Posledné preteky tohtoročnej série DTM na nemeckom okruhu Hockenheimring ozvláštnilo Audi.
K víťazstvu v pretekoch Audi pridalo aj jedno špeciálne kolo s autonómne riadeným konceptom Audi RS 7.
Koncept vybavený špeciálnou technikou
Stereoskopická 3D kamera snímala cestu pred sebou a počítačový program porovnával obrázky z kamier s vopred uloženým záznamom.
Špeciálne kalibrovaný GPS prijímač získaval polohu vozidla niekoľkonásobne rýchlejšie ako bežné prijímače.
Spolu s radom ďalších snímačov bolo možné určiť polohu auta rádovo v centimetroch a jazda tak bola vysoko precízna.
Špeciálne upravené vozidlá série DTM sú schopné zajazdiť jedno kolo v Hockenheime za približne 1 minútu a 35 sekúnd. Autonómne Audi RS7 to zvládlo v čase približne dve minúty, čo vzhľadom na sériovú techniku nie je zlý výsledok.
Autá bez vodiča sú budúcnosť
Audi sa netají tým, že autonómne vozidlá sú jedným z priorít vývoja nemeckej automobilky. V zdokonaľovaní pokračuje Audi už približne 10 rokov. Na konci vývoja by mali byť autonómne vozidlá určené do sériovej výroby.
Systémy autonómneho riadenia sú však dostupné aj dnes. Patria medzi nich napríklad elektronickí asistenti: adaptívny tempomat, asistent pre kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a autonómne núdzové brzdenie.
Súčasné systémy budú ďalej zdokonaľované a nové pribúdať.