Automobilka Ford sa snaží o návrat medzi špičku „horúcich“ hatchbackov, ktorým momentálne vládne Seat Leon Cupra a špeciálna odľahčená edície Renaultu Mégane RS Trophy.
Porovnania vzišli z jazdy na severnej slučke legendárneho nemeckého okruhu Nürburgring Nordschleife. Práve úspech na tomto okruhu sa stal nepísanou podmienkou pri získavaní pozície medzi súčasnými najvýkonnejšími hatchbackami.
Jedna poháňaná náprava je ľahšia a lacnejšia
Ford ostane pri jedinej poháňanej náprave napriek vysokému výkonu. Tak ako konkurencia aj Ford využije riadený samosvorný medzinápravový diferenciál s cieľom preniesť čo najviac krútiaceho momentu na vozovku.
Šikovní fotografi prichytili nový Focus RS počas testovania nielen na nemeckom okruhu. Okrem dvoch výfukov zasadených do zadného nárazníka, fotografie prezrádzajú vzhľad prednej masky a jej spondej časti.
Rýchly Ford si môžete pozrieť aj počas testovania na okruhu v Nemecku.
O titul najrýchlejšieho budú bojovať viacerí
Na pohon pripravovaného Focusu RS by mal slúžiť rovnaký motor, aký vo svojich útrobách ukrýva aj Ford Mustang v jednej zo svojich verzií.
Štvorvalcový benzínový agregát 2,3 EcoBoost pod kapotou amerického kolegu vyprodukuje výkon viac ako 300 konských síl a nik neočakáva, že to v prípade Focusu RS bude menej. Verejné špekulácie hovoria aj o výkone na hranici 350 koní.
Zdá sa, že v budúcom roku nás čaká zaujímavý súboj. Ford vypustí Focus RS a Honda už roky dokončuje Civic Type-R. Navyše, Seat sa nevzdá víťazstva bez boja a už dlhší čas avizuje odľahčenú a výkonnejšiu verziu Leonu Cupra.