Ako sa správne otáčať cez električkovú trať

Vodiči tlačiaci sa k pravej strane priestoru na otáčanie porušujú pravidlá a obmedzujú plynulosť premávke.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Gabriel Kuchta)

Ľudo: "Chcel by som sa spýtať na správny spôsob vyhýbania sa protiidúcich vozidiel pri otáčaní cez električkový pás. Konkrétne, na Ružinovskej ulici v Bratislave je pás prerušený na viacerých miestach, aby umožnil otáčanie.

Mám za to, že pri takomto otáčaní sa protiidúce vozidlá vyhýbajú vľavo, ako pri odbočovaní vľavo. Niektorí vodiči sa však chcú neustále nachádzať na pravej strane vozovky, aj keď sa nachádzajú na električkovom páse. Následkom toho sa doprava zasekáva.

Ako to je skutočne s ohľadom na predpisy?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Pre otáčanie platia rovnaké pravidlá ako pre odbočovanie.

"Pri otáčaní platí obdobne § 19; pri otáčaní na križovatke aj § 20," píše sa v zákone o cestnej premávke s tým, že § 19 je o odbočovaní a § 20 o jazde cez križovatku.

Pri otáčaní sa držte vľavo

Na Ružinovskej ulici v Bratislave je niekoľko miest, ktoré nie sú križovatkou a zároveň tam majú vozidlá možnosť otočiť sa do opačného smeru jazdy.

Či v križovatke alebo mimo nej, ak sa otáčate do opačného smeru jazdy, musíte sa držať pri ľavom okraji určeného priestoru na otáčanie. Aby ste sa mohli správne vyhnúť oprotiidúcemu autu.

Ak pre odbočovanie vľavo platí, že sa protiidúce vozidlá vyhýbajú vľavo, platí to aj pre otáčanie.

Vodiči, ktorí sa tlačia k pravej strane priestoru na otáčanie, porušujú pravidlá a obmedzujú plynulosť premávke. Zároveň riskujú kolíziu, lebo zbytočne pretínajú jazdné dráhy protiidúcich vozidiel.

Vodiči z vedľajšej cesty

V križovatkách sa situácia môže skomplikovať.

Ak sú riadené semaforom alebo policajtom a dopravné značenie to nedovoľuje, otočiť sa do opačného smeru jazdy nesmiete. Na neriadených, ak ste na hlavnej, sa pre vás situácia nemení v porovnaní s otáčaním sa mimo križovatky.

Neraz sa ale stáva, že z vedľajšej cesty vojde do priestoru električkovej trate iné vozidlo a zastaví tam, aby dal prednosť vozidlám idúcim rovno po hlavnej za električkovou traťou.

Takýto vodiči porušujú pravidlá. Vošli do križovatky, aj keď ňou nemôžu plynule prejsť a ani nedávajú prednosť oprotiidúcim vozidlám.

Zhoršujú plynulosť cestnej premávky, lebo blokujú vozidlá z hlavnej, ktoré chcú odbočiť vľavo alebo sa otočiť.

Nezabúdajte na električky

Pri otáčaní sa cez električkovú trať netreba zabúdať ani na električky. Nesmiete ich ohroziť a ani obmedziť. Otáčať sa pritom smiete len na mieste, ktoré je na to určené.

"Električkový koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať len priečne, a to na mieste prispôsobenom na to. Pritom vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde," upozorňuje zákon.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 550
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 042
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 475
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 650
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 295
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop