SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Hyundai i20 výborne odhlučnili

Novinka je výrazne tichšia, priestranná, má veľký kufor, komfortný podvozok, tuhú karosériu, ale zatiaľ slabšie motory.

(Zdroj: Hyundai)

Hyundai urobil všetko preto, aby po úspechu modelu i10 získal cenu Auto Best za najlepší pomer ceny, hodnoty a úžitku aj s druhou generáciou i20.

Éra prepĺňaných benzínových motorov príde až začiatkom budúceho roka.

Vtedy sa pod kapotou objaví trojvalcový litrový motor a jeho silnejšia verzia ponúkne 88 kW (120k).

Podstatný bude najmä krútiaci moment 172 Nm. Na prvých zoznamovacích jazdách automobilka ponúkla dva benzínové a dva naftové motory.

Prvý pohľad na nový dizajn prezrádza, že Hyundai opúšťa bujaré krivky modelov i30 a i40. Namiesto toho venuje pozornosť hranám a jednotnej línii.

Druhá generácia modelu i20 vyzerá jednoliatejšie a doslova padne do oka. Zadný čierny stĺpik pasuje autu lepšie, než predné čierne stĺpiky konkurentov.

Z pohľadu motoristu je lepšia a citeľnejšia zmena v tuhosti karosérie. Zvýšenie podielu vysokopevnej ocele cítiť pri prvom zatočení a vyjdení na nerovnosť.

Tuhosť karosérie vraj vzrástla o 64 percent. Novinka je buď extrémne tuhá, alebo minulá generácia bola na tom dosť slabo.

Hyundai venoval remeselnej a mechanickej stránke veľkú pozornosť. Dôležitosť modelu i20 vyplýva z predpokladov 17 percentného rastu predaja B triedy malých áut do roku 2017.

Výrobca predal z prvej generácie i20 vyše 400.000 kusov a z novej chce na trh Európy umiestniť každý rok 100.000 áut. Preto auto vyvinul v Európe a ušil pre tunajších motoristov.

Priestor citeľne narástol

Hyundai i20 bude priestorom a výbavou hrať na strunu motoristom, ktorým malé auto stelesňuje jediné auto v rodine. Preto má auto evokovať pocit, že za dané peniaze dostal majiteľ hodný kus auta.

Oproti predchodcovi je Hyundai i20 novej generácie o štyri centimetre dlhší, o necelé tri širší a najmä má o 4,5 centimetra dlhší rázvor náprav.

Priestor sa v oblasti nôh vyšplhal na úroveň kompaktu. Hoci výška nad zadným sedadlom nepatrí medzi rekordné, na dnešné pomery “sčapených” striech je to veľmi slušných 978 milimetrov.

Vnútorná šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje hodnoty niektorých kompaktov. Napokon aj samotný batožinový priestor sa vyšplhal na 324 litrov.

Zadné operadlá tvoria po sklopení mierne šikmú rovinu s dnom kufra.

Hyundai i20 - základné informácie

verzia

palivo

výkon

(kW(k))

spotreba

l/100 km

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

krútiaci moment (Nm)

počet stupňov

1,25i

benzín

55 (75)

4,7-5,1

13,6

122

5

1,25i

benzín

62 (84)

4,7-5,1

13,1

122

5

1,4i

benzín

74 (100)

5,3-5,5

11,6

134

6 (4.aut)

1,1 CRDi

nafta

55 (75)

3,2-4,0

16,0

180

6

1,4 CRDi

nafta

66 (90)

3,7-4,1

12,1

240

6

Interiér je bez lesklých plôch

Automobilka sľubuje plasty v interiéri z kvalitného materiálu, ktorý má byť odolnejší proti škrabancom a oterom.

Pravdou je, že aj v dvojfarebnej konfigurácii nenájdete v kokpite lesklé plochy. Interiér dokázal materiálmi predčiť asi všetkých súčasných konkurentov.

Navyše je výborne odhlučnený a prehľadný.

Aj tu sa stratili divoké tvary, ktorými oplýva väčší model i30. Na tichej jazde má výrazný podiel aerodynamika a nízke spätné zrkadlá.

Telefón nahradí drahé prvky výbavy

V ponuke bude veľký a dotykový farebný displej, integrovaná navigácia a pamäť na 1GB hudby.

Automobilka však do nižších výbav ponúkne namiesto drahých príplatkových systémov stojan na mobilný telefón s integrovaným konektorom.

Vodič tak využije danosti svojho telefónu v synchronizácii s autom. Celkovo výbava je navrhnutá účelne a obsahuje aj nové prvky ako vyhrievanie volantu a stráženie jazdy v pruhoch.

Tesne pred slovenskou premiérou sa nám podarilo zistiť, že cena najlacnejšej verzie začína na 9.990 s uvádzacím bonusom 1.000 eur, teda od 8.990 eur.

Hyundai i20 - základné rozmery

Parameter

(mm)

Rázvor

2570

Dĺžka

4035

Šírka

1734

Výška

1474

Potrebujú viac výkonu v nižších otáčkach

Vyskúšali sme naftový diesel 1,4 CRDi, benzínovú verziu 1,25 aj motor 1,4i, ktorý sa nám zdá z doterajšej ponuky najschodnejší. Benzínové agregáty sú výborné v meste.

Na diaľnici a v kopcoch potrebujú až veľmi vysoké otáčky. Nakoľko diesel zaujíma asi menšinu, odporúčame 1,4 i alebo počkať na preplňovaný motor 1,0 T-GDi.

Základný benzínový motor 1,25 môže mať výkon 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Silnejší štvorvalec 1,4 dosahuje výkon 74 kW (100 k). Je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca.

Naftové motory 1,1 CRDi, a 1,4 CRDI majú výkon 55 a 66 KW a koleso rozvodovej reťaze s pogumovaným povrchom pre tichší chod.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 076
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 273
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 996
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 580
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 315
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 032
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 310
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 214
  9. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 213
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dezinformácie pri epidémii tu už boli. Na konci tiekla krv

Odhaliť sprisahanie dokázal aj opitý zo psej búdy.

Ľudia sa prirodzene báli cholery, ktorá vyčíňala v 19. storočí. Nechápali zmysel hygienických opatrení, ľahko uverili fámam, že za všetkým je sprisahanie pánov, úradníkov, lekárov a lekárnikov - aj krčmárov.

Koronavírus na Slovensku: Riadenie krízy sa podľa Čaputovej nezlepšilo (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Petra Vlhová dnes ide obrovský slalom v stredisku Kranjska Gora, sledujte zjazdové lyžovanie - 2. kolo LIVE.
Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.