Automobilky pripravujú autá na vodík, v elektromobiloch nevidia budúcnosť

Toyota začne predávať sériové auto už začiatkom budúceho roka.

(Zdroj: Audi)

Napriek neustálemu napredovaniu elektromobilov, ktoré ako zdroj elektrickej energie využívajú rôzne typy akumulátorov, napredujú aj vozidlá na vodík.

Viaceré zdroje uvádzajú, že elektromobily, tak ako ich poznáme, sú len slepá ulička a nikdy nenahradia vozidlá na fosílne palivá úplne.

Technológia je dokonalejšia, cena nižšia

Automobily jazdiace na vodík majú, zdá sa, opäť reálnejšiu šancu. Cena palivových článkov na vodík, ktoré sú schopné efektívne vyrábať elektrickú energiu za posledné roky, výrazne klesla a účinnosť stúpla.

Prototypy automobilov na vodík už nie sú doménou len veľkých automobiliek. Hotové vozidlá pre firemných zákazníkov ponúka napríklad aj Hyundai.

Mercedes-Benz informoval, že sériové vozidlá na vodík, ktoré budú vedieť konkurovať autám so spaľovacím motorom, pripraví do roku 2017.

Toyota začne model Mirai, prvý sériový automobil na vodík, predávať v USA a Japonsku od začiatku budúceho roka.

Aj ďalší nemecký koncern chce naskočiť na vodíkový vlak

Na americkom autosalóne v Los Angeles predviedol koncern Volkswagen hneď viacero „vodíkových“ noviniek. Dve z nich patria materskej automobilke a stelesňuje ich Volkswagen Golf SportWagen HyMotion a väčší Passat HyMotion.

O samotný pohon sa stará elektromotor, ktorý svoju energiu čerpá nie len z palivových článkov, ale aj z „vyrovnávacích“ akumulátorov typu Lithium-Ion.

Celkový výkon pohonnej sústavy je 136 konských síl, čo umožní Volkswagenu Golf SportWagen HyMotion pokoriť rýchlosť 100 km/h za 10 sekúnd.

Na uskladnenie vodíka slúžia štyri menšie tlakové nádrže vyrobené z uhlíkových vlákien. Vodík je v nich udržiavaný pod tlakom 700 bar (10,150 psi alebo 690 atm.)

Podľa informácií automobilky, prototyp s plnými nádržami prekoná vzdialenosť 500 km.

Technológiu zvládli a sú pripravení sériovo vyrábať

Prémiovka koncernu Volkswagen, automobilka Audi, vložila vodíkovú techniku do modelu A7 Sportback s prívlastkom h-tron.

Na rozdiel od Volkswagenu je Audi verné pohonu všetkých štyroch kolies. O pohon tých predných sa stará elektromotor primárne spojený s palivovými článkami na vodík.

Pohon kolies zadnej nápravy má na starosti ďalší elektromotor, požičaný z modelu A3, ktorý energiu čerpá z batérií typu Lithium-Ion. Batérie slúžia ako sekundárny zdroj elektrickej energie a ich dobíjanie je možné cez systém rekuperácie alebo dobitím z elektrickej siete.

Medzi prednou a zadnou nápravou neexistuje pohyblivé mechanické spojenie.

Spoločný výkon oboch elektromotorov je 231 konských síl a dojazd s plnými nádržami 550 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.