Neoznačili konár na ceste a išli ho odstraňovať, narazilo doň auto

Vozidlo narazilo do neoznačeného konára za tmy a dažďa. Zranenia pritom utrpel pracovník, ktorý bol odstránením konára poverený.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Andrej: "Mal som nehodu, pri ktorej som počas dažďa, vetra a tmy narazil do ulomeného a spadnutého konára na ceste. Jeho najhrubšia časť bola asi 25 cm hrubá.

Konár pochádzal zo stromu vedľa cesty a ulomil sa vplyvom vetra. O tomto konári bol informovaný starosta, ale namiesto označenia takejto prekážky a prípadného odklonenia dopravy nechal, aby konár odstraňoval jeden zamestnanec obce na vlastnú zodpovednosť. Zdržiaval sa v priestore tohto konára. Táto osoba utrpela pri zrážke zranenia nôh a tržné poranenie hlavy.

Vedeli by ste mi poradiť, ako sa podobné prípady riešia? Myslím si, že nehode sa dalo predísť tým, že by sa doprava odklonila ďalšou osobou, prípadne dočasným značením o mimoriadnej prekážke."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Keď sa dozvedeli o konári na ceste, mali ho najprv označiť tak, aby sa vodiči mohli včas dozvedieť, že je na ceste prekážka. A čo najskôr po označení mali prekážku odstrániť.

Konár na ceste je ukážkovou prekážkou cestnej premávky. Zákon o cestnej premávke prikazuje správcovi cesty prekážku bezodkladne označiť, ak ju neoznačil jej pôvodca. Vetru ani stromu ale prikázať nemôžete.

Ak starosta poveril zamestnanca odstraňovať konár, no nezariadil jeho označenie, ohrozil nielen vodičov a posádky áut na ceste, ale aj pracovníka, ktorý konár odstraňoval.

Ak aj obec nie je správcom, mali informovať kompetentných. Napríklad políciu, ak správcu nepoznajú.

Za úraz pracovníka, ktorý odstraňoval z cesty konár, by mohol byť Andrej zodpovedný len v prípade, ak by bol konár správne označený.

Prekážka cestnej premávky sa má podľa zákona označiť najmä

  • zábranou na označenie uzávierky,
  • výstražným svetlom oranžovej farby,
  • za zníženej viditeľnosti aj červeným svetlom alebo reflexnou červenou zástavkou.

Podľa jedného zákona vznikla prekážka, podľa ďalšieho (zákon o pozemných komunikáciách) závada v zjaznosti. Tak sa volá situácia, ktorú vodič objektívne nemôžete predvídať a zároveň zvyšuje nebezpečenstvo prejazdu.

Závadou v zjazdnosti môžu byť

  • ojedinelé výtlky, výmole a hrbole v inak bezchybnom povrchu súvislého úseku vozovky,
  • nevhodne uložený udržiavací materiál,
  • spadnuté stromy a kamene,
  • poškodené dopravné značky,
  • znečistenie vozovky, poškodenie vozovky a iné závady spôsobené užívateľmi komunikácie alebo prevádzkovateľmi činností v okolí diaľnic, ciest a miestnych komunikácií,
  • ojedinelé miesta s poľadovicou, ktorá vznikla námrazou, zamŕzaním stekajúcej vody na vozovku z okolia alebo vôd stojacich na vozovke v dôsledku zlej funkcie zariadenia na odvodnenie komunikácie a
  • iné prekážky, ak sa na ne predpísaným spôsobom neupozorňuje,

"Závady v zjazdnosti diaľníc, ciest a miestnych komunikácií sú bez prieťahov povinní odstraňovať ich správcovia," píše sa v zákone.

Za škodu, ktorá vznikla Andrejovi na vozidle, je zodpovedný správca cesty. Nahradiť škodu by bol povinná ale len v prípade, že nebolo v medziach možností tieto závady odstrániť a ani na ne predpísaným spôsobom upozorniť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop