Porsche doplnilo Cayenne o najsilnejší i najslabší V6 motor

Nové deriváty modelu Cayenne rozširujú počet verzií s motorom V6. Model GTS porazí rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy.

(Zdroj: Porsche)

Rodina modelov SUV Cayenne nemeckej automobilky Porche sa rozrastie o dve nové verzie. Na ich pohon bude slúžiť prepĺňaný benzínový motor V6.

Rolu najslabšieho modelu Cayenne na seba preberie model bez ďalšieho prívlastku. Pod prednou kapotou bude pracovať motor V6 prepĺňaný turbom, ktorý vyprodukuje výkon 221 kW (300 k).

Najmenej výkonné benzínové Porsche Cayenne pokorí rýchlosť 100 km/h za 7,7 sekundy, s príplatkovým paketom Sport Chorno je to o jednu desatinku lepšie. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.

Vďaka systému Stop-Štart a dôslednému tepelnému manažmentu, by si Cayenne mal vystačiť v priemere s 9,2 litrami paliva na 100 km jazdy.

Porsche Cayenne môže byť dodávaný aj s novou osemstupňovou prevodovkou Tiptronic S s funkciou automatického vyraďovania prevodového stupňa do neutrálu v režime „plachtenia“.

Za najslabší Cayenne si automobilka vypýta na domácom trhu 65.425 eur.

Cayenne GTS preverila aj pretekárska legenda Walter Röhrl

Opačný koniec ponuky modelu Cayenne s motorom V6 tvorí nová verzia GTS. Automobilka označenie GTS použila po prvý raz v roku 1963 na modeli 904 Carrera GTS. Opäť s k nemu vrátila až v roku 2007, kedy toto označenie využíval Cayenne GTS.

Na pohon novej generácie modelu Cayenne GTS slúži 3,6 litrový motor V6 prepĺňaný bi-turbom. Pohonná jednotka vyvinie výkon (440 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Cayenne GTS zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy a opäť v prípade paketu Sport Chrono o desatinku rýchlejšie. Maximálnu rýchlosť vozidla výrobca stanovil na 262 km/h.

Automobilka do štandardnej výbavy zaradila aj športový výfukový systém.

Novinky predstavia v USA

Aby vozidlo spĺňalo nároky na športové SUV, má aktívne pruženie (Porsche Active Suspension Management) a športové nastavenie. Štandardné oceľové pružiny sú o 24 mm kratšie, v prípade vzduchového pruženia ja vozidlo k vozovke bližšie o 20 mm.

O zastavenie sa starajú brzdy z modelu Cayenne Turbo s priemerom kotúčov 390 mm vpredu a 358 mm vzadu.

Veľké 20 palcové kolesá rozširujú rad ďalších športových doplnkov vozidla.

Azda najvýraznejším prvkom interiéru sú predné športové sedadlá nastaviteľné elektricky v ôsmich rôznych smeroch, čalúnené v kombinácii koža/Alcantara.

Najsilnejší Cayenne s motorom V6 plánuje automobilka na nemeckom trhu predávať od ceny 98.152 eur. Nové vozidlá uvidí verejnosť po prvý raz na autosalóne v Los Angeles od 19. novembra tohto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 987
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 125
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 026
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 824
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 446
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 948
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 572
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 583
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 462
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 211

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.