Japonská automobilka Mazda zverejnila oficiálne informácie o európskej verzii mestského kompaktného vozidla Mazda2.
Mazda2 bude v Európe dostupná s pohonnými jednotkami spĺňajúcimi kritériá emisnej normy Euro6.
Do ponuky sa dostali tri benzínové a jeden naftový agregát, všetky používajú technológiu Skyactiv.
Poradí si aj so studenými štartami
Naftový motor 1,5 Skyactiv-D využíva prepĺňanie turbom s variabilnými lopatkami a je kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Výhodou nového dieselového motora má byť jeho schopnosť vysporiadať sa so studenými štartami.
Podľa informácií výrobcu, Mazda2 s motorom 1,5 Skyactiv-D a štandardne dodávaným systémom Stop-Štart, spotrebuje v priemere 3,4 litra paliva na 100 km jazdy.
Motor vyprodukuje výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 220 Nm. Automobil zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 178 km/h.
Benzínový motor spolupracuje aj s automatikou
Všetky tri benzínové pohonné jednotky Skyactiv-G disponujú rovnakým zdvihovým objemom ako diesel. Motory sú k dispozícii vo výkonoch 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k).
Krútiaci moment je prenášaný na kolesá prednej nápravy prostredníctvom päť alebo šesťstupňpovej manuálnej prevodovky. K dispozícii bude aj automatická prevodovka so šiestimi stupňami.
Najsilnejší benzínový motor, vybavený technológiou i-ELOOP, systémom regeneratívneho brzdenia pomáhajúci vyživovať elektroniku vozidla, spotrebuje priemerne 4,9 litra paliva na 100 km jazdy. Rýchlosť 100 km/h pokorí za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.
Pohotovostná hmotnosť novej Mazdy 2 štartuje na 970 kilogramoch. Automobil využívajúci rázvor náprav s dĺžkou 2.570 mm, je dlhý 4.060 mm, široký 1.695 mm (bez zrkadiel) a vysoký 1.495 mm.