SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

McLaren bude súťažiť s modelom P1 GTR a výkonom 1000 koní

Prvé fotografie umožňujú nahliadnuť do interiéru pretekárskeho špeciálu s výkonom 1000 konských síl.

(Zdroj: McLaren)

McLaren zverejnil fotografie interiéru modelu P1 GTR, ktorý je určený na pretekársky okruh.

Interiéru dominuje pretekársky volant, ktorý bol inšpirovaný volantom monopostu F1 MP4-23. Formula súťažila v tíme Vodafone McLaren-Mercedes v roku 2008.

Vodič môže ovládačmi na volante meniť vybrané nastavenia auta. Dizajnéri sľubujú maximálnu ergonómiu a „user-friendly“ riešenia. Súčasťou volantu je aj ovládanie systému DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).

Len jediný prvok komfortu

Prioritou McLarenu bolo vytvorenie ideálneho prostredia pre vodiča-pretekára. V neposlednom rade išlo o uplatnenie nových ľahkých materiálov, čo malo zaručiť odľahčenie vozidla v najvyššej možnej miere.

V kabíne sú umiestnené ultraľahké sedadlá štýlu DTM z uhlíkových vlákien. Telo vodiča držia šesťbodové bezpečnostné pásy. Každé zo sedadiel bude prispôsobené priamo pre konkrétneho vodiča a následne uložené napevno do vozidla.

Do pretekárskeho auta sa dostal jediný prvok komfortu zo sériového modelu McLaren P1 – klimatizácia.

Stane sa opäť legendou?

McLaren ukázal aj fotografie nekamuflovaného P1 GTR, ktoré vznikli počas testovania na okruhu v Bahraine. Pozorným očiam tak neujdú výraznejšie aerodynamické úpravy a zväčšené otvory pre nasávanie vzduchu.

Podľa predstaviteľov McLaren-u boli všetky testy úspešné a mnohé z nich prekonali očakávania.

McLaren P1 GTR bude mať k dispozícii celkový systémový výkon 1000 konských síl, ktorý je produkovaný kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.

Okruhový špeciál McLaren P1 GTR bude dostupný v cene od 2,5 milióna eur. Až čas ukáže či sa do histórie zapíše podobne, ako legendárny McLaren F1 z 90. rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 711
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 245
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 515
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 161
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 235
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 535
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 300
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


10 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


7 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  6. Štefan Vidlár: Je suis fan
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 942
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 023
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 800
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 698
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 646
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu