Dĺžka prerušovanej čiary nemá vplyv na pravidlá jazdy

Predpisy poznajú dva základné tipy prerušovaných čiar. Pravidlá jazdy v jazdných pruhoch dĺžku úsečiek nemenia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Gabriel Kuchta)

Jana: "Aké pravidlá sa vzťahujú na krajný pruh na diaľnici, ktorý je oddelený od zvyšných dvoch pruhov častejšími prerušovanými čiarami? Také sú napríklad v Bratislave na moste Lafranconi v smere do Petržalky, alebo na úseku D1 v Bratislave smerom na Trnavu.

Smie sa v takomto pruhu jazdiť rýchlejšie, ako jazdia nákladné autá v strednom pruhu, ktoré do pravého nesmú?

A čo na R1 za Nitrou v kopci? Musí sa tam jazdiť úplne vpravo?

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na oddelenie jazdných pruhov sa používa prerušovaná alebo plná čiara. Tieto čiary môžu byť aj dvojité alebo kombinované (plná s prerušovanou).

Vodorovná značka Pozdĺžna prerušovaná čiara (č. V 2a a č. V 2b) informuje vodiča, že môže prejsť z jedného pruhu do druhého, ak dodrží pravidlá jazdy v jazdných pruhoch.

  • Značka s rozstupmi (medzerami) dvojnásobnej až štvornásobnej dĺžky, ako je dĺžka úsečiek vrátane odbočovacích a pripájacích pruhov, vyznačuje najmä jazdné pruhy.
  • Značka s úsečkami rovnakej až štvornásobnej dĺžky, ako je dĺžka medzier, vyznačuje jazdné pruhy a predchádza plnej čiare alebo upozorňuje na nebezpečné miesta (zákrutu, križovatku a podobne).

ciary.jpg

Dĺžka úsečiek prerušovanej čiary ale nemá vplyv na to, ako používať jazdné pruhy. To platí nielen pre bratislavský diaľničný obchvat, ale aj v úseku rýchlostnej ceste R1 v smere z Novej Bane do Nitry.

Na diaľničnom obchvate Bratislavy v mieste, kde prekreslili krajnicu na jazdný pruh, smiete jazdiť tak, ako v iných jazdných pruhoch.

Na rozdiel od dvojpruhových úsekov obchvatu tam platia dve obmedzenia. Nákladné vozidlá smú jazdiť len v strednom pruhu a najvyššia povolená rýchlosť je tam pre všetkých znížená na 80 km/h (pre užšie jazdné pruhy).

Ak nákladiaky v strednom pruhu pôjdu pomalšie, ako vy v pravom pruhu, môžete bez obáv a bez zmeny jazdných pruhov pokračovať v pravom rýchlejšie. Nebude to predchádzanie.

Na rýchlostnej ceste R1 medzi Novou Baňou a Nitrou v dlhšom stúpaní má smer do Nitry k dispozícii okrem štandardných dvoch jazdných pruhov aj pruh pre pomalšie vozidlá (úplne vpravo). Označuje ho dopravné značenie krátko za križovatkou s výjazdom na Levice.

V ňom by mali jazdiť len vozidlá, ktoré idú výrazne pomalšie, ako je najvyššia povolená rýchlosť (130 km/h).


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 888
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 497
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 494
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 234
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 630
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 578
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 248
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 909
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 681
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 717

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop