Test: Seat Leon ST si vystačí aj s piatimi rýchlosťami

Pre reálnejší obraz sme spolu s ním otestovali aj faceliftovaný Renault Megane Grand Tour 1,5 dCi.

Zo zoznamu príplatkových prvkov vybavenia odporúčame Full LED svetlá.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Seat nastúpil na cestu propagácie naftových motorov za akciové ceny. Automobilka napriek veľmi dobre nastaveným benzínovým motorom hrá na strunu motoristom, ktorí chcú v kombíku diesel za každú cenu.

Teda vlastne za dobrú cenu. Napriek priazni benzínovým motorom sme zobrali ďalší diesel na test a hľadali odpoveď na otázku, či mu stačí 77 kW a päťstupňová prevodovka. Záleží od uhla pohľadu.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Práve lacnejšia prevodovka a menší motor umožňujú znížiť cenu, ktorá konkuruje benzínovej alternatíve.

Napriek výhodnej cene naftového motelu 1,6 ECO TDI (77 kW) si za rovnaké peniaze v tej istej výbave Style môžete kúpiť model 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k) a šesťstupňovou prevodovkou.

Zo skúseností vieme, že reálna spotreba benzínovej verzie môže byť niekde medzi 6,2 až 6,7 litrami na 100 kilometrov.

V kultúre jazdy a zrýchlení nemôže diesel 1,6 TDI ani len pomýšľať na benzínového súpera.

Druhá vec je, že ak začnete benzínovú verziu tlačiť na diaľnici a nehľadieť na štýl jazdy, nárast spotreby bude väčší, ako keď držíte pod krkom unavené 1,6 TDI.

Vybrali sme diaľničný režim

Na medzimestských cestách a počas dochádzania do práce dosiahnete s dieselom podľa očakávania spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov.

To Seat Leon ST naozaj vie. Nás zaujímalo, ako sa popasuje s diaľnicami a častými jazdami Banská Bystrica - Bratislava.

Pre istotu sme si dali niekoľkonásobné repete tejto trasy a na pôvodnú nádrž sme po zasvietenie rezervy urobili 840 kilometrov.

To všetko pri spotrebe 4,9 l/100 km a rýchlosti „ľahkých“ 130 km/h. Skôr sme držali tachometer okolo 125 kilometrov za hodinu, lebo v tých otáčkach má motor spojený s päťstupňovou prevodovkou lahodnejší prejav.

Avšak pri reálnej rýchlosti 130 km/h otáčky vzrastú na takmer 2500 a spotreba stúpa.

Po pridaní plynu a zaťažení Seatu Leon ST sme skončili na priemernej spotrebe testu 5,1 l/100 km.

V podstate spotreba pri uponáhľanom štýle jazdy a života je jediný argument pre diesel. Ak často nebrázdite diaľnice, šiesty stupeň vám nebude chýbať a s prioritou spotreby aj výkon (77 kW) postačuje.

Do Megane dávajú šestku

Pre reálnejší obraz o Leone ST 1,6 ECO TDI sme spolu s ním otestovali aj faceliftovaný Megane Grand Tour 1,5 dCi s výkonom 81 kW(110 k).

Renault má šesťstupňovú prevodovku, konštrukčne starší motor a na papieri o niečo vyšší výkon. V praxi je Megane Grand Tour o niečo málo tichší a má celkom dobre odhlučnený podvozok.

Napriek tomu, že s radiacou pákou šesťstupňovej prevodovky Renaultu robí vodič častejšie, kulisa je horšia. V tomto Seat alebo celkovo Volkswagen ťažko dohnať.

V meraniach dynamiky obe autá súperili ako o život a celkové rozdiely v zrýchleniach aj brzdení sú minimálne.

Megane lepšie reaguje na plynový pedál, jeho diesel je ostrejší. Možno aj turbo fúka s väčšou razanciou a na diaľnici pri tlaku na plyn chce o 0,4 litra nafty viac ako Seat.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Seat Leon ST

Renault Megane Grand Tour

Verzia

1,6 ECO TDI

1,5 dCi

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

14.960/15.650/18.427

12.790/16.290/21.510

Motor

(naftový štvorvalec; 1598 (cm3); rozvod poháňaný ozubeným remeňom; olejová náplň 5 litrov; turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek; medzichladič stlačeného vzduchu;

naftový štvorvalec; 1461 (cm3); dvojventilová technika; hliníková hlava valcov; turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek; olejová náplň 4,5 l; rozvod poháňaný ozubeným remeňom;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

77(105)/3000 – 4000

81(110)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

250/1750-2750

260/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna, 5

manuálna, 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,7/11,84

12,4/11,85

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,95

37,22

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,04 na 3. stupni

4,97 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,65 na 4. stupni

6,74 na 4. stupni

Presnosť tachometra 50/90

46/86/124

48/87/127

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1700 na 5. stupni

1500 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2450 na 5. stupni

2200 na 6. stupni

Stav tachometra (km)

8796

34 052

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

/ min. 4,4; prvá nádrž 4,9; celkom 5,1; (diaľnice 80 percent)

3,5/ min. 4,7; celkom 5,4; (diaľnice 80 percent)

Objem palivovej nádrže (l)

50

60

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

842

949

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver, 205/55/R16

Continetal ContiSportContact 205/50/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1306/494

1377/487

Objem batožinového priestoru (l)

587

486

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2636;4535;1816;1454

2703;4567;1804;1507

Rozdielny pohľad na svet

Obe kombi predstavujú úplne iné svety a prístupy k atmosfére v aute. Seat je naoko strohý a prísne účelový. Megane dáva výbavu viac najavo a pôsobí útulnejšie.

Porovnanie dynamiky prinieslo opäť jeden z dôkazov, že pri naftových motoroch sa netreba vždy hnať za šesťstupňovou prevodovkou.

V brzdách a podvozku predstavujú obe autá špičku. Seat v úlohe modernejšieho súpera ponúka sklápanie operadiel z kufra, má hlboký priestor pod dnom a priestranný interiér.

Španielske kombi je hranaté zvon aj zvnútra, interiérom pôsobí na nás lepšie ako Octavia a palubný systém má neskutočne dobrú logiku ovládania.

Menu Renaultu je naoko komplikovanejšie, ponúka však viac funkcií, navigáciu za lepších podmienok a svoju výhodu má aj ovládač systému vedľa radiacej páky.

Niektoré ikony dotykového displeja má Seat malé. Záver patrí Seatu Leon, pretože ten sme prioritne testovali.

Kombi s „eskom“ v znaku je nám z koncernovej trojice najbližšie. Nie je tak dokonale odhlučnené ako Golf, ale ľahkosť ukazuje každým kilometrom.

Už sme to spomínali a pripomenieme to opäť. Seat sa Leonom vrátil k podstate praktických áut s vlastným štýlom, ktoré robil v minulosti.

Presne táto pozícia mu sedí. Nič to nemení na skutočnosti, že aj do kombi by sa nám hodil benzínový motor.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 043
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 520
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 281
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 050
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 974
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 913
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 760
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 494
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 055
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 753

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Neprehliadnite tiež

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.

Moderné autá majú príliš utesnenú kabínu, vydýchaný vzduch je nebezpečný

Pri dlhšej jazde môže oxid uhličitý predstavovať zdravotné riziko, či dokonca prispieť k havárii.

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.