Pozrite si výsledky testu zimných 17-palcových pneumatík

Na mokrom povrchu zvíťazil Continental, na suchej vozovke Michelin a na snehu boli najlepšie pneumatiky Kormoran.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Autoklub Českej republiky pripravil test zimných vysokorýchlostných pneumatík rozmerov 225/50 R17 V.

Výber pneumatík odporúča český autoklub urobiť aj s ohľadom na zimné podmienky v prostredí, kde budú pneumatiky prevažne používané.

Pre naše prostredie sú charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.

Zvíťazil Continental, na snehu a suchu boli aj lepšie

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

V českom teste na mokrom povrchu o 1,8 % zvíťazil Continental ContiWinterContact TS 850. Na suchu o 0,2 % vynikol Michelin Alpin A4. Na snehu o 1,7 % najviac zabodoval Kormoran Snowpro B2.

Celkovo boli najlepšie pneumatiky Continental, najmä pre svoju všestrannosť. Tieto gumy dostali veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch.

Najväčšie rozdiely medzi pneumatikami sa ukázali na mokrom povrchu. Najmenšie boli namerané na snehu.

Pneumatiky porovnávali s referenčnými

Autoklub otestoval pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Sava Eskimo HP, Goodyear UltraGrip 8 Performace, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Hankook Winter i*cept evo a Kormoran Snowpro B2.

Ako referenčné boli zvolené Continental ContiWinterContact TS850, ktorých veľmi dobré hodnotenie potvrdzujú výsledky veľkej väčšiny testov. Podľa nich autoklub porovnal predovšetkým záberové a brzdné vlastnosti ostatných značiek.

Testovalo sa vo švajčiarskom Ulrichen s vozidlom Škoda Yeti 4x4.

Tabuľka s výsledkami a vyhodnotením pneumatík (najlepšie je najvyššie číslo):

Continental ContiWinterContact TS 850 Goodyear UltraGrip 8 Performace Hankook Winter i*cept evo Kleber Krisalp HP2 Kormoran Snowpro B2 Michelin Alpin A4 Sava Eskimo HP Vredestein Wintrac Xtreme
Celkové hodnotenie 100,0 97,5 93,2 94,9 92,6 98,2 97,5 94,3
Mokrý povrch 33% 100,0 94,7 84,5 87,6 80,6 96,6 93,7 87,7
ABS brzdenie na asfalte 100,0 87,5 73,6 79,7 68,1 94,8 87,6 82,4
Aquaplannig pozdĺžny 100,0 97,3 90,0 92,4 88,4 97,7 97,3 89,3
Aquaplanning priečny 100,0 103,8 79,9 77,0 78,9 93,3 104,0 73,2
Mokrý okruh 100,0 97,0 92,9 93,5 85,8 96,7 92,2 95,1
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu 100,0 96,4 90,5 94,0 86,8 98,7 94,3 94,4
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu subjektívne 1 3 7 6 8 2 4 5
Suchý povrch 33% 100,0 97,6 98,6 98,2 95,5 100,2 97,9 98,1
ABS brzdenie na asfalte 100,0 96,3 96,3 95,4 90,5 100,7 95,6 97,8
Zvládanie jazdy na suchu 100,0 99,4 100,3 99,8 99,2 100,0 100,6 99,5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívne 3 6 2 4 8 1 7 5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívny výkon 100,0 98,6 102,3 100,3 90,9 103,6 98,6 99,1
Komfort 100,0 95,7 98,3 99,1 93,1 97,4 95,7 95,7
Hlučnosť vonkajšie 50km/h 100,0 101,5 101,4 98,5 100,0 100,0 101,2 98,5
Hlučnosť vonkajšia 80km/h 100,0 100,4 100,1 98,1 100,0 100,0 100,4 96,4
Valivý odpor 100,0 92,3 96,5 100,1 97,4 97,8 92,6 93,7
Sneh 33% 100,0 100,1 96,6 98,8 101,7 97,8 100,9 97,2
ABS brzdenie na snehu 100,0 99,4 93,6 99,6 102,5 95,0 99,6 97,1
Trakcia na snehu 100,0 97,5 96,0 98,6 101,9 97,9 100,2 96,6
ASR akcelerácia na snehu 100,0 101,3 99,7 99,9 102,1 97,2 101,1 96,2
Zvládanie jazdy na snehu do kopca 100,0 101,0 97,8 97,9 101,0 100,0 102,1 98,0
Zvládanie jazdy na snehu subjektívne 4 3 8 6 2 5 1 7
Celkové hodnotenie veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Mokrý povrch 33% veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Suchý povrch 33% veľmi dobré slabé dobré dobré zlé veľmi dobré slabé dobré
Sneh 33% veľmi dobré veľmi dobré zlé dobré veľmi dobré slabé veľmi dobré slabé

Podrobnejšie výsledky testovania

Suchý povrch

Kategória brzdenia na suchu s ABS ukázala prvé rozdiely v teste. Aj v štandardnej situácii je rozdiel v brzdnej dráhe až 4,6 m medzi prvou a poslednou testovanou pneumatikou (u nich je zvyšková rýchlosť 30,7 km/h).

Vyhráva tu Michelin Alpin A4 s dĺžkou brzdnej dráhy 44,4 m, nasleduje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m. Posledné sú pneumatiky Kormoran.

Suchý "handling" zvládli všetky značky s rozdielom 1,52 sekundy na okruhu dlhom 3330 m.

Sneh

V brzdnom výkone na snehu s podporou ABS z 50 km/h na nulu sa najlepšie predviedol Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m. Rozdiel medzi pneu Kormoran a poslednými Hankook Winter i*cept evo bol 2,5 m.

Jazdu do kopca na snehu najlepšie zdolali pneumatiky Sava Eskimo S3+.

Meranie ASR akcelerácie na snehu z 0 na 20 km/h vyhral Kormoran Snowpro. Boli najlepšie aj v zábere na snehu.

Mokrý povrch

Aquaplaning priečny ovládli pneumatiky Sava Eskimo S3+.

V zrýchlení na 6-milimetrovom vodnom stĺpci boli na poslednom mieste Vredestein Wintrac Xtreme. Najhoršie odvádzali vodu v priamom smere.

Aquaplaning pozdĺžny a tým prekĺznutie predných kolies a odolnosť pri zábere prejazdom vodným stĺpcom 9 mm najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850. Rozdiel v dosiahnutej rýchlosti bol až 8,6 km/h.

Zatáčanie na mokrom povrchu a tým aj priemernú maximálnu rýchlosť pri prejazde kruhovým oblúkom najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip Performace a Michelin Alpin A4. Posledný zostal Kormoran Snowpro B2 s odstupom 1,72 sekundy pri prejazde okruhom s priemerom 55 m.

V kategórii mokrý "handling" dominovali pri priemernom čase 90 sekúnd za jedno kolo ContiWinterContact TS850, v tesnom závese boli Michelin Alpin A4 s časom 91,2 sekúnd. UltraGrip 8 Performace mali 93,3 s, Vredestein Wintrac Xtreme 95,0 s, Sava Eskimo HP 95,2 s, Kleber Krisalp HP2 95,4 s, Hankook Winter i*cept evo 98,6 s a Kormoran Snowpro B2 101,9 s.

Rozdiel medzi prvým a posledným testovaním je 11,9 s na okruhu dlhom 1823 m.

Test brzdenia na mokrom povrchu so zapnutým 4x4 a ABS najlepšie zvládli ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m pred posledným Kormoran Snowpro B2.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 577
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 344
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 985
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 288
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 652
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 748
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 573
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 080
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 502
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop