GM bude už na budúci rok v ruskej automobilke Togliatti vyrábať Chevy Nivu

Moskva 2.júla (TASR) - V septembri 2002 zíde z výrobného pásu v ruskej automobilke Togliatti (1 000 kilometrov východne od Moskvy) prvé terénne vozidlo ...

Moskva 2.júla (TASR) - V septembri 2002 zíde z výrobného pásu v ruskej automobilke Togliatti (1 000 kilometrov východne od Moskvy) prvé terénne vozidlo Chevy Niva. Bude to výsledok spoločného podniku americkej automobilky General Motors (GM), ruského AvtoVazu a Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBOR), ktoré na tento projekt vynaložia spolu 332 milióna USD. EBOR okrem svojho podielu na úvere pre montážny závod poskytne pôžičku 220 miliónov USD subdodávateľom AvtoVazu na skvalitnenie ich produkcie.

V areáli závodu AvtoVaz bude nová hala, v ktorej bude pracovať 1 200 pracovníkov. V 2. polovici budúceho roka v nej začnú montovať zlepšenú verziu doterajšieho modelu Niva 2123. Jej ročná produkcia sa projektuje na 75 000 vozidiel, z nich 40 000 vybavia motorom Opel na export.

V prípade 100 miliónov dolárov GM v Togliatti ide o druhú najväčšiu americkú investíciu v Rusku, ktoré sa považuje za budúce eldorádo výrobcov motorových vozidiel. V roku 2005 by mal byť dopyt po vozidlách v Rusku na úrovni 1,5 milióna kusov. Tento rok sa očakáva, že v krajine sa vyrobí 950 000 automobilov a ďalších 500 000 sa ich dovezie.

(1 USD = 49,750 SKK)

* jns gl

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.