť používať špeciálne aplikácie Peugeot Connect Apps, avšak nie u nás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujal nás malý odkladací priestor na stredovej konzole, presne v mieste, kde bol predtým ovládač multimediálneho systému.

Aspoň je kde odložiť ovládač bezkľúčového vstupu. Kým vnútorný priestor a kufor netrpia núdzou, s odkladacími priestormi vpredu je to slabšie.

Dúfajme, že nová generácia bude mať head up displej na čelnom skle a nie na vysúvateľnom sklíčku. To je teraz dymové, projekcia farebná a kontrastnejšia.

Predná maska pôsobí veľmi konzervatívne a to bol asi zámer tvorcov.

V blízkej budúcnosti vyskúšame najnovšie aplikácie v susednom Rakúsku a následne aj Nemecku. Tiež pripravujeme test pohodlia sedenia na dlhej ceste.

Ani po vylepšeniach sa Peugeot netvári ako najnovší výkrik módy, čo je u francúzskeho výrobcu prekvapujúce.

Skôr sa orietujú na vyhotovenie, pohodlie jazdy a vskutku prívetivé jazdné vlastnosti. Viac automobilovej moderny prinesie následovník.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto je taká rana istoty pre konzervatívnu strednú triedu, akú urobil Volkswagen s minulou generáciou Passatu.

Novinka štartuje na slovenskom trhu od 22.440 eur (1,6VTi, robotizovaná prevodovka).

Zaujímavá verzia 1,6 THP (165k) štartuje od 25.620 eur. Na nové motory Blue HDi budeme musieť ešte mesiac počkať.

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 483
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 331
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 907
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 563
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 432
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 128
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 701
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu