Prvá jazda: Hyundai i20 výborne odhlučnili

Novinka je výrazne tichšia, priestranná, má veľký kufor, komfortný podvozok, tuhú karosériu, ale zatiaľ slabšie motory.

(Zdroj: Hyundai)

Hyundai urobil všetko preto, aby po úspechu modelu i10 získal cenu Auto Best za najlepší pomer ceny, hodnoty a úžitku aj s druhou generáciou i20.

Éra prepĺňaných benzínových motorov príde až začiatkom budúceho roka.

Vtedy sa pod kapotou objaví trojvalcový litrový motor a jeho silnejšia verzia ponúkne 88 kW (120k).

Podstatný bude najmä krútiaci moment 172 Nm. Na prvých zoznamovacích jazdách automobilka ponúkla dva benzínové a dva naftové motory.

Prvý pohľad na nový dizajn prezrádza, že Hyundai opúšťa bujaré krivky modelov i30 a i40. Namiesto toho venuje pozornosť hranám a jednotnej línii.

Druhá generácia modelu i20 vyzerá jednoliatejšie a doslova padne do oka. Zadný čierny stĺpik pasuje autu lepšie, než predné čierne stĺpiky konkurentov.

Z pohľadu motoristu je lepšia a citeľnejšia zmena v tuhosti karosérie. Zvýšenie podielu vysokopevnej ocele cítiť pri prvom zatočení a vyjdení na nerovnosť.

Tuhosť karosérie vraj vzrástla o 64 percent. Novinka je buď extrémne tuhá, alebo minulá generácia bola na tom dosť slabo.

Hyundai venoval remeselnej a mechanickej stránke veľkú pozornosť. Dôležitosť modelu i20 vyplýva z predpokladov 17 percentného rastu predaja B triedy malých áut do roku 2017.

Výrobca predal z prvej generácie i20 vyše 400.000 kusov a z novej chce na trh Európy umiestniť každý rok 100.000 áut. Preto auto vyvinul v Európe a ušil pre tunajších motoristov.

Priestor citeľne narástol

Hyundai i20 bude priestorom a výbavou hrať na strunu motoristom, ktorým malé auto stelesňuje jediné auto v rodine. Preto má auto evokovať pocit, že za dané peniaze dostal majiteľ hodný kus auta.

Oproti predchodcovi je Hyundai i20 novej generácie o štyri centimetre dlhší, o necelé tri širší a najmä má o 4,5 centimetra dlhší rázvor náprav.

Priestor sa v oblasti nôh vyšplhal na úroveň kompaktu. Hoci výška nad zadným sedadlom nepatrí medzi rekordné, na dnešné pomery “sčapených” striech je to veľmi slušných 978 milimetrov.

Vnútorná šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje hodnoty niektorých kompaktov. Napokon aj samotný batožinový priestor sa vyšplhal na 324 litrov.

Zadné operadlá tvoria po sklopení mierne šikmú rovinu s dnom kufra.

Hyundai i20 - základné informácie

verzia

palivo

výkon

(kW(k))

spotreba

l/100 km

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

krútiaci moment (Nm)

počet stupňov

1,25i

benzín

55 (75)

4,7-5,1

13,6

122

5

1,25i

benzín

62 (84)

4,7-5,1

13,1

122

5

1,4i

benzín

74 (100)

5,3-5,5

11,6

134

6 (4.aut)

1,1 CRDi

nafta

55 (75)

3,2-4,0

16,0

180

6

1,4 CRDi

nafta

66 (90)

3,7-4,1

12,1

240

6

Interiér je bez lesklých plôch

Automobilka sľubuje plasty v interiéri z kvalitného materiálu, ktorý má byť odolnejší proti škrabancom a oterom.

Pravdou je, že aj v dvojfarebnej konfigurácii nenájdete v kokpite lesklé plochy. Interiér dokázal materiálmi predčiť asi všetkých súčasných konkurentov.

Navyše je výborne odhlučnený a prehľadný.

Aj tu sa stratili divoké tvary, ktorými oplýva väčší model i30. Na tichej jazde má výrazný podiel aerodynamika a nízke spätné zrkadlá.

Telefón nahradí drahé prvky výbavy

V ponuke bude veľký a dotykový farebný displej, integrovaná navigácia a pamäť na 1GB hudby.

Automobilka však do nižších výbav ponúkne namiesto drahých príplatkových systémov stojan na mobilný telefón s integrovaným konektorom.

Vodič tak využije danosti svojho telefónu v synchronizácii s autom. Celkovo výbava je navrhnutá účelne a obsahuje aj nové prvky ako vyhrievanie volantu a stráženie jazdy v pruhoch.

Tesne pred slovenskou premiérou sa nám podarilo zistiť, že cena najlacnejšej verzie začína na 9.990 s uvádzacím bonusom 1.000 eur, teda od 8.990 eur.

Hyundai i20 - základné rozmery

Parameter

(mm)

Rázvor

2570

Dĺžka

4035

Šírka

1734

Výška

1474

Potrebujú viac výkonu v nižších otáčkach

Vyskúšali sme naftový diesel 1,4 CRDi, benzínovú verziu 1,25 aj motor 1,4i, ktorý sa nám zdá z doterajšej ponuky najschodnejší. Benzínové agregáty sú výborné v meste.

Na diaľnici a v kopcoch potrebujú až veľmi vysoké otáčky. Nakoľko diesel zaujíma asi menšinu, odporúčame 1,4 i alebo počkať na preplňovaný motor 1,0 T-GDi.

Základný benzínový motor 1,25 môže mať výkon 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Silnejší štvorvalec 1,4 dosahuje výkon 74 kW (100 k). Je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca.

Naftové motory 1,1 CRDi, a 1,4 CRDI majú výkon 55 a 66 KW a koleso rozvodovej reťaze s pogumovaným povrchom pre tichší chod.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 333
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 149
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 622
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 411
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 042
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 898
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 550

Téma: Hyundai i30, ix35, Santa Fe, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop