McLaren zverejnil fotografie interiéru modelu P1 GTR, ktorý je určený na pretekársky okruh.
Interiéru dominuje pretekársky volant, ktorý bol inšpirovaný volantom monopostu F1 MP4-23. Formula súťažila v tíme Vodafone McLaren-Mercedes v roku 2008.
Vodič môže ovládačmi na volante meniť vybrané nastavenia auta. Dizajnéri sľubujú maximálnu ergonómiu a „user-friendly“ riešenia. Súčasťou volantu je aj ovládanie systému DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System).
Len jediný prvok komfortu
Prioritou McLarenu bolo vytvorenie ideálneho prostredia pre vodiča-pretekára. V neposlednom rade išlo o uplatnenie nových ľahkých materiálov, čo malo zaručiť odľahčenie vozidla v najvyššej možnej miere.
V kabíne sú umiestnené ultraľahké sedadlá štýlu DTM z uhlíkových vlákien. Telo vodiča držia šesťbodové bezpečnostné pásy. Každé zo sedadiel bude prispôsobené priamo pre konkrétneho vodiča a následne uložené napevno do vozidla.
Do pretekárskeho auta sa dostal jediný prvok komfortu zo sériového modelu McLaren P1 – klimatizácia.
Stane sa opäť legendou?
McLaren ukázal aj fotografie nekamuflovaného P1 GTR, ktoré vznikli počas testovania na okruhu v Bahraine. Pozorným očiam tak neujdú výraznejšie aerodynamické úpravy a zväčšené otvory pre nasávanie vzduchu.
Podľa predstaviteľov McLaren-u boli všetky testy úspešné a mnohé z nich prekonali očakávania.
McLaren P1 GTR bude mať k dispozícii celkový systémový výkon 1000 konských síl, ktorý je produkovaný kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.
Okruhový špeciál McLaren P1 GTR bude dostupný v cene od 2,5 milióna eur. Až čas ukáže či sa do histórie zapíše podobne, ako legendárny McLaren F1 z 90. rokov.