Rodina modelov SUV Cayenne nemeckej automobilky Porche sa rozrastie o dve nové verzie. Na ich pohon bude slúžiť prepĺňaný benzínový motor V6.
Rolu najslabšieho modelu Cayenne na seba preberie model bez ďalšieho prívlastku. Pod prednou kapotou bude pracovať motor V6 prepĺňaný turbom, ktorý vyprodukuje výkon 221 kW (300 k).
Najmenej výkonné benzínové Porsche Cayenne pokorí rýchlosť 100 km/h za 7,7 sekundy, s príplatkovým paketom Sport Chorno je to o jednu desatinku lepšie. Automobil dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.
Vďaka systému Stop-Štart a dôslednému tepelnému manažmentu, by si Cayenne mal vystačiť v priemere s 9,2 litrami paliva na 100 km jazdy.
Porsche Cayenne môže byť dodávaný aj s novou osemstupňovou prevodovkou Tiptronic S s funkciou automatického vyraďovania prevodového stupňa do neutrálu v režime „plachtenia“.
Za najslabší Cayenne si automobilka vypýta na domácom trhu 65.425 eur.
Cayenne GTS preverila aj pretekárska legenda Walter Röhrl
Opačný koniec ponuky modelu Cayenne s motorom V6 tvorí nová verzia GTS. Automobilka označenie GTS použila po prvý raz v roku 1963 na modeli 904 Carrera GTS. Opäť s k nemu vrátila až v roku 2007, kedy toto označenie využíval Cayenne GTS.
Na pohon novej generácie modelu Cayenne GTS slúži 3,6 litrový motor V6 prepĺňaný bi-turbom. Pohonná jednotka vyvinie výkon (440 k) a krútiaci moment 600 Nm.
Cayenne GTS zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy a opäť v prípade paketu Sport Chrono o desatinku rýchlejšie. Maximálnu rýchlosť vozidla výrobca stanovil na 262 km/h.
Automobilka do štandardnej výbavy zaradila aj športový výfukový systém.
Novinky predstavia v USA
Aby vozidlo spĺňalo nároky na športové SUV, má aktívne pruženie (Porsche Active Suspension Management) a športové nastavenie. Štandardné oceľové pružiny sú o 24 mm kratšie, v prípade vzduchového pruženia ja vozidlo k vozovke bližšie o 20 mm.
O zastavenie sa starajú brzdy z modelu Cayenne Turbo s priemerom kotúčov 390 mm vpredu a 358 mm vzadu.
Veľké 20 palcové kolesá rozširujú rad ďalších športových doplnkov vozidla.
Azda najvýraznejším prvkom interiéru sú predné športové sedadlá nastaviteľné elektricky v ôsmich rôznych smeroch, čalúnené v kombinácii koža/Alcantara.
Najsilnejší Cayenne s motorom V6 plánuje automobilka na nemeckom trhu predávať od ceny 98.152 eur. Nové vozidlá uvidí verejnosť po prvý raz na autosalóne v Los Angeles od 19. novembra tohto roka.