SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

V Európe je Corvette podstatne drahší, no v základe viac vybavený

Európania za vyššiu cenu získajú športové doplnky, tvrdší podvozok, manuálnu prevodovku, väčšie kolesá a elektronicky riadený diferenciál.

(Zdroj: Chevrolet)

Chevrolet Corvette Stingray je v USA relatívne bežným športovým autom. V Európe je situácia podstatne odlišnejšia a vidieť akýkoľvek model Corvette je v našich končinách vzácnosť.

Za túto situáciu môže z veľkej miery aj cena súčasného modelu, ktorá v Nemecku začína na sume 74.500 eur. V prepočte je to takmer 93 tisíc amerických dolárov, čo predstavuje takmer dvojnásobok ceny, za ktorú si môže základný model kúpiť Američania – 54.995 USD bez lokálnych daní.

Európania sa môžu pochváliť aspoň paketom Z51 ako štandard výbavy, čo zahŕňa elektronicky riadený samosvorný diferenciál, chladenie prevodovky a diferenciálu, špeciálne tlmiče, zosilnené pružiny a stabilizátor, upravené riadenie, väčšie kolesá a brzdy a funkčné aerodynamické doplnky karosérie.

Na starom kontinente je Corvette Stingray dostupný od apríla tohto roka a na jeho pohon slúži rovnaký motor ako v USA – 6,2 litrový V8 produkujúci výkon 460 konských síl a krútiaci moment 630 Nm.

Stingray je v ponuke exkluzívne so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou so systémom Active Rev Matching, ktorá pri podraďovaní nahrádza medziplyn a zabezpečuje správne otáčky motora.

Chevrolet Corvette Stingray pokorí rýchlosť 100 km/h za pokoja za 4,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h, prípadne 282 km/h vo verzii kabriolet.

Automobilka uvádza, že vozidlo by sa malo priemerne uspokojiť s 12 litrami paliva na 100 km jazdy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.