Čo sa stane, keď do tunela vojde auto s nebezpečnými látkami

Simulovali prepravu nebezpečných látok cez tunel Bôrik, zverejnili video z operátorského pracoviska.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Bôrik medzi Mengusovcami a Jánovcami je prvým slovenským diaľničným tunelom, cez ktorý sa smú prepravovať nebezpečné látky a predmety.

Trasa nákladných áut s nebezpečným nákladom tak nebude zasahovať do obývaných oblastí či chránených území. V prípade nehody takýchto vozidiel nebudú bezprostredne ohrození obyvatelia a ich okolie.

Aby bol tunel zaradený do kategórie tunelov, cez ktoré je povolená preprava nebezpečných látok a predmetov, musela NDS upraviť technologické vybavenie tunela.

Umiestnila videodetekčné kamery pred vjazdom a na výjazde z tunela pre každý jazdný pruh v oboch jazdných smeroch. Pohotovostné služby tak majú k dispozícii potrebné informácie a môžu sa vhodne pripraviť na zásah.

Vozidlá, ktoré prevážajú nebezpečné látky a predmety, sú označené identifikačnou tabuľkou.

Systém po zaznamenaní vozidla tabuľkou v sledovanej zóne pošle informáciu do riadiaceho systému. Ten informáciu spracuje a prenesie do vizualizácie a na videostenu operátorského pracoviska.

kemlerov_kod_r4764.jpgTabuľka obsahuje identifikačné číslo látky (UN) a identifikačné číslo nebezpečnosti (tzv. Kemlerov kód).

Označenie nebezpečnosti látky je umiestnené na výstražnej tabuľke na prepravnom vozidle (vpredu a vzadu). Slúži na určenie približných vlastností látky (v hornej polovici tabuľky) a určenie presnej prepravovanej látky (v spodnej polovici tabuľky).

Identifikačné číslo sa skladá z dvoch alebo troch číslic. Vo všeobecnosti číslice označujú nebezpečenstvá:

2 - vytváranie plynov tlakom alebo chemickou reakciou

3 - horľavosť kvapalných látok, plynov

4 - horľavosť pevných látok

5 - okysličujúci (podporujúci horenie) účinok

6 - jedovatosť, nebezpečenstvo infekcie

7 - rádioaktivita

8 - žieravosť

9 - látka reagujúca samovoľne

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.