SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Výkon naftového motora Volkswagen 2.0 TDI stúpne na 272 koní

Štvorvalcový dieselový motor doplnili o elektrický kompresor. Medzi novinkami je aj 10-stupňová prevodovka DSG.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Len pred niekoľkými mesiaci predstavil Volkswagen naftový štvorvalcový motor s objemom dva litre a výkonom 240 konských síl.

Nemecký výrobca však nepovedal svoje posledné slovo a v blízkej budúcnosti by mal na trh uviesť motor 2.0 TDI s výkonom 200 kW (272 k).

Nečaká na tlak v potrubí

Porciu výkonu navyše dosiahol Volkswagen pridaním ďalšieho „turba“ – v tomto prípade elektrického, ktoré takmer celkom eliminuje „lag efekt“.

Efekt známy aj ako turbodiera sa prejavuje nedostatkom ťahu hlavne v nízkych otáčkach, keď vo výfukovom potrubí ešte nie je dostatok tlaku na roztočenie lopatiek turba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Technici zároveň použili nový systém variabilného časovania ventilov a piezo vstrekovače pracujúce s takom 2.500 barov.

Dieselové motory sú známe aj svojím vysokým krútiaci momentom. V prípade nového motora 2.0 TDI s klasickým biturbom ide o 550 Nm.

Volkswagen však spolu s použitím elektrického kompresora sľubuje zatiaľ neznámu porciu krútiaceho momentu navyše.

10 stupňov pre nižšiu spotrebu

Aby bolo možné preniesť obrovský krútiaci moment na vozovku, musí byť motor spojený s dostatočne dimenzovanou prevodovkou a tou by mala byť 10-stupňová novinka.

Nová automatická prevodovka DSG s dvoma spojkami by mala byť schopná preniesť krútiaci moment 550 Nm a bude teda určená aj pre nový motor 2.0 TDI s biturbom. Dostane aj systém „plachtenia“ – automatické vyradenie prevodového stupňa.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodovka v spojení s novou elektronikou a systémom Stop-Štart 2.0 umožní vypnutie motora už pri rýchlosti 7 km/h a teda nečaká na úplné zastavenie auta. Niečo podobné už dokáže napríklad systém vo vozidlách Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 693
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 10 432
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 340
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 597
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 579
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 727
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 955
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


4 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  2. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  3. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  4. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  5. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  6. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  7. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  8. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 438
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 531
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 018
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 797
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 174
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 801
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 685
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 150
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu