SME

Porsche doplnilo Cayenne o najsilnejší i najslabší V6 motor

Nové deriváty modelu Cayenne rozširujú počet verzií s motorom V6. Model GTS porazí rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy.

(Zdroj: Porsche)

Rodina modelov SUV Cayenne nemeckej automobilky Porche sa rozrastie o dve nové verzie. Na ich pohon bude slúžiť prepĺňaný benzínový motor V6.

Rolu najslabšieho modelu Cayenne na seba preberie model bez ďalšieho prívlastku. Pod prednou kapotou bude pracovať motor V6 prepĺňaný turbom, ktorý vyprodukuje výkon 221 kW (300 k).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najmenej výkonné benzínové Porsche Cayenne pokorí rýchlosť 100 km/h za 7,7 sekundy, s príplatkovým paketom Sport Chorno je to o jednu desatinku lepšie. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka systému Stop-Štart a dôslednému tepelnému manažmentu, by si Cayenne mal vystačiť v priemere s 9,2 litrami paliva na 100 km jazdy.

Porsche Cayenne môže byť dodávaný aj s novou osemstupňovou prevodovkou Tiptronic S s funkciou automatického vyraďovania prevodového stupňa do neutrálu v režime „plachtenia“.

Za najslabší Cayenne si automobilka vypýta na domácom trhu 65.425 eur.

Cayenne GTS preverila aj pretekárska legenda Walter Röhrl

Opačný koniec ponuky modelu Cayenne s motorom V6 tvorí nová verzia GTS. Automobilka označenie GTS použila po prvý raz v roku 1963 na modeli 904 Carrera GTS. Opäť s k nemu vrátila až v roku 2007, kedy toto označenie využíval Cayenne GTS.

Na pohon novej generácie modelu Cayenne GTS slúži 3,6 litrový motor V6 prepĺňaný bi-turbom. Pohonná jednotka vyvinie výkon (440 k) a krútiaci moment 600 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Cayenne GTS zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy a opäť v prípade paketu Sport Chrono o desatinku rýchlejšie. Maximálnu rýchlosť vozidla výrobca stanovil na 262 km/h.

Automobilka do štandardnej výbavy zaradila aj športový výfukový systém.

Novinky predstavia v USA

Aby vozidlo spĺňalo nároky na športové SUV, má aktívne pruženie (Porsche Active Suspension Management) a športové nastavenie. Štandardné oceľové pružiny sú o 24 mm kratšie, v prípade vzduchového pruženia ja vozidlo k vozovke bližšie o 20 mm.

O zastavenie sa starajú brzdy z modelu Cayenne Turbo s priemerom kotúčov 390 mm vpredu a 358 mm vzadu.

Veľké 20 palcové kolesá rozširujú rad ďalších športových doplnkov vozidla.

Azda najvýraznejším prvkom interiéru sú predné športové sedadlá nastaviteľné elektricky v ôsmich rôznych smeroch, čalúnené v kombinácii koža/Alcantara.

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejší Cayenne s motorom V6 plánuje automobilka na nemeckom trhu predávať od ceny 98.152 eur. Nové vozidlá uvidí verejnosť po prvý raz na autosalóne v Los Angeles od 19. novembra tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  5. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  7. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  8. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  1. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  3. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  4. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  5. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  6. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  7. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  8. Ľuboš Fellner otvorene
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 27 352
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 064
  3. Ľuboš Fellner otvorene 7 944
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 308
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 982
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 288
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky 3 146
  8. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 145
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Igor Múdry: Kyslá kapustička
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: hrad a kaštieľ Modrý Kameň
  3. Ernest Klotton: Kapitán, čo bojuje proti trollom
  4. Katarína Mečiarová: Geniálny Ishiguro a ako "editorovanie" rozširuje knižnice - Klára a Slnko
  5. Michael Achberger: Robíte tieto chyby? Preto zadok nerastie + 4-týždňový plán
  6. Martin Fronk: Keď sa Nice stretne s Krtišom: Fontána, čo chcela byť Francúzskom
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Jamník
  8. Štefan Šturdzík: STVR ruší relácie, ktoré prekážajú súdruhom a ich dezinformátorom.
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 97 724
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 67 062
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 18 768
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 151
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 677
  6. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 466
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 455
  8. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 817
  1. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  2. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  4. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  5. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
SkryťZatvoriť reklamu