SME
Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

Pozrite si výsledky testu zimných 17-palcových pneumatík

Na mokrom povrchu zvíťazil Continental, na suchej vozovke Michelin a na snehu boli najlepšie pneumatiky Kormoran.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Autoklub Českej republiky pripravil test zimných vysokorýchlostných pneumatík rozmerov 225/50 R17 V.

Výber pneumatík odporúča český autoklub urobiť aj s ohľadom na zimné podmienky v prostredí, kde budú pneumatiky prevažne používané.

Pre naše prostredie sú charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.

Zvíťazil Continental, na snehu a suchu boli aj lepšie

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

V českom teste na mokrom povrchu o 1,8 % zvíťazil Continental ContiWinterContact TS 850. Na suchu o 0,2 % vynikol Michelin Alpin A4. Na snehu o 1,7 % najviac zabodoval Kormoran Snowpro B2.

Celkovo boli najlepšie pneumatiky Continental, najmä pre svoju všestrannosť. Tieto gumy dostali veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch.

Najväčšie rozdiely medzi pneumatikami sa ukázali na mokrom povrchu. Najmenšie boli namerané na snehu.

Pneumatiky porovnávali s referenčnými

Autoklub otestoval pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Sava Eskimo HP, Goodyear UltraGrip 8 Performace, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Hankook Winter i*cept evo a Kormoran Snowpro B2.

Ako referenčné boli zvolené Continental ContiWinterContact TS850, ktorých veľmi dobré hodnotenie potvrdzujú výsledky veľkej väčšiny testov. Podľa nich autoklub porovnal predovšetkým záberové a brzdné vlastnosti ostatných značiek.

Testovalo sa vo švajčiarskom Ulrichen s vozidlom Škoda Yeti 4x4.

Tabuľka s výsledkami a vyhodnotením pneumatík (najlepšie je najvyššie číslo):

Continental ContiWinterContact TS 850 Goodyear UltraGrip 8 Performace Hankook Winter i*cept evo Kleber Krisalp HP2 Kormoran Snowpro B2 Michelin Alpin A4 Sava Eskimo HP Vredestein Wintrac Xtreme
Celkové hodnotenie 100,0 97,5 93,2 94,9 92,6 98,2 97,5 94,3
Mokrý povrch 33% 100,0 94,7 84,5 87,6 80,6 96,6 93,7 87,7
ABS brzdenie na asfalte 100,0 87,5 73,6 79,7 68,1 94,8 87,6 82,4
Aquaplannig pozdĺžny 100,0 97,3 90,0 92,4 88,4 97,7 97,3 89,3
Aquaplanning priečny 100,0 103,8 79,9 77,0 78,9 93,3 104,0 73,2
Mokrý okruh 100,0 97,0 92,9 93,5 85,8 96,7 92,2 95,1
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu 100,0 96,4 90,5 94,0 86,8 98,7 94,3 94,4
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu subjektívne 1 3 7 6 8 2 4 5
Suchý povrch 33% 100,0 97,6 98,6 98,2 95,5 100,2 97,9 98,1
ABS brzdenie na asfalte 100,0 96,3 96,3 95,4 90,5 100,7 95,6 97,8
Zvládanie jazdy na suchu 100,0 99,4 100,3 99,8 99,2 100,0 100,6 99,5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívne 3 6 2 4 8 1 7 5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívny výkon 100,0 98,6 102,3 100,3 90,9 103,6 98,6 99,1
Komfort 100,0 95,7 98,3 99,1 93,1 97,4 95,7 95,7
Hlučnosť vonkajšie 50km/h 100,0 101,5 101,4 98,5 100,0 100,0 101,2 98,5
Hlučnosť vonkajšia 80km/h 100,0 100,4 100,1 98,1 100,0 100,0 100,4 96,4
Valivý odpor 100,0 92,3 96,5 100,1 97,4 97,8 92,6 93,7
Sneh 33% 100,0 100,1 96,6 98,8 101,7 97,8 100,9 97,2
ABS brzdenie na snehu 100,0 99,4 93,6 99,6 102,5 95,0 99,6 97,1
Trakcia na snehu 100,0 97,5 96,0 98,6 101,9 97,9 100,2 96,6
ASR akcelerácia na snehu 100,0 101,3 99,7 99,9 102,1 97,2 101,1 96,2
Zvládanie jazdy na snehu do kopca 100,0 101,0 97,8 97,9 101,0 100,0 102,1 98,0
Zvládanie jazdy na snehu subjektívne 4 3 8 6 2 5 1 7
Celkové hodnotenie veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Mokrý povrch 33% veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Suchý povrch 33% veľmi dobré slabé dobré dobré zlé veľmi dobré slabé dobré
Sneh 33% veľmi dobré veľmi dobré zlé dobré veľmi dobré slabé veľmi dobré slabé

