Mazda 2 dostane v Európe tri benzínové a jeden naftový motor

Najúspornejšou verziou bude Mazda2 s motorom 1,5 SkyActiv-D. Na 100 km jazdy by jej malo stačiť v priemere 3,4 litra nafty.

(Zdroj: Mazda)

Japonská automobilka Mazda zverejnila oficiálne informácie o európskej verzii mestského kompaktného vozidla Mazda2.

Mazda2 bude v Európe dostupná s pohonnými jednotkami spĺňajúcimi kritériá emisnej normy Euro6.

Do ponuky sa dostali tri benzínové a jeden naftový agregát, všetky používajú technológiu Skyactiv.

Poradí si aj so studenými štartami

Naftový motor 1,5 Skyactiv-D využíva prepĺňanie turbom s variabilnými lopatkami a je kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Výhodou nového dieselového motora má byť jeho schopnosť vysporiadať sa so studenými štartami.

Podľa informácií výrobcu, Mazda2 s motorom 1,5 Skyactiv-D a štandardne dodávaným systémom Stop-Štart, spotrebuje v priemere 3,4 litra paliva na 100 km jazdy.

Motor vyprodukuje výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 220 Nm. Automobil zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 178 km/h.

Benzínový motor spolupracuje aj s automatikou

Všetky tri benzínové pohonné jednotky Skyactiv-G disponujú rovnakým zdvihovým objemom ako diesel. Motory sú k dispozícii vo výkonoch 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k).

Krútiaci moment je prenášaný na kolesá prednej nápravy prostredníctvom päť alebo šesťstupňpovej manuálnej prevodovky. K dispozícii bude aj automatická prevodovka so šiestimi stupňami.

Najsilnejší benzínový motor, vybavený technológiou i-ELOOP, systémom regeneratívneho brzdenia pomáhajúci vyživovať elektroniku vozidla, spotrebuje priemerne 4,9 litra paliva na 100 km jazdy. Rýchlosť 100 km/h pokorí za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Pohotovostná hmotnosť novej Mazdy 2 štartuje na 970 kilogramoch. Automobil využívajúci rázvor náprav s dĺžkou 2.570 mm, je dlhý 4.060 mm, široký 1.695 mm (bez zrkadiel) a vysoký 1.495 mm.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 458
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 007
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 936
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 778
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 445
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 165
  7. Kam do tepla v januári? 2 225
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 983
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 839
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 120

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.