Budúci týždeň budeme jazdiť s najočakávanejšou škodovkou tohto roka aj my. Českí novinári mali v tomto pochopiteľne prednosť a na prvé prezentačné jazdy išli o týždeň skôr.
Kolega Jakub Rejlek z magazínu Faster nám poslal prvé dojmy a krátke video spoza volantu.
Jakub po vyskúšaní základných verzií, ktoré mali trochu ospalejšie reakcie na plyn, zasadol za volant zatiaľ najsilnejšej verzie 1,2 TSI s výkonom 81 kW (110 koní).
Ostrejšie reaguje na pokyn
Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
Foto: zlavy.sme.sk
Okrem vyššieho výkonu a krútiaceho momentu má tento model aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Z pohľadu dynamiky ide rozhodne o najzaujímavejší model tretej generácie.
Ťah motora citeľne prichádza po prekročení 2000 otáčok za minútu a reakcie na plyn nie sú tak ospalé ako pri ostatných motoroch plniacich emisnú normu Euro 6.
Na jazdných vlastnostiach Fabie sa zrejme odrazila aj prijateľná pohotovostná hmotnosť verzie na úrovni 1129 kilogramov.
Podvozok zaujal najviac
Najsilnejšou stránkou Fabie bude opäť podvozok, ktorý prestal pri ostrom zatočení ponárať predok na vonkajšie predné koleso.
Na skrotení nedotáčavosti má výrazný podiel aj XDS plus, ktorý funguje aj pri spomaľovaní a zatáčaní. Navyše zadok sa ľahko natočí do zákruty a auto sa môže oprieť o celý bok.
Pred našou prvou jazdou nám napíšte, čo chcete o novom nosnom modeli českej automobilky vedieť.
Autor: Jakub Rejlek