Nezávislá skúšobňa Euro NCAP pripravila ďalšiu sadu nárazových testov, ktoré opäť potvrdzujú vysokú úroveň bezpečnosti všetkých zúčastnených.
Pre získanie maximálneho počtu piatich hviezd je potrebná nielen vysoká úroveň pasívnej bezpečnosti, ale aj početná výbava elektronických bezpečnostných systémov.
Lacnejšie vozidlá teda v konečnom dôsledku nemusia dosiahnuť plný počet bodov, napriek tomu je ich pasívna bezpečnosť na veľmi dobrej úrovni.
Sprísnené posudzovanie a zvýšené hodnotenie elektroniky je v testoch Euro NCAP len posledné približne dva roky.
BMW 2 Active Tourer
Rodinná novinka z dielne BMW je vôbec prvým moderným automobilom nemeckej značky s pohonom prednej nápravy. BMW však potvrdilo, že bezpečné vozidlá vyrába už roky.
MPV – BMW 2 Active Tourer získal maximálny počet hviezd a percentuálne hodnotenie výrazne nekleslo ani v jednej z hodnotených kategórií.
Skúšobní technici ocenili, že BMW 2 Active Tourer ponúka takmer identickú ochranu na ktoromkoľvek z miest vozidla, pre rôzne typy ľudskej postavy. Drobná kritika sa zniesla na vyššie zaťaženie spodnej polovice nôh predných pasažierov.
Zvláštnu pochvalu si BMW odnieslo za aktívnu prednú kapotu, ktorá sa pri náraze s chodcom zdvihne tak, aby zväčšila priestor od pevných konštrukčných častí.
Mercedes-Benz triedy C
Druhou prémiovou novinkou, ktorá sa testov Euro NCAP zúčastnila už pred časom, je nový Mercedes-Benz triedy C.
Mercedes už tradične nenecháva nič na náhodou a aj v tomto teste získal maximálny počet hviezd a v ochrane dospelých cestujúcich exceloval 92 percentuálnymi bodmi.
Automobil je zároveň vybavený dvoma ocenenými technológiami: prednárazovým systémom (2010) a výstražným systémom únavy (2011).
Skúšobňa ohodnotila maximálnym počtom bodov aj ochranu najmenších pasažierov – deti do jedného roka.
Napriek kritizovanej ostrej hrane prednej kapoty, Mercedes získal relatívne vysoké hodnotenie v kategórii Ochrana chodcov, tiež vďaka aktívnej prednej kapote.
Tesla Model S
Tretím prémiovým vozidlom je americká Tesla, ktorá využíva výhradne elektrický pohon.
Aj Tesla Model S získala maximálny počet hviezd, avšak bodové hodnotenie kategórií nie je nijak mimoriadne oslnivé.
Počas testovania objavili chybu bočného hlavového airbagu, ktorý sa nenafúkol dostatočne. Tesla však spustila vyšetrovanie a nedostatok popísala ako chybu kalibrácie dodávateľa vzduchových vankúšov.
Americký výrobca informoval skúšobňu Euro NCAP o náprave chyby airbagu na všetkých vozidlách dodaných zákazníkom.
Nissan Pulsar
Japonský výrobca sa novým modelom v Európe vracia do segmentu kompaktných hatchbackov a do Pulsaru vkladá veľké nádeje.
Napriek tomu, že voči svojmu najväčšiemu rivalovi, Volkswagenu Golf, v dvoch hlavných kategóriách bodovo zaostáva, celkový súčet mu zaručil maximálny počet hviezd.
Nissan získal veľmi vyrovnané hodnotenie v ochrane dospelých i detí. Technici namietali voči umiestneniu deaktivátora predného airbagu spolujazdca, ktorý je umiestnený hlboko v priehradke a po usadení dieťaťa do sedačky v protismere, je takmer nedostupný.
Skutočne prekvapil v ochrane chodcov a dokázal, že nízke zaťaženie zrazeného chodca vie dosiahnuť aj bez aktívnej kapoty.
Škoda Fabia
Nová generácia malého auta získala v testoch Euro NCAP tiež maximálny počet hviezd. Z bodového hodnotenia vyplýva, že deti ochráni tak dobre ako dospelých.
Rovnaké percentuálne hodnotenia získala Fabia aj v ďalších dvoch kategóriách. Technici zvlášť ocenili, že aj malé auto môže byť vybavené moderným bezpečnostným prvkom, akým je multikolízna brzda.
Systém „Multi Collision Brake“ sa po prvý raz v Škodovkách objavil v modeli Octavia v minulom roku.
Renault Twingo
Na výsledky testov najmenšieho Renaultu sa čakalo. Dôvodom je presun pohonnej jednotky spod prednej kapoty pod podlahu batožinového priestoru vzadu.
Renault Twingo získal v ochrane dospelých cestujúcich 30 bodov, čo je len o jediný bod menej ako Škoda Fabia. Detskú posádku ochráni dokonca rovnako dobre.
Automobil nezaostáva ani v tolerancii k chodcom v prípade nárazu. 68 percentuálnych bodov je výborný výsledok, ktorý často nedosahujú ani „dospelejšie“ a drahšie vozidlá.
Malé mestské auto nezískalo plný počet hviezd len kvôli obmedzenej ponuke elektronických bezpečnostných asistentov, čo je v tejto kategórii vozidiel ospravedlniteľné.