SME

Porsche doplnilo Cayenne o najsilnejší i najslabší V6 motor

Nové deriváty modelu Cayenne rozširujú počet verzií s motorom V6. Model GTS porazí rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy.

(Zdroj: Porsche)

Rodina modelov SUV Cayenne nemeckej automobilky Porche sa rozrastie o dve nové verzie. Na ich pohon bude slúžiť prepĺňaný benzínový motor V6.

Rolu najslabšieho modelu Cayenne na seba preberie model bez ďalšieho prívlastku. Pod prednou kapotou bude pracovať motor V6 prepĺňaný turbom, ktorý vyprodukuje výkon 221 kW (300 k).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najmenej výkonné benzínové Porsche Cayenne pokorí rýchlosť 100 km/h za 7,7 sekundy, s príplatkovým paketom Sport Chorno je to o jednu desatinku lepšie. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka systému Stop-Štart a dôslednému tepelnému manažmentu, by si Cayenne mal vystačiť v priemere s 9,2 litrami paliva na 100 km jazdy.

Porsche Cayenne môže byť dodávaný aj s novou osemstupňovou prevodovkou Tiptronic S s funkciou automatického vyraďovania prevodového stupňa do neutrálu v režime „plachtenia“.

Za najslabší Cayenne si automobilka vypýta na domácom trhu 65.425 eur.

Cayenne GTS preverila aj pretekárska legenda Walter Röhrl

Opačný koniec ponuky modelu Cayenne s motorom V6 tvorí nová verzia GTS. Automobilka označenie GTS použila po prvý raz v roku 1963 na modeli 904 Carrera GTS. Opäť s k nemu vrátila až v roku 2007, kedy toto označenie využíval Cayenne GTS.

Na pohon novej generácie modelu Cayenne GTS slúži 3,6 litrový motor V6 prepĺňaný bi-turbom. Pohonná jednotka vyvinie výkon (440 k) a krútiaci moment 600 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Cayenne GTS zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy a opäť v prípade paketu Sport Chrono o desatinku rýchlejšie. Maximálnu rýchlosť vozidla výrobca stanovil na 262 km/h.

Automobilka do štandardnej výbavy zaradila aj športový výfukový systém.

Novinky predstavia v USA

Aby vozidlo spĺňalo nároky na športové SUV, má aktívne pruženie (Porsche Active Suspension Management) a športové nastavenie. Štandardné oceľové pružiny sú o 24 mm kratšie, v prípade vzduchového pruženia ja vozidlo k vozovke bližšie o 20 mm.

O zastavenie sa starajú brzdy z modelu Cayenne Turbo s priemerom kotúčov 390 mm vpredu a 358 mm vzadu.

Veľké 20 palcové kolesá rozširujú rad ďalších športových doplnkov vozidla.

Azda najvýraznejším prvkom interiéru sú predné športové sedadlá nastaviteľné elektricky v ôsmich rôznych smeroch, čalúnené v kombinácii koža/Alcantara.

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejší Cayenne s motorom V6 plánuje automobilka na nemeckom trhu predávať od ceny 98.152 eur. Nové vozidlá uvidí verejnosť po prvý raz na autosalóne v Los Angeles od 19. novembra tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 519
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 640
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 006
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 598
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 422
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 790
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 255
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 209
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  2. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  3. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  4. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  5. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  6. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  7. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  8. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 020
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 008
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 164
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 650
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 490
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 352
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 070
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 672
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu