SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Pozrite si výsledky testu zimných 17-palcových pneumatík

Na mokrom povrchu zvíťazil Continental, na suchej vozovke Michelin a na snehu boli najlepšie pneumatiky Kormoran.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Autoklub Českej republiky pripravil test zimných vysokorýchlostných pneumatík rozmerov 225/50 R17 V.

Výber pneumatík odporúča český autoklub urobiť aj s ohľadom na zimné podmienky v prostredí, kde budú pneumatiky prevažne používané.

Pre naše prostredie sú charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.

Zvíťazil Continental, na snehu a suchu boli aj lepšie

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

V českom teste na mokrom povrchu o 1,8 % zvíťazil Continental ContiWinterContact TS 850. Na suchu o 0,2 % vynikol Michelin Alpin A4. Na snehu o 1,7 % najviac zabodoval Kormoran Snowpro B2.

Celkovo boli najlepšie pneumatiky Continental, najmä pre svoju všestrannosť. Tieto gumy dostali veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch.

Najväčšie rozdiely medzi pneumatikami sa ukázali na mokrom povrchu. Najmenšie boli namerané na snehu.

Pneumatiky porovnávali s referenčnými

Autoklub otestoval pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Sava Eskimo HP, Goodyear UltraGrip 8 Performace, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Hankook Winter i*cept evo a Kormoran Snowpro B2.

Ako referenčné boli zvolené Continental ContiWinterContact TS850, ktorých veľmi dobré hodnotenie potvrdzujú výsledky veľkej väčšiny testov. Podľa nich autoklub porovnal predovšetkým záberové a brzdné vlastnosti ostatných značiek.

Testovalo sa vo švajčiarskom Ulrichen s vozidlom Škoda Yeti 4x4.

Tabuľka s výsledkami a vyhodnotením pneumatík (najlepšie je najvyššie číslo):

Continental ContiWinterContact TS 850 Goodyear UltraGrip 8 Performace Hankook Winter i*cept evo Kleber Krisalp HP2 Kormoran Snowpro B2 Michelin Alpin A4 Sava Eskimo HP Vredestein Wintrac Xtreme
Celkové hodnotenie 100,0 97,5 93,2 94,9 92,6 98,2 97,5 94,3
Mokrý povrch 33% 100,0 94,7 84,5 87,6 80,6 96,6 93,7 87,7
ABS brzdenie na asfalte 100,0 87,5 73,6 79,7 68,1 94,8 87,6 82,4
Aquaplannig pozdĺžny 100,0 97,3 90,0 92,4 88,4 97,7 97,3 89,3
Aquaplanning priečny 100,0 103,8 79,9 77,0 78,9 93,3 104,0 73,2
Mokrý okruh 100,0 97,0 92,9 93,5 85,8 96,7 92,2 95,1
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu 100,0 96,4 90,5 94,0 86,8 98,7 94,3 94,4
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu subjektívne 1 3 7 6 8 2 4 5
Suchý povrch 33% 100,0 97,6 98,6 98,2 95,5 100,2 97,9 98,1
ABS brzdenie na asfalte 100,0 96,3 96,3 95,4 90,5 100,7 95,6 97,8
Zvládanie jazdy na suchu 100,0 99,4 100,3 99,8 99,2 100,0 100,6 99,5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívne 3 6 2 4 8 1 7 5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívny výkon 100,0 98,6 102,3 100,3 90,9 103,6 98,6 99,1
Komfort 100,0 95,7 98,3 99,1 93,1 97,4 95,7 95,7
Hlučnosť vonkajšie 50km/h 100,0 101,5 101,4 98,5 100,0 100,0 101,2 98,5
Hlučnosť vonkajšia 80km/h 100,0 100,4 100,1 98,1 100,0 100,0 100,4 96,4
Valivý odpor 100,0 92,3 96,5 100,1 97,4 97,8 92,6 93,7
Sneh 33% 100,0 100,1 96,6 98,8 101,7 97,8 100,9 97,2
ABS brzdenie na snehu 100,0 99,4 93,6 99,6 102,5 95,0 99,6 97,1
Trakcia na snehu 100,0 97,5 96,0 98,6 101,9 97,9 100,2 96,6
ASR akcelerácia na snehu 100,0 101,3 99,7 99,9 102,1 97,2 101,1 96,2
Zvládanie jazdy na snehu do kopca 100,0 101,0 97,8 97,9 101,0 100,0 102,1 98,0
Zvládanie jazdy na snehu subjektívne 4 3 8 6 2 5 1 7
Celkové hodnotenie veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Mokrý povrch 33% veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Suchý povrch 33% veľmi dobré slabé dobré dobré zlé veľmi dobré slabé dobré
Sneh 33% veľmi dobré veľmi dobré zlé dobré veľmi dobré slabé veľmi dobré slabé

Podrobnejšie výsledky testovania

Suchý povrch

Kategória brzdenia na suchu s ABS ukázala prvé rozdiely v teste. Aj v štandardnej situácii je rozdiel v brzdnej dráhe až 4,6 m medzi prvou a poslednou testovanou pneumatikou (u nich je zvyšková rýchlosť 30,7 km/h).

Vyhráva tu Michelin Alpin A4 s dĺžkou brzdnej dráhy 44,4 m, nasleduje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m. Posledné sú pneumatiky Kormoran.

Suchý "handling" zvládli všetky značky s rozdielom 1,52 sekundy na okruhu dlhom 3330 m.

Sneh

V brzdnom výkone na snehu s podporou ABS z 50 km/h na nulu sa najlepšie predviedol Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m. Rozdiel medzi pneu Kormoran a poslednými Hankook Winter i*cept evo bol 2,5 m.

Jazdu do kopca na snehu najlepšie zdolali pneumatiky Sava Eskimo S3+.

Meranie ASR akcelerácie na snehu z 0 na 20 km/h vyhral Kormoran Snowpro. Boli najlepšie aj v zábere na snehu.

Mokrý povrch

Aquaplaning priečny ovládli pneumatiky Sava Eskimo S3+.

V zrýchlení na 6-milimetrovom vodnom stĺpci boli na poslednom mieste Vredestein Wintrac Xtreme. Najhoršie odvádzali vodu v priamom smere.

Aquaplaning pozdĺžny a tým prekĺznutie predných kolies a odolnosť pri zábere prejazdom vodným stĺpcom 9 mm najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850. Rozdiel v dosiahnutej rýchlosti bol až 8,6 km/h.

Zatáčanie na mokrom povrchu a tým aj priemernú maximálnu rýchlosť pri prejazde kruhovým oblúkom najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip Performace a Michelin Alpin A4. Posledný zostal Kormoran Snowpro B2 s odstupom 1,72 sekundy pri prejazde okruhom s priemerom 55 m.

V kategórii mokrý "handling" dominovali pri priemernom čase 90 sekúnd za jedno kolo ContiWinterContact TS850, v tesnom závese boli Michelin Alpin A4 s časom 91,2 sekúnd. UltraGrip 8 Performace mali 93,3 s, Vredestein Wintrac Xtreme 95,0 s, Sava Eskimo HP 95,2 s, Kleber Krisalp HP2 95,4 s, Hankook Winter i*cept evo 98,6 s a Kormoran Snowpro B2 101,9 s.

Rozdiel medzi prvým a posledným testovaním je 11,9 s na okruhu dlhom 1823 m.

Test brzdenia na mokrom povrchu so zapnutým 4x4 a ABS najlepšie zvládli ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m pred posledným Kormoran Snowpro B2.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.