McLaren bude súťažiť s modelom P1 GTR a výkonom 1000 koní

Prvé fotografie umožňujú nahliadnuť do interiéru pretekárskeho špeciálu s výkonom 1000 konských síl.

(Zdroj: McLaren)

McLaren zverejnil fotografie interiéru modelu P1 GTR, ktorý je určený na pretekársky okruh.

Interiéru dominuje pretekársky volant, ktorý bol inšpirovaný volantom monopostu F1 MP4-23. Formula súťažila v tíme Vodafone McLaren-Mercedes v roku 2008.

Vodič môže ovládačmi na volante meniť vybrané nastavenia auta. Dizajnéri sľubujú maximálnu ergonómiu a „user-friendly“ riešenia. Súčasťou volantu je aj ovládanie systému DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).

Len jediný prvok komfortu

Prioritou McLarenu bolo vytvorenie ideálneho prostredia pre vodiča-pretekára. V neposlednom rade išlo o uplatnenie nových ľahkých materiálov, čo malo zaručiť odľahčenie vozidla v najvyššej možnej miere.

V kabíne sú umiestnené ultraľahké sedadlá štýlu DTM z uhlíkových vlákien. Telo vodiča držia šesťbodové bezpečnostné pásy. Každé zo sedadiel bude prispôsobené priamo pre konkrétneho vodiča a následne uložené napevno do vozidla.

Do pretekárskeho auta sa dostal jediný prvok komfortu zo sériového modelu McLaren P1 – klimatizácia.

Stane sa opäť legendou?

McLaren ukázal aj fotografie nekamuflovaného P1 GTR, ktoré vznikli počas testovania na okruhu v Bahraine. Pozorným očiam tak neujdú výraznejšie aerodynamické úpravy a zväčšené otvory pre nasávanie vzduchu.

Podľa predstaviteľov McLaren-u boli všetky testy úspešné a mnohé z nich prekonali očakávania.

McLaren P1 GTR bude mať k dispozícii celkový systémový výkon 1000 konských síl, ktorý je produkovaný kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.

Okruhový špeciál McLaren P1 GTR bude dostupný v cene od 2,5 milióna eur. Až čas ukáže či sa do histórie zapíše podobne, ako legendárny McLaren F1 z 90. rokov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.