Trion Nemesis bude poháňať 2.000 konských síl

Americký výrobca potvrdil, že svoje super auto uvedie na trh v januári 2016. Chce poraziť európsku konkurenciu.

(Zdroj: trionsupercars)

Spoločnosť Trion Supercars so sídlom v Kalifornii (USA) pripravuje konkurenta pre extrémne výkonné športové vozidlá sveta. Už v januári 2016 sa postaví proti takým velikánom akými bezpochyby sú napríklad Koenigseeg One alebo špeciálne edície Bugatti Veyron.

Cieľom americkej spoločnosti je narušiť európsku dominanciu v „super a hyper“ športových vozidlách.

Spoločnosť Trion bola založená len v roku 2012 a projekt Nemesis bude prvým vozidlom spoločnosti.

Bez pohonu štyroch kolies to nepôjde

Základom vozidla je spaľovacia pohonná jednotka V8 so zdvihovým objemom deväť litrov prepĺňaná twin-turbodúchadlom. Američania sľubujú výkon 2.000 konských síl za cenu jeden milión dolárov, čo je v prepočte asi 784-tisíc eur.

Výkon motora bude prenášaný cez osemstupňovú sekvenčnú prevodovku na všetky štyri kolesá. Aj vďaka trakcii všetkých kolies môže novinka pokoriť z pokoja rýchlosť 100 km/h za 2,8 sekundy.

Maximálna rýchlosť Nemesisu by mala prekročiť 435 km/h, čím sa dostáva presne na úroveň najvýkonnejšej európskej konkurencie.

Pomôžu aktívne aerodynamické prvky

Kľúčovým faktorom k dosiahnutiu čo najlepších dynamických vlastností je karoséria. V prípade Nemesisu je jej základom karbónový monokok.

Podvozok sa spolieha na nápravy podobné pretekárskym špeciálom a o zastavenie sa starajú karbón-keramické brzdové kotúče.

Nemesis bude vybavený módom „Predator“ s aktívnymi aerodynamickými prvkami, zmeneným osvetlením interiéru, tvrdším pružením, nižšou svetlou výškou a ešte razantnejším prejavom výfukovej sústavy.

Sériové vozidlo by malo byť hotové do januára 2016. Spoločnosť počíta v prvej sérii so stavbou 50 vozidiel. Ďalšia výroba bude závisieť na záujme zákazníkov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 996
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 158
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 171
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 019
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 120
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 067
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 017
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 967
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 951
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 870

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.