Mercedes sa pri tvorbe novej štúdie zameral na ázijské trhy a ich mladú generáciu. G-Code zároveň ukazuje smer, ktorým sa bude nemecká automobilka uberať v oblasti dizajnu, a naznačuje vzhľad budúceho konkurenta pre očakávané Audi Q1.
Prednej časti dominuje maska s dvomi chrómovými lištami a výrazným znakom Mercedesu. Zvyšok “grilu“ je dotvorený displejom, ktorý mení farby podľa jazdného režimu (elektrický, hybridný, športový).
O chladenie motora sa tak musia postarať vzduchové deflektory na stranách a naspodku prednej časti vozidla.
Vyniká elektrickým dojazdom
Auto dlhé približne 4,1 metra má pri pohľade zvonku takmer neviditeľné A stĺpiky splývajúce s tmavými oknami.
Pri vstupe do auta zaujmú protichodne sa otvárajúce zadné dvere a absencia B stĺpika. Po nasadnutí a aktivovaní vozidla pomocou smartfónu sa pedále posunú do čo najergonomickejšej polohy pre šoféra.
Podľa tlačovej správy Mercedesu patrí G-Code do kategórie SUC (Sports Utility Coupé) a predstavuje ideálne vozidlo do veľkých ázijských miest.
Vďaka plug-In hybridnému pohonu má štvormiestny koncept vynikať dlhým bližšie nešpecifikovaným čisto elektrickým dojazdom.
O pohon predných kolies sa stará turbom prepĺňaný spaľovací vodíkový motor. Zadnú nápravu poháňa elektromotor.
Ponúka nové druhy získavania energie
Samotná značka priznáva, že pohon konceptu sa do sériovej podoby môže dostať len vo vzdialenej budúcnosti a je tu potrebný ďalší vývoj.
Okrem klasických spôsobov získavania energie nabíjaním a rekuperáciou nechýba ani pokrokovejší spôsob.
Vďaka špeciálnej multi-galvanickej striebornej farbe využíva koncept solárnu energiu, ale aj elektrostatickú energiu vznikajúcu prúdením vzduchu okolo vozidla.
Posledným spôsobom získavania energie je jej premena pri absorbovaní rázov do podvozka pri prejazde nerovností. Nárazy pružín a tlmičov a tým tok hydraulickej tekutiny totiž poháňajú elektrický generátor.