SME

Dĺžka prerušovanej čiary nemá vplyv na pravidlá jazdy

Predpisy poznajú dva základné tipy prerušovaných čiar. Pravidlá jazdy v jazdných pruhoch dĺžku úsečiek nemenia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Gabriel Kuchta)

Jana: "Aké pravidlá sa vzťahujú na krajný pruh na diaľnici, ktorý je oddelený od zvyšných dvoch pruhov častejšími prerušovanými čiarami? Také sú napríklad v Bratislave na moste Lafranconi v smere do Petržalky, alebo na úseku D1 v Bratislave smerom na Trnavu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smie sa v takomto pruhu jazdiť rýchlejšie, ako jazdia nákladné autá v strednom pruhu, ktoré do pravého nesmú?

A čo na R1 za Nitrou v kopci? Musí sa tam jazdiť úplne vpravo?

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Na oddelenie jazdných pruhov sa používa prerušovaná alebo plná čiara. Tieto čiary môžu byť aj dvojité alebo kombinované (plná s prerušovanou).

Vodorovná značka Pozdĺžna prerušovaná čiara (č. V 2a a č. V 2b) informuje vodiča, že môže prejsť z jedného pruhu do druhého, ak dodrží pravidlá jazdy v jazdných pruhoch.

Značka s rozstupmi (medzerami) dvojnásobnej až štvornásobnej dĺžky, ako je dĺžka úsečiek vrátane odbočovacích a pripájacích pruhov, vyznačuje najmä jazdné pruhy. Značka s úsečkami rovnakej až štvornásobnej dĺžky, ako je dĺžka medzier, vyznačuje jazdné pruhy a predchádza plnej čiare alebo upozorňuje na nebezpečné miesta (zákrutu, križovatku a podobne).

Dĺžka úsečiek prerušovanej čiary ale nemá vplyv na to, ako používať jazdné pruhy. To platí nielen pre bratislavský diaľničný obchvat, ale aj v úseku rýchlostnej ceste R1 v smere z Novej Bane do Nitry.

SkryťVypnúť reklamu

Na diaľničnom obchvate Bratislavy v mieste, kde prekreslili krajnicu na jazdný pruh, smiete jazdiť tak, ako v iných jazdných pruhoch.

Na rozdiel od dvojpruhových úsekov obchvatu tam platia dve obmedzenia. Nákladné vozidlá smú jazdiť len v strednom pruhu a najvyššia povolená rýchlosť je tam pre všetkých znížená na 80 km/h (pre užšie jazdné pruhy).

Ak nákladiaky v strednom pruhu pôjdu pomalšie, ako vy v pravom pruhu, môžete bez obáv a bez zmeny jazdných pruhov pokračovať v pravom rýchlejšie. Nebude to predchádzanie.

Otestujte sa z dopravných pravidiel, ako v Autoškole >>

Na rýchlostnej ceste R1 medzi Novou Baňou a Nitrou v dlhšom stúpaní má smer do Nitry k dispozícii okrem štandardných dvoch jazdných pruhov aj pruh pre pomalšie vozidlá (úplne vpravo). Označuje ho dopravné značenie krátko za križovatkou s výjazdom na Levice.

SkryťVypnúť reklamu

V ňom by mali jazdiť len vozidlá, ktoré idú výrazne pomalšie, ako je najvyššia povolená rýchlosť (130 km/h).

Zväčšiť mapu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 898
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 814
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 241
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 856
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 345
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 612
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 916
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 464
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 457
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 008
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 625
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 962
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu