Autoklub Českej republiky pripravil test zimných vysokorýchlostných pneumatík rozmerov 225/50 R17 V.
Výber pneumatík odporúča český autoklub urobiť aj s ohľadom na zimné podmienky v prostredí, kde budú pneumatiky prevažne používané.
Pre naše prostredie sú charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.
Zvíťazil Continental, na snehu a suchu boli aj lepšie
Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
Foto: zlavy.sme.sk
V českom teste na mokrom povrchu o 1,8 % zvíťazil Continental ContiWinterContact TS 850. Na suchu o 0,2 % vynikol Michelin Alpin A4. Na snehu o 1,7 % najviac zabodoval Kormoran Snowpro B2.
Celkovo boli najlepšie pneumatiky Continental, najmä pre svoju všestrannosť. Tieto gumy dostali veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch.
Najväčšie rozdiely medzi pneumatikami sa ukázali na mokrom povrchu. Najmenšie boli namerané na snehu.
Pneumatiky porovnávali s referenčnými
Autoklub otestoval pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Sava Eskimo HP, Goodyear UltraGrip 8 Performace, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Hankook Winter i*cept evo a Kormoran Snowpro B2.
Ako referenčné boli zvolené Continental ContiWinterContact TS850, ktorých veľmi dobré hodnotenie potvrdzujú výsledky veľkej väčšiny testov. Podľa nich autoklub porovnal predovšetkým záberové a brzdné vlastnosti ostatných značiek.
Testovalo sa vo švajčiarskom Ulrichen s vozidlom Škoda Yeti 4x4.
Tabuľka s výsledkami a vyhodnotením pneumatík (najlepšie je najvyššie číslo):
Continental ContiWinterContact TS 850 | Goodyear UltraGrip 8 Performace | Hankook Winter i*cept evo | Kleber Krisalp HP2 | Kormoran Snowpro B2 | Michelin Alpin A4 | Sava Eskimo HP | Vredestein Wintrac Xtreme | |
Celkové hodnotenie | 100,0 | 97,5 | 93,2 | 94,9 | 92,6 | 98,2 | 97,5 | 94,3 |
Mokrý povrch 33% | 100,0 | 94,7 | 84,5 | 87,6 | 80,6 | 96,6 | 93,7 | 87,7 |
ABS brzdenie na asfalte | 100,0 | 87,5 | 73,6 | 79,7 | 68,1 | 94,8 | 87,6 | 82,4 |
Aquaplannig pozdĺžny | 100,0 | 97,3 | 90,0 | 92,4 | 88,4 | 97,7 | 97,3 | 89,3 |
Aquaplanning priečny | 100,0 | 103,8 | 79,9 | 77,0 | 78,9 | 93,3 | 104,0 | 73,2 |
Mokrý okruh | 100,0 | 97,0 | 92,9 | 93,5 | 85,8 | 96,7 | 92,2 | 95,1 |
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu | 100,0 | 96,4 | 90,5 | 94,0 | 86,8 | 98,7 | 94,3 | 94,4 |
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu subjektívne | 1 | 3 | 7 | 6 | 8 | 2 | 4 | 5 |
Suchý povrch 33% | 100,0 | 97,6 | 98,6 | 98,2 | 95,5 | 100,2 | 97,9 | 98,1 |
ABS brzdenie na asfalte | 100,0 | 96,3 | 96,3 | 95,4 | 90,5 | 100,7 | 95,6 | 97,8 |
Zvládanie jazdy na suchu | 100,0 | 99,4 | 100,3 | 99,8 | 99,2 | 100,0 | 100,6 | 99,5 |
Zvládanie jazdy na suchu subjektívne | 3 | 6 | 2 | 4 | 8 | 1 | 7 | 5 |
Zvládanie jazdy na suchu subjektívny výkon | 100,0 | 98,6 | 102,3 | 100,3 | 90,9 | 103,6 | 98,6 | 99,1 |
Komfort | 100,0 | 95,7 | 98,3 | 99,1 | 93,1 | 97,4 | 95,7 | 95,7 |
Hlučnosť vonkajšie 50km/h | 100,0 | 101,5 | 101,4 | 98,5 | 100,0 | 100,0 | 101,2 | 98,5 |
Hlučnosť vonkajšia 80km/h | 100,0 | 100,4 | 100,1 | 98,1 | 100,0 | 100,0 | 100,4 | 96,4 |
Valivý odpor | 100,0 | 92,3 | 96,5 | 100,1 | 97,4 | 97,8 | 92,6 | 93,7 |
Sneh 33% | 100,0 | 100,1 | 96,6 | 98,8 | 101,7 | 97,8 | 100,9 | 97,2 |
ABS brzdenie na snehu | 100,0 | 99,4 | 93,6 | 99,6 | 102,5 | 95,0 | 99,6 | 97,1 |
Trakcia na snehu | 100,0 | 97,5 | 96,0 | 98,6 | 101,9 | 97,9 | 100,2 | 96,6 |
ASR akcelerácia na snehu | 100,0 | 101,3 | 99,7 | 99,9 | 102,1 | 97,2 | 101,1 | 96,2 |
Zvládanie jazdy na snehu do kopca | 100,0 | 101,0 | 97,8 | 97,9 | 101,0 | 100,0 | 102,1 | 98,0 |
Zvládanie jazdy na snehu subjektívne | 4 | 3 | 8 | 6 | 2 | 5 | 1 | 7 |
Celkové hodnotenie | veľmi dobré | dobré | zlé | slabé | zlé | dobré | dobré | slabé |
Mokrý povrch 33% | veľmi dobré | dobré | zlé | slabé | zlé | dobré | dobré | slabé |
Suchý povrch 33% | veľmi dobré | slabé | dobré | dobré | zlé | veľmi dobré | slabé | dobré |
Sneh 33% | veľmi dobré | veľmi dobré | zlé | dobré | veľmi dobré | slabé | veľmi dobré | slabé |
Podrobnejšie výsledky testovania
Suchý povrch
Kategória brzdenia na suchu s ABS ukázala prvé rozdiely v teste. Aj v štandardnej situácii je rozdiel v brzdnej dráhe až 4,6 m medzi prvou a poslednou testovanou pneumatikou (u nich je zvyšková rýchlosť 30,7 km/h).
Vyhráva tu Michelin Alpin A4 s dĺžkou brzdnej dráhy 44,4 m, nasleduje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m. Posledné sú pneumatiky Kormoran.
Suchý "handling" zvládli všetky značky s rozdielom 1,52 sekundy na okruhu dlhom 3330 m.
Sneh
V brzdnom výkone na snehu s podporou ABS z 50 km/h na nulu sa najlepšie predviedol Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m. Rozdiel medzi pneu Kormoran a poslednými Hankook Winter i*cept evo bol 2,5 m.
Jazdu do kopca na snehu najlepšie zdolali pneumatiky Sava Eskimo S3+.
Meranie ASR akcelerácie na snehu z 0 na 20 km/h vyhral Kormoran Snowpro. Boli najlepšie aj v zábere na snehu.
Mokrý povrch
Aquaplaning priečny ovládli pneumatiky Sava Eskimo S3+.
V zrýchlení na 6-milimetrovom vodnom stĺpci boli na poslednom mieste Vredestein Wintrac Xtreme. Najhoršie odvádzali vodu v priamom smere.
Aquaplaning pozdĺžny a tým prekĺznutie predných kolies a odolnosť pri zábere prejazdom vodným stĺpcom 9 mm najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850. Rozdiel v dosiahnutej rýchlosti bol až 8,6 km/h.
Zatáčanie na mokrom povrchu a tým aj priemernú maximálnu rýchlosť pri prejazde kruhovým oblúkom najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip Performace a Michelin Alpin A4. Posledný zostal Kormoran Snowpro B2 s odstupom 1,72 sekundy pri prejazde okruhom s priemerom 55 m.
V kategórii mokrý "handling" dominovali pri priemernom čase 90 sekúnd za jedno kolo ContiWinterContact TS850, v tesnom závese boli Michelin Alpin A4 s časom 91,2 sekúnd. UltraGrip 8 Performace mali 93,3 s, Vredestein Wintrac Xtreme 95,0 s, Sava Eskimo HP 95,2 s, Kleber Krisalp HP2 95,4 s, Hankook Winter i*cept evo 98,6 s a Kormoran Snowpro B2 101,9 s.
Rozdiel medzi prvým a posledným testovaním je 11,9 s na okruhu dlhom 1823 m.
Test brzdenia na mokrom povrchu so zapnutým 4x4 a ABS najlepšie zvládli ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m pred posledným Kormoran Snowpro B2.