SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Pozrite si výsledky testu zimných 17-palcových pneumatík

Na mokrom povrchu zvíťazil Continental, na suchej vozovke Michelin a na snehu boli najlepšie pneumatiky Kormoran.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Autoklub Českej republiky pripravil test zimných vysokorýchlostných pneumatík rozmerov 225/50 R17 V.

Výber pneumatík odporúča český autoklub urobiť aj s ohľadom na zimné podmienky v prostredí, kde budú pneumatiky prevažne používané.

Pre naše prostredie sú charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.

Zvíťazil Continental, na snehu a suchu boli aj lepšie

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou
Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.
zlavy.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

V českom teste na mokrom povrchu o 1,8 % zvíťazil Continental ContiWinterContact TS 850. Na suchu o 0,2 % vynikol Michelin Alpin A4. Na snehu o 1,7 % najviac zabodoval Kormoran Snowpro B2.

Celkovo boli najlepšie pneumatiky Continental, najmä pre svoju všestrannosť. Tieto gumy dostali veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch.

Najväčšie rozdiely medzi pneumatikami sa ukázali na mokrom povrchu. Najmenšie boli namerané na snehu.

Pneumatiky porovnávali s referenčnými

Autoklub otestoval pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Sava Eskimo HP, Goodyear UltraGrip 8 Performace, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Hankook Winter i*cept evo a Kormoran Snowpro B2.

Ako referenčné boli zvolené Continental ContiWinterContact TS850, ktorých veľmi dobré hodnotenie potvrdzujú výsledky veľkej väčšiny testov. Podľa nich autoklub porovnal predovšetkým záberové a brzdné vlastnosti ostatných značiek.

Testovalo sa vo švajčiarskom Ulrichen s vozidlom Škoda Yeti 4x4.

Tabuľka s výsledkami a vyhodnotením pneumatík (najlepšie je najvyššie číslo):

Continental ContiWinterContact TS 850 Goodyear UltraGrip 8 Performace Hankook Winter i*cept evo Kleber Krisalp HP2 Kormoran Snowpro B2 Michelin Alpin A4 Sava Eskimo HP Vredestein Wintrac Xtreme
Celkové hodnotenie 100,0 97,5 93,2 94,9 92,6 98,2 97,5 94,3
Mokrý povrch 33% 100,0 94,7 84,5 87,6 80,6 96,6 93,7 87,7
ABS brzdenie na asfalte 100,0 87,5 73,6 79,7 68,1 94,8 87,6 82,4
Aquaplannig pozdĺžny 100,0 97,3 90,0 92,4 88,4 97,7 97,3 89,3
Aquaplanning priečny 100,0 103,8 79,9 77,0 78,9 93,3 104,0 73,2
Mokrý okruh 100,0 97,0 92,9 93,5 85,8 96,7 92,2 95,1
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu 100,0 96,4 90,5 94,0 86,8 98,7 94,3 94,4
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu subjektívne 1 3 7 6 8 2 4 5
Suchý povrch 33% 100,0 97,6 98,6 98,2 95,5 100,2 97,9 98,1
ABS brzdenie na asfalte 100,0 96,3 96,3 95,4 90,5 100,7 95,6 97,8
Zvládanie jazdy na suchu 100,0 99,4 100,3 99,8 99,2 100,0 100,6 99,5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívne 3 6 2 4 8 1 7 5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívny výkon 100,0 98,6 102,3 100,3 90,9 103,6 98,6 99,1
Komfort 100,0 95,7 98,3 99,1 93,1 97,4 95,7 95,7
Hlučnosť vonkajšie 50km/h 100,0 101,5 101,4 98,5 100,0 100,0 101,2 98,5
Hlučnosť vonkajšia 80km/h 100,0 100,4 100,1 98,1 100,0 100,0 100,4 96,4
Valivý odpor 100,0 92,3 96,5 100,1 97,4 97,8 92,6 93,7
Sneh 33% 100,0 100,1 96,6 98,8 101,7 97,8 100,9 97,2
ABS brzdenie na snehu 100,0 99,4 93,6 99,6 102,5 95,0 99,6 97,1
Trakcia na snehu 100,0 97,5 96,0 98,6 101,9 97,9 100,2 96,6
ASR akcelerácia na snehu 100,0 101,3 99,7 99,9 102,1 97,2 101,1 96,2
Zvládanie jazdy na snehu do kopca 100,0 101,0 97,8 97,9 101,0 100,0 102,1 98,0
Zvládanie jazdy na snehu subjektívne 4 3 8 6 2 5 1 7
Celkové hodnotenie veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Mokrý povrch 33% veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Suchý povrch 33% veľmi dobré slabé dobré dobré zlé veľmi dobré slabé dobré
Sneh 33% veľmi dobré veľmi dobré zlé dobré veľmi dobré slabé veľmi dobré slabé

Podrobnejšie výsledky testovania

Suchý povrch

Kategória brzdenia na suchu s ABS ukázala prvé rozdiely v teste. Aj v štandardnej situácii je rozdiel v brzdnej dráhe až 4,6 m medzi prvou a poslednou testovanou pneumatikou (u nich je zvyšková rýchlosť 30,7 km/h).

Vyhráva tu Michelin Alpin A4 s dĺžkou brzdnej dráhy 44,4 m, nasleduje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m. Posledné sú pneumatiky Kormoran.

Suchý "handling" zvládli všetky značky s rozdielom 1,52 sekundy na okruhu dlhom 3330 m.

Sneh

V brzdnom výkone na snehu s podporou ABS z 50 km/h na nulu sa najlepšie predviedol Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m. Rozdiel medzi pneu Kormoran a poslednými Hankook Winter i*cept evo bol 2,5 m.

Jazdu do kopca na snehu najlepšie zdolali pneumatiky Sava Eskimo S3+.

Meranie ASR akcelerácie na snehu z 0 na 20 km/h vyhral Kormoran Snowpro. Boli najlepšie aj v zábere na snehu.

Mokrý povrch

Aquaplaning priečny ovládli pneumatiky Sava Eskimo S3+.

V zrýchlení na 6-milimetrovom vodnom stĺpci boli na poslednom mieste Vredestein Wintrac Xtreme. Najhoršie odvádzali vodu v priamom smere.

Aquaplaning pozdĺžny a tým prekĺznutie predných kolies a odolnosť pri zábere prejazdom vodným stĺpcom 9 mm najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850. Rozdiel v dosiahnutej rýchlosti bol až 8,6 km/h.

Zatáčanie na mokrom povrchu a tým aj priemernú maximálnu rýchlosť pri prejazde kruhovým oblúkom najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip Performace a Michelin Alpin A4. Posledný zostal Kormoran Snowpro B2 s odstupom 1,72 sekundy pri prejazde okruhom s priemerom 55 m.

V kategórii mokrý "handling" dominovali pri priemernom čase 90 sekúnd za jedno kolo ContiWinterContact TS850, v tesnom závese boli Michelin Alpin A4 s časom 91,2 sekúnd. UltraGrip 8 Performace mali 93,3 s, Vredestein Wintrac Xtreme 95,0 s, Sava Eskimo HP 95,2 s, Kleber Krisalp HP2 95,4 s, Hankook Winter i*cept evo 98,6 s a Kormoran Snowpro B2 101,9 s.

Rozdiel medzi prvým a posledným testovaním je 11,9 s na okruhu dlhom 1823 m.

Test brzdenia na mokrom povrchu so zapnutým 4x4 a ABS najlepšie zvládli ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m pred posledným Kormoran Snowpro B2.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon