SME

V nárazových testoch bola prvý raz Tesla, Fabia je bezpečná

Malé Twingo je rovnako bezpečné ako Škoda Fabia. Jednu hviezdu stratilo za ponuku elektronických asistentov.

(Zdroj: Euro NCAP)

Nezávislá skúšobňa Euro NCAP pripravila ďalšiu sadu nárazových testov, ktoré opäť potvrdzujú vysokú úroveň bezpečnosti všetkých zúčastnených.

Pre získanie maximálneho počtu piatich hviezd je potrebná nielen vysoká úroveň pasívnej bezpečnosti, ale aj početná výbava elektronických bezpečnostných systémov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lacnejšie vozidlá teda v konečnom dôsledku nemusia dosiahnuť plný počet bodov, napriek tomu je ich pasívna bezpečnosť na veľmi dobrej úrovni.

Sprísnené posudzovanie a zvýšené hodnotenie elektroniky je v testoch Euro NCAP len posledné približne dva roky.

SkryťVypnúť reklamu

BMW 2 Active Tourer

Rodinná novinka z dielne BMW je vôbec prvým moderným automobilom nemeckej značky s pohonom prednej nápravy. BMW však potvrdilo, že bezpečné vozidlá vyrába už roky.

MPV – BMW 2 Active Tourer získal maximálny počet hviezd a percentuálne hodnotenie výrazne nekleslo ani v jednej z hodnotených kategórií.

Skúšobní technici ocenili, že BMW 2 Active Tourer ponúka takmer identickú ochranu na ktoromkoľvek z miest vozidla, pre rôzne typy ľudskej postavy. Drobná kritika sa zniesla na vyššie zaťaženie spodnej polovice nôh predných pasažierov.

Zvláštnu pochvalu si BMW odnieslo za aktívnu prednú kapotu, ktorá sa pri náraze s chodcom zdvihne tak, aby zväčšila priestor od pevných konštrukčných častí.

Mercedes-Benz triedy C

Druhou prémiovou novinkou, ktorá sa testov Euro NCAP zúčastnila už pred časom, je nový Mercedes-Benz triedy C.

SkryťVypnúť reklamu

Mercedes už tradične nenecháva nič na náhodou a aj v tomto teste získal maximálny počet hviezd a v ochrane dospelých cestujúcich exceloval 92 percentuálnymi bodmi.

Automobil je zároveň vybavený dvoma ocenenými technológiami: prednárazovým systémom (2010) a výstražným systémom únavy (2011).

Skúšobňa ohodnotila maximálnym počtom bodov aj ochranu najmenších pasažierov – deti do jedného roka.

Napriek kritizovanej ostrej hrane prednej kapoty, Mercedes získal relatívne vysoké hodnotenie v kategórii Ochrana chodcov, tiež vďaka aktívnej prednej kapote.

Tesla Model S

Tretím prémiovým vozidlom je americká Tesla, ktorá využíva výhradne elektrický pohon.

Aj Tesla Model S získala maximálny počet hviezd, avšak bodové hodnotenie kategórií nie je nijak mimoriadne oslnivé.

SkryťVypnúť reklamu

Počas testovania objavili chybu bočného hlavového airbagu, ktorý sa nenafúkol dostatočne. Tesla však spustila vyšetrovanie a nedostatok popísala ako chybu kalibrácie dodávateľa vzduchových vankúšov.

Americký výrobca informoval skúšobňu Euro NCAP o náprave chyby airbagu na všetkých vozidlách dodaných zákazníkom.

Nissan Pulsar

Japonský výrobca sa novým modelom v Európe vracia do segmentu kompaktných hatchbackov a do Pulsaru vkladá veľké nádeje.

Napriek tomu, že voči svojmu najväčšiemu rivalovi, Volkswagenu Golf, v dvoch hlavných kategóriách bodovo zaostáva, celkový súčet mu zaručil maximálny počet hviezd.

Nissan získal veľmi vyrovnané hodnotenie v ochrane dospelých i detí. Technici namietali voči umiestneniu deaktivátora predného airbagu spolujazdca, ktorý je umiestnený hlboko v priehradke a po usadení dieťaťa do sedačky v protismere, je takmer nedostupný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočne prekvapil v ochrane chodcov a dokázal, že nízke zaťaženie zrazeného chodca vie dosiahnuť aj bez aktívnej kapoty.

Škoda Fabia

Nová generácia malého auta získala v testoch Euro NCAP tiež maximálny počet hviezd. Z bodového hodnotenia vyplýva, že deti ochráni tak dobre ako dospelých.

Rovnaké percentuálne hodnotenia získala Fabia aj v ďalších dvoch kategóriách. Technici zvlášť ocenili, že aj malé auto môže byť vybavené moderným bezpečnostným prvkom, akým je multikolízna brzda.

Systém „Multi Collision Brake“ sa po prvý raz v Škodovkách objavil v modeli Octavia v minulom roku.

Renault Twingo

Na výsledky testov najmenšieho Renaultu sa čakalo. Dôvodom je presun pohonnej jednotky spod prednej kapoty pod podlahu batožinového priestoru vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Renault Twingo získal v ochrane dospelých cestujúcich 30 bodov, čo je len o jediný bod menej ako Škoda Fabia. Detskú posádku ochráni dokonca rovnako dobre.

Automobil nezaostáva ani v tolerancii k chodcom v prípade nárazu. 68 percentuálnych bodov je výborný výsledok, ktorý často nedosahujú ani „dospelejšie“ a drahšie vozidlá.

Malé mestské auto nezískalo plný počet hviezd len kvôli obmedzenej ponuke elektronických bezpečnostných asistentov, čo je v tejto kategórii vozidiel ospravedlniteľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 005
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 914
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 114
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 830
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 117
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 719
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 483
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 319
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 675
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 149
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 997
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 566
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu