SME

Porsche doplnilo Cayenne o najsilnejší i najslabší V6 motor

Nové deriváty modelu Cayenne rozširujú počet verzií s motorom V6. Model GTS porazí rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy.

(Zdroj: Porsche)

Rodina modelov SUV Cayenne nemeckej automobilky Porche sa rozrastie o dve nové verzie. Na ich pohon bude slúžiť prepĺňaný benzínový motor V6.

Rolu najslabšieho modelu Cayenne na seba preberie model bez ďalšieho prívlastku. Pod prednou kapotou bude pracovať motor V6 prepĺňaný turbom, ktorý vyprodukuje výkon 221 kW (300 k).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najmenej výkonné benzínové Porsche Cayenne pokorí rýchlosť 100 km/h za 7,7 sekundy, s príplatkovým paketom Sport Chorno je to o jednu desatinku lepšie. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vďaka systému Stop-Štart a dôslednému tepelnému manažmentu, by si Cayenne mal vystačiť v priemere s 9,2 litrami paliva na 100 km jazdy.

Porsche Cayenne môže byť dodávaný aj s novou osemstupňovou prevodovkou Tiptronic S s funkciou automatického vyraďovania prevodového stupňa do neutrálu v režime „plachtenia“.

Za najslabší Cayenne si automobilka vypýta na domácom trhu 65.425 eur.

Cayenne GTS preverila aj pretekárska legenda Walter Röhrl

Opačný koniec ponuky modelu Cayenne s motorom V6 tvorí nová verzia GTS. Automobilka označenie GTS použila po prvý raz v roku 1963 na modeli 904 Carrera GTS. Opäť s k nemu vrátila až v roku 2007, kedy toto označenie využíval Cayenne GTS.

Na pohon novej generácie modelu Cayenne GTS slúži 3,6 litrový motor V6 prepĺňaný bi-turbom. Pohonná jednotka vyvinie výkon (440 k) a krútiaci moment 600 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Cayenne GTS zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy a opäť v prípade paketu Sport Chrono o desatinku rýchlejšie. Maximálnu rýchlosť vozidla výrobca stanovil na 262 km/h.

Automobilka do štandardnej výbavy zaradila aj športový výfukový systém.

Novinky predstavia v USA

Aby vozidlo spĺňalo nároky na športové SUV, má aktívne pruženie (Porsche Active Suspension Management) a športové nastavenie. Štandardné oceľové pružiny sú o 24 mm kratšie, v prípade vzduchového pruženia ja vozidlo k vozovke bližšie o 20 mm.

O zastavenie sa starajú brzdy z modelu Cayenne Turbo s priemerom kotúčov 390 mm vpredu a 358 mm vzadu.

Veľké 20 palcové kolesá rozširujú rad ďalších športových doplnkov vozidla.

Azda najvýraznejším prvkom interiéru sú predné športové sedadlá nastaviteľné elektricky v ôsmich rôznych smeroch, čalúnené v kombinácii koža/Alcantara.

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejší Cayenne s motorom V6 plánuje automobilka na nemeckom trhu predávať od ceny 98.152 eur. Nové vozidlá uvidí verejnosť po prvý raz na autosalóne v Los Angeles od 19. novembra tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 697
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 516
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 046
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 029
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 624
  6. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 832
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 743
  8. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 2 654
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marian Letko: Z denníka chrapúňa
  2. Andrea Podešvová: Mnohí hľadajú senzáciu o Elene Podzámskej, nie to, čo jej príbeh hovorí o nás...
  3. Monika Albertiová: A zasa o p*či. Matovičov diabolský plán
  4. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH
  5. Tomáš Csicsó: Dosť bolo Matoviča!
  6. Ján Komrska: Štít Handies, Colorado
  7. Juraj Sališ: "Elektro" versus ropa
  8. Judita Vargová: Priateľské posedenie s Vagovičom - kresťan na papieri
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 31 331
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 679
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 746
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 885
  5. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 439
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 152
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 280
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 181
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu