Ak sa otočíte, môžete zrušiť zákaz zastavenia

Stačí, ak vodič nemá možnosť vidieť značky zákazu zastavenia a otáčanie nie je na ceste zakázané.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Tomáš: "V obci je obojsmerná cesta. Jedna strana je celá označená trikrát značkou zákaz zastavenia, druhá strana vôbec. Na šírke cesty nezáleží, preto o nej nepíšem.

Predstavte si, že prídete autom z neoznačenej strany, kde je povolené stáť. Otočíte sa v mieste, kde nie je vidno spomínané označenie a zaparkujete na strane, kde je zákaz zastavenia, ale značky sú 500 m za vami a 500 metrov pred vami, takže o zákaze neviete. Ešte dodám, že nikde nie je žiadna križovatka.

Môžem tam stáť alebo nie?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Dopravné značenie upravujúce parkovanie platí len na tej strane cesty, pri ktorej je umiestnené. Ak je značka zákaz zastavenia len na ľavej strane cesty, pre pravú neplatí.

V predpisoch je pravidlo, podľa ktorého platí pre vodičov len také dopravné značenie, ktoré je viditeľné včas z dostatočnej vzdialenosti a zároveň poskytuje úplný a jednoznačný výklad.

Predpokladajme, že na ceste, o ktorej napísal Tomáš, nie je značka, ktorá by zakazovala vozidlám otočiť sa do opačného smeru jazdy. Ak by tam taká bola, vodič by sa nevyhol porušeniu dopravných pravidiel. Buď by mohol byť pokutovaný za zákaz zastavenia alebo zákaz otočenia.

Kedy pravidlá zastavením v zákaze zastavenia neporušíte

Ak s otočíte a zaparkujete tak, ak o tom napísal Tomáš, neporušíte žiadnu povinnosť vyplývajúcu zo značky Zákaz zastavenia.

To ale nevylučuje, že by ste mohli spáchať priestupok zo všeobecných pravidiel parkovania. Napríklad, ak nenecháte pre premávku dostatočne širokú voľnú časť vozovky. V Tomášovom prípade tak záleží aj na šírke vozovky, presnejšie jazdných pruhov na nej.

"Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Ak dodržíte všeobecné pravidlá parkovania, paradoxne smiete parkovať aj v zákaze zastavenia. Otočíte sa do opačného smeru jazdy, čo zákon nezakazuje. Značku zákazu zastavenia nemáte objektívne možnosť vidieť, preto pre vás nemôže platiť.

Zakázať parkovať v zákaze môžu ďalšie značky

Na to, aby zákaz zastavenia platil aj pre vozidlá z opačného smeru jazdy, by musel správca cesty umiestniť buď značku zákazu zastavenia tak, aby ju mohli vidieť - z ich pohľadu k ľavému okraju cesty.

Druhou možnosťou je značka pre zákaz otočenia pri pravom okraji vozovky. Tá zakáže vodičom otáčať sa do opačného smeru až po vzdialenejšiu hranicu najbližšej križovatky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  2. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  3. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  4. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  5. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  6. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  7. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  8. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  9. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  10. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 220
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 326
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 670
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 681
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 440
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 754
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 407
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 398
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 250
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 817

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Pánik potvrdil skvelú formu

Útočník získal v posledných šiestich zápasoch deväť bodov za päť gólov a štyri prihrávky.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

EKONOMIKA

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

DOMOV

SaS sa vzďaľuje liberalizmu, odchodom Mihála stráca výhodu

Mnohé výrazné osobnosti už v SaS chýbajú.

Neprehliadnite tiež

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop