Automobilky pripravujú autá na vodík, v elektromobiloch nevidia budúcnosť

Toyota začne predávať sériové auto už začiatkom budúceho roka.

(Zdroj: Audi)

Napriek neustálemu napredovaniu elektromobilov, ktoré ako zdroj elektrickej energie využívajú rôzne typy akumulátorov, napredujú aj vozidlá na vodík.

Viaceré zdroje uvádzajú, že elektromobily, tak ako ich poznáme, sú len slepá ulička a nikdy nenahradia vozidlá na fosílne palivá úplne.

Technológia je dokonalejšia, cena nižšia

Automobily jazdiace na vodík majú, zdá sa, opäť reálnejšiu šancu. Cena palivových článkov na vodík, ktoré sú schopné efektívne vyrábať elektrickú energiu za posledné roky, výrazne klesla a účinnosť stúpla.

Prototypy automobilov na vodík už nie sú doménou len veľkých automobiliek. Hotové vozidlá pre firemných zákazníkov ponúka napríklad aj Hyundai.

Mercedes-Benz informoval, že sériové vozidlá na vodík, ktoré budú vedieť konkurovať autám so spaľovacím motorom, pripraví do roku 2017.

Toyota začne model Mirai, prvý sériový automobil na vodík, predávať v USA a Japonsku od začiatku budúceho roka.

Aj ďalší nemecký koncern chce naskočiť na vodíkový vlak

Na americkom autosalóne v Los Angeles predviedol koncern Volkswagen hneď viacero „vodíkových“ noviniek. Dve z nich patria materskej automobilke a stelesňuje ich Volkswagen Golf SportWagen HyMotion a väčší Passat HyMotion.

O samotný pohon sa stará elektromotor, ktorý svoju energiu čerpá nie len z palivových článkov, ale aj z „vyrovnávacích“ akumulátorov typu Lithium-Ion.

Celkový výkon pohonnej sústavy je 136 konských síl, čo umožní Volkswagenu Golf SportWagen HyMotion pokoriť rýchlosť 100 km/h za 10 sekúnd.

Na uskladnenie vodíka slúžia štyri menšie tlakové nádrže vyrobené z uhlíkových vlákien. Vodík je v nich udržiavaný pod tlakom 700 bar (10,150 psi alebo 690 atm.)

Podľa informácií automobilky, prototyp s plnými nádržami prekoná vzdialenosť 500 km.

Technológiu zvládli a sú pripravení sériovo vyrábať

Prémiovka koncernu Volkswagen, automobilka Audi, vložila vodíkovú techniku do modelu A7 Sportback s prívlastkom h-tron.

Na rozdiel od Volkswagenu je Audi verné pohonu všetkých štyroch kolies. O pohon tých predných sa stará elektromotor primárne spojený s palivovými článkami na vodík.

Pohon kolies zadnej nápravy má na starosti ďalší elektromotor, požičaný z modelu A3, ktorý energiu čerpá z batérií typu Lithium-Ion. Batérie slúžia ako sekundárny zdroj elektrickej energie a ich dobíjanie je možné cez systém rekuperácie alebo dobitím z elektrickej siete.

Medzi prednou a zadnou nápravou neexistuje pohyblivé mechanické spojenie.

Spoločný výkon oboch elektromotorov je 231 konských síl a dojazd s plnými nádržami 550 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 563
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 502
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 13 688
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 023
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 543
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 598
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 403
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 464
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 373
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 155

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ak Kiskovi laureáti nie sú hodní, koho chce oceniť Fico a vláda

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.