Podrobnejšie výsledky testovania

Suchý povrch

Kategória brzdenia na suchu s ABS ukázala prvé rozdiely v teste. Aj v štandardnej situácii je rozdiel v brzdnej dráhe až 4,6 m medzi prvou a poslednou testovanou pneumatikou (u nich je zvyšková rýchlosť 30,7 km/h).

Vyhráva tu Michelin Alpin A4 s dĺžkou brzdnej dráhy 44,4 m, nasleduje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m. Posledné sú pneumatiky Kormoran.

Suchý "handling" zvládli všetky značky s rozdielom 1,52 sekundy na okruhu dlhom 3330 m.

Sneh

V brzdnom výkone na snehu s podporou ABS z 50 km/h na nulu sa najlepšie predviedol Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m. Rozdiel medzi pneu Kormoran a poslednými Hankook Winter i*cept evo bol 2,5 m.

Jazdu do kopca na snehu najlepšie zdolali pneumatiky Sava Eskimo S3+.

Meranie ASR akcelerácie na snehu z 0 na 20 km/h vyhral Kormoran Snowpro. Boli najlepšie aj v zábere na snehu.

Mokrý povrch

Aquaplaning priečny ovládli pneumatiky Sava Eskimo S3+.

V zrýchlení na 6-milimetrovom vodnom stĺpci boli na poslednom mieste Vredestein Wintrac Xtreme. Najhoršie odvádzali vodu v priamom smere.

Aquaplaning pozdĺžny a tým prekĺznutie predných kolies a odolnosť pri zábere prejazdom vodným stĺpcom 9 mm najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850. Rozdiel v dosiahnutej rýchlosti bol až 8,6 km/h.

Zatáčanie na mokrom povrchu a tým aj priemernú maximálnu rýchlosť pri prejazde kruhovým oblúkom najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip Performace a Michelin Alpin A4. Posledný zostal Kormoran Snowpro B2 s odstupom 1,72 sekundy pri prejazde okruhom s priemerom 55 m.

V kategórii mokrý "handling" dominovali pri priemernom čase 90 sekúnd za jedno kolo ContiWinterContact TS850, v tesnom závese boli Michelin Alpin A4 s časom 91,2 sekúnd. UltraGrip 8 Performace mali 93,3 s, Vredestein Wintrac Xtreme 95,0 s, Sava Eskimo HP 95,2 s, Kleber Krisalp HP2 95,4 s, Hankook Winter i*cept evo 98,6 s a Kormoran Snowpro B2 101,9 s.

Rozdiel medzi prvým a posledným testovaním je 11,9 s na okruhu dlhom 1823 m.

Test brzdenia na mokrom povrchu so zapnutým 4x4 a ABS najlepšie zvládli ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m pred posledným Kormoran Snowpro B2.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  5. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  6. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  10. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 5 842
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 789
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 021
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 4 792
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 3 929
  6. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 738
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 271
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 165
  9. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 2 991
  10. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca 2 706
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Na štátnej linke pracuje 40 odborníkov.


3. aug
Branislav Benčat

Hľadáme úspešné inovatívne malé a stredné firmy.


15 h
Dvojkajak Adam Botek a Samuel Baláž na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu v Tokiu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Koncept Alfa Romeo Tonale príde v sériovej podobe v roku 2022.

Niektoré značky dostali čas preukázať svoju hodnotu.


12 h
Hyundai Tucson

Výkonu je dostatok, ale problém je inde.


3. aug
Tesla Model 3

Dacia Sandero dobieha Volkswagen Golf.


2. aug
Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug