Volvo Trucks chce znížiť počet nehôd na nulu

Krokom k odvážnemu plánu s nulovou nehodovosťou má byť nový bezpečnostný systém pre nákladné autá.

Spoločnosť Volvo Trucks vyvíja novú technológiu s cieľom znížiť riziko nehôd spôsobených obmedzeným výhľadom. Kamerový systém, ktorý sleduje okolie poznáme v prípade osobných áut už nejakú dobu.

Volvo ako tradičný priekopník v oblasti bezpečnosti pripravuje technológiu pre kamióny a nákladné autá, ktorá okrem pasívneho sledovania okolia v prípade potreby aktívne zasiahne tak, aby zabránila nehode.

Víziou je nulová nehodovosť

Víziou švédskeho výrobcu je nulový podiel nehôd, v ktorých bude účastníkom vozidlo značky Volvo Trucks. Krokom k napĺňaniu tejto vízie je práve vyvíjaná technológia.

Informácie z okolia zozbierané kamerami, senzormi a radarmi vyhodnotí dátová platforma každých 25 milisekúnd.

Na základe vstupných dát sú analyzované rizikové situácie a generované rôzne možnosti trasy pre vozidlá.

Systém je schopný rozpoznávať vzdialenosť a smerovanie rôznych účastníkov cestnej premávky vrátane chodcov, cyklistov a ďalších vozidiel.

V prípade hroziacej nehody dostane šofér varovanie a ak nezareaguje, riadenie alebo brzdový systém môžu byť autonómne aktivované.

Technológia vyžaduje ďalší vývoj

Nový bezpečnostný systém má k zavedeniu do komerčnej prevádzky ešte ďaleko. Každý kamión je totiž naložený inak a ich veľké rozmery im bránia vykonávať ťažké úhybné manévre.

Preto je potrebné ďalšie testovanie a vývoj technológií. Zavedenie tejto technológie do praxe je odhadované v horizonte päť až desať rokov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.