Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete nazlavy.sme.sk.
Foto: zlavy.sme.sk
Peugeot urobil najnutnejšie zmeny na zatraktívnenie modelu 508. V čase príchodu novej generácie Volkswagenu Passat je to viac než nevyhnutný krok.
Napriek 36 percentnému podielu Číny na predaji modelu Peugeot 508 nemôže zostať Európa s polmiliónovým trhom strednej triedy bez povšimnutia.
Peugeot do druhého polčasu aktuálnej generácie revitalizoval sedan, kombi aj hybridný model. V doterajších predajoch pripadlo na kombi 55 percent.
Ťažiskom nových zmien sú motory, podvozok a LED technológia v predných svetlách.
Vylepšenia pohonných jednotiek zašli až tak ďaleko, že v hybridnej verzii vymenil starý diesel za nový 2,0 Blue HDi s výkonom 180 koní.
S novým Peugeotom 508 by ste mali jazdiť tichšie, komfortnejšie, s nižšou spotrebou a lepším palubným systémom.
Zdvihli predok kapotyZmenu dizajnu s výraznejšou maskou chladiča, väčším logom a vodorovnejšou kapotou musí posúdiť každý sám.
Optickú príbuznosť predku s lacným modelom 301 vidieť len na fotkách. Naživo vyzerá model 508 majestátnejšie než predtým.
Svoje urobili masívnejšie nárazníky, ktoré auto predĺžili takmer o štyri centimetre. K prvej jazde nám pochopiteľne pristavili dobre vybavené autá s LED svetlami. Tie auto skrášľujú a zrejme dobre svietia.
Peugeot využíva presne ten efekt, ako pred rokmi autá strednej triedy so xenónovými svetlami, ktoré na ceste dominovali.
Svetelný dizajn a iná teplota lúčov LED v premávke oproti iným autám doslova žiaria.
Predok svieti diódamiSvietiace diódy sú okrem hlavných svetiel aj v denných svetlách, hmlovkách a predných smerovkách. Zadné smerovky majú pre nás nepochopiteľne klasické žiarovky.
Pritom koncové svetlá so zvýrazneným dizajnom levích pazúrov využívajú ako zdroj LED. Predné svetlá pozostávajú z troch modulov a každý má vo vnútri štyri diódy.
Zadné svetlá majú osobitý dizajn a techniku s LED diódami. To žiaľ neplatí o zadných smerovkách s klasickou žiarovkou.
Ďalšie LED svietia do rohov a do zákrut. Kombi verzia a hybridný model RXH majú ešte vyšší počet diód v denných svetlách.
V noci sme s autom nejazdili, nevieme teda, ako nové svetlá pracujú, ale vieme, že v kombi aj v hybride je ich vpredu celkom 44.
Jasné poznatky máme zo spojenia nového automatu a “modrého” naftového štvorvalca 2,0 Blue HDi.
Automatu šesť stupňov stačíPeugeot si na pamiatku minulých čias ponechal základnú verziu s benzínovým motorom 1,6 VTi (120k) a s robotizovanou prevodovkou.
Nad touto zrejme ťažko použiteľnou verziou je prepracovaný rovnaký motor ale s turbodúchadlom, tichým chodom a slušným výkonom.
Pôvodný výkon štvorvalca 1,6 THP narástol zo 156 na 165 koní, pribudol systém štart-stop a splnená emisná norma Euro 6.
Honba za emisiami pri slušnom výkone priviala aj nový naftový motor 2,0 Blue HDi. V spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou má výkon 150 koní a do verzie s automatom mu zvýšili výkon na 180 koní.
Spojenie s novou automatickou prevodovkou znamená viac komfortu a citeľne tichšiu prevádzku.
Vyskúšali sme obe verzie a viac nám pasoval silnejší diesel s automatom. Na manuálnej prevodovke cítiť akurát zlepšený chod kulisy radenia.
Vyššie stupne výbavy majú vpredu výhradne LED svetlá.
Keď automobilka ohlásila nový automat, čakali sme v duchu doby prevodovku s vyšším počtom stupňov a aspoň dvomi spojkami. Peugeot však prišiel s klasickým štesťstupňovým automatom.
V spojení s dieselom nechýba prevodovke viac stupňov lebo logikou radenia sa opiera o krútiaci moment motora. Charakterom nám pripomína posledný šesťstupňový automat od BMW.
Dobre drží prevodový stupeň, pekne podraďuje a nespráva sa zmätočne. K nálade a poslaniu auta tento typ automatu vyslovene pasuje.
Povestné “čítanie” myšlienok šoféra ide automatu veľmi dobre.
Robili zmeny na istotuNová automatická prevodovka jasne definuje charakter zmien na Peugeote 508. Automobilka nešla do riskatných ťahov alebo neoverených systémov.
Konkurenčné autá strednej triedy oplývajú početnejšou skupinou asistenčných pomocníkov než Peugeot, ktorý len teraz zaviedol do strednej triedy stráženie mŕtveho uhla.
Z prvých desiatok kilometrov je jasné, že najväčších zmien sa dočkal podvozok. Najmä silné diesele majú prednú lichobežníkovú nápravu ako verzia GT.
Podobný dotykový displej má aj model 308. Akurát Peugeot 508 má hlavné menu v podobe klasických tlačidiel.
Výmenou klasického farebného displeja za dotykový pribudla možnosť používať špeciálne aplikácie Peugeot Connect Apps, avšak nie u nás.
Zaujal nás malý odkladací priestor na stredovej konzole, presne v mieste, kde bol predtým ovládač multimediálneho systému.
Aspoň je kde odložiť ovládač bezkľúčového vstupu. Kým vnútorný priestor a kufor netrpia núdzou, s odkladacími priestormi vpredu je to slabšie.
Dúfajme, že nová generácia bude mať head up displej na čelnom skle a nie na vysúvateľnom sklíčku. To je teraz dymové, projekcia farebná a kontrastnejšia.
Predná maska pôsobí veľmi konzervatívne a to bol asi zámer tvorcov.
V blízkej budúcnosti vyskúšame najnovšie aplikácie v susednom Rakúsku a následne aj Nemecku. Tiež pripravujeme test pohodlia sedenia na dlhej ceste.
Ani po vylepšeniach sa Peugeot netvári ako najnovší výkrik módy, čo je u francúzskeho výrobcu prekvapujúce.
Skôr sa orietujú na vyhotovenie, pohodlie jazdy a vskutku prívetivé jazdné vlastnosti. Viac automobilovej moderny prinesie následovník.
Toto je taká rana istoty pre konzervatívnu strednú triedu, akú urobil Volkswagen s minulou generáciou Passatu.
Novinka štartuje na slovenskom trhu od 22.440 eur (1,6VTi, robotizovaná prevodovka).
Zaujímavá verzia 1,6 THP (165k) štartuje od 25.620 eur. Na nové motory Blue HDi budeme musieť ešte mesiac počkať.