Takmer polovica úsekov ciest prvej triedy, ktoré sú súčasťou medzinárodných koridorov, je nebezpečná. V hodnotení bezpečnosti ciest získala len jednu hviezdičku z piatich.
Ani dvojhviezdičkové, ktorých máme 30 %, nespĺňajú európsky štandard. Tri hviezdičky získalo 19 % hodnotených úsekov ciest prvej triedy a 4 % získali štyri hviezdičky.
Vyplýva to z výsledkov projektu Sensor, ktorý koncom roku 2013 mapoval takmer 2500 km ciest na Slovensku a hodnotil ich z hľadiska bezpečnosti.

V porovnaní s diaľnicami sú na tom cesty prvej triedy výrazne horšie. Drvivá väčšina z nich má pre každý smer jazdy len jeden jazdný pruh a čelným zrážkam tam nemá čo zabrániť.
Neraz majú cesty nedostatočne širokú krajnicu, v blízkosti ciest sa nachádzajú pevné prekážky, ktoré zvyšujú riziko tragédie po vzniku dopravnej nehody.
Cesty 1. triedy majú často nekvalitný povrch a aj vodorovné dopravné značenie je neraz zošúchané.
Nasledujúce obrázky ukazujú nedostatky na konkrétnych cestách 1. triedy.

Cesta I/18 medzi Makovom a Bytčou má až 65 % úsekov, ktoré dostali len jednu hviezdičku v hodnotení bezpečnosti ciest. Dvojhviezdičkových úsekov sú 4 %.
Len 31 % úsekov cesty dosiahlo tri hviezdičky a tak sa dajú považovať za štandardne bezpečné.
Aby cesta bola bezpečnejšia,
- vodorovné dopravné značenie musí byť opravené,
- na spolujazdcovej strane musia pribudnúť zvodidlá,
- správca cesty musí odstrániť pevné prekážky (stromy, stĺpy), respektíve zabrániť stretu vozidiel s nimi a
- chodci a cyklisti musia byť lepšie chránení.
Zabezpečeniev šetkých bezpečnostných úprav, ktoré na 30 - kilometrovom úseku cesty I/18 Makov - Bytča navrhuje projekt Sensor, by podľa odhadov malo stáť približne 7 miliónov eur. Za 20 rokov to ale môže zachrániť 260 ľudí pred smrťou a ťažkými zraneniami.
Cesta potom bude obsahovať už len 15 % dvojhviezdičkových úsekov. Zvyšné by boli na úrovni európskeho bezpečnostného štandardu.