Audi jazdilo bez vodiča na okruhu v Hockenheime

Autonómne vozidlo riadil vo vysokých rýchlostiach počítač, ktorý sa spoliehal na 3D kameru a zdokonalený navigačný systém.

(Zdroj: Audi)

Posledné preteky tohtoročnej série DTM na nemeckom okruhu Hockenheimring ozvláštnilo Audi.

K víťazstvu v pretekoch Audi pridalo aj jedno špeciálne kolo s autonómne riadeným konceptom Audi RS 7.

Koncept vybavený špeciálnou technikou

Stereoskopická 3D kamera snímala cestu pred sebou a počítačový program porovnával obrázky z kamier s vopred uloženým záznamom.

Špeciálne kalibrovaný GPS prijímač získaval polohu vozidla niekoľkonásobne rýchlejšie ako bežné prijímače.

Spolu s radom ďalších snímačov bolo možné určiť polohu auta rádovo v centimetroch a jazda tak bola vysoko precízna.

Špeciálne upravené vozidlá série DTM sú schopné zajazdiť jedno kolo v Hockenheime za približne 1 minútu a 35 sekúnd. Autonómne Audi RS7 to zvládlo v čase približne dve minúty, čo vzhľadom na sériovú techniku nie je zlý výsledok.

Autá bez vodiča sú budúcnosť

Audi sa netají tým, že autonómne vozidlá sú jedným z priorít vývoja nemeckej automobilky. V zdokonaľovaní pokračuje Audi už približne 10 rokov. Na konci vývoja by mali byť autonómne vozidlá určené do sériovej výroby.

Systémy autonómneho riadenia sú však dostupné aj dnes. Patria medzi nich napríklad elektronickí asistenti: adaptívny tempomat, asistent pre kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a autonómne núdzové brzdenie.

Súčasné systémy budú ďalej zdokonaľované a nové pribúdať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 722
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 057
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 120
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 781
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 409
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 089
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 843
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 140
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Jednoduchý návod, ako na cestách neutŕžiť hanbu

Pizza s mozarellou na Bali nepatrí. Sú národy, ktorých turisti majú vo svete zlé meno.

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.