Audi jazdilo bez vodiča na okruhu v Hockenheime

Autonómne vozidlo riadil vo vysokých rýchlostiach počítač, ktorý sa spoliehal na 3D kameru a zdokonalený navigačný systém.

(Zdroj: Audi)

Posledné preteky tohtoročnej série DTM na nemeckom okruhu Hockenheimring ozvláštnilo Audi.

K víťazstvu v pretekoch Audi pridalo aj jedno špeciálne kolo s autonómne riadeným konceptom Audi RS 7.

Koncept vybavený špeciálnou technikou

Stereoskopická 3D kamera snímala cestu pred sebou a počítačový program porovnával obrázky z kamier s vopred uloženým záznamom.

Špeciálne kalibrovaný GPS prijímač získaval polohu vozidla niekoľkonásobne rýchlejšie ako bežné prijímače.

Spolu s radom ďalších snímačov bolo možné určiť polohu auta rádovo v centimetroch a jazda tak bola vysoko precízna.

Špeciálne upravené vozidlá série DTM sú schopné zajazdiť jedno kolo v Hockenheime za približne 1 minútu a 35 sekúnd. Autonómne Audi RS7 to zvládlo v čase približne dve minúty, čo vzhľadom na sériovú techniku nie je zlý výsledok.

Autá bez vodiča sú budúcnosť

Audi sa netají tým, že autonómne vozidlá sú jedným z priorít vývoja nemeckej automobilky. V zdokonaľovaní pokračuje Audi už približne 10 rokov. Na konci vývoja by mali byť autonómne vozidlá určené do sériovej výroby.

Systémy autonómneho riadenia sú však dostupné aj dnes. Patria medzi nich napríklad elektronickí asistenti: adaptívny tempomat, asistent pre kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, stráženie mŕtveho uhla a autonómne núdzové brzdenie.

Súčasné systémy budú ďalej zdokonaľované a nové pribúdať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  4. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež