SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Dvojičky BMW X5M a X6M sú výkonnejšie a budú lepšie brzdiť

Supervýkonné SUV získali novú prevodovku, prepracovaný podvozok a agresívnejší vzhľad.

(Zdroj: BMW)

Divízia M nemeckej automobilky BMW ukázala svetu druhú generáciu vysokovýkonných SUV radu X5M a X6M.

Známe SUV netreba nijak predstavovať a ani v prípade jeho výkonných derivátov sa v zásade nezmenilo veľa.

O pohon oboch modelov sa stará 4,4 litrový benzínový motor V8 z predchádzajúcej generácie, no patrične upravený.

Po modernizácii má twin-turbom prepĺňaná pohonná jednotka výkon zvýšený o 3,6 % na 423 kW (575 k) dostupný od 6.000 do 6.500 otáčok za minútu.

Silnejší motor spotrebuje menej

Nárast je citeľný aj v ponuke krútiaceho momentu, ktorý je vyšší o 10 % na maximálne dostupných 750 Nm v rozsahu od 2.200 do 5.000 otáčok za minútu.

Výkon a krútiaci moment je síce vyšší no technické materiály hovoria o znížení spotreby motora a údajne až o 20 %.

Dve spojky a dva prevodové stupne naviac

Zásadná zmena nastala v použití typu automatickej prevodovky. Pôvodný šesťstupňový automat nahradila dvojspojková automatická prevodovka M Steptronic s ôsmimi stupňami, ktorá spolupracuje s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive.

Pohon xDrive v prípade vozidiel X5M a X6M umožňuje distribuovať krútiaci moment medzi nápravami od 100 % na zadnú nápravu až po opačný prípad, kedy ide 100 % na prednú nápravu.

BMW tvrdí, že výkonné SUV porazia rýchlosť 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h obmedzenú elektronicky.

Priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 11,1 litra paliva na 100 km jazdy.

Armáda elektronických pomocníkov pomáha

Aby sa výkonné SUV držali vozovky čo najlepšie, BMW X5M a X6M disponujú optimalizovaným stabilizačným programom DSC s možnosťou jeho vypnutia, elektronicky ovládanými tlmičmi a vzduchovým pružením na zadnej nápravy s automatickou nivelizáciou.

Automobilka BMW v prípade „emkových“ SUV nezvolila pneumatiky typu RunFlat (umožňujúce dočasnú jazdu po prepichnutí).

Na 21-palcových diskoch sú obuté plášte Michelin Pilot Super Sport UHP s rozmerom 285/35 vpredu a 325/30 vzadu.

Konštrukčne sa zmenili aj brzdy vozidiel. Styčná plocha o ktoré sa opierajú brdzové platničky je väčšia o 50% pri zníženej váhe o 1,6 kilogramu.

Kolesá sú ukryté v ešte výraznejšie rozšírených blatníkoch. V prednej maske si svoje miesto našli väčšie otvory pre nasávanie vzduchu a zadnú časť zvýrazňuje masívny difúzor so štvoritou koncovkou výfuku.

Vozidlá sa v ponuke objavia v dvoch nových farbách: modrej „Long Beach Blue Metallic“ a šedej „Donington Grey Metallic“.

Automobily uvidia naživo novinári už 18. novembra tohto roka, počas prvých dní autosalónu v Los Angeles.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 734
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 130
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 498
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 164
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 257
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


12 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


10 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


5 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  3. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 858
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 993
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 775
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 4 000
  7. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 653
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 621
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu