Systém xDrive, po prvý krát zabudovaný do vozidla BMW s priečne uloženým motorom, sa objaví vo verziách BMW 225i xDrive Actove Tourer a 220d xDrive Active Tourer.
Systém pohonu všetkých štyroch kolies je teda zatiaľ spojený s najsilnejšími motormi v danom rade BMW, no na oplátku ponúka osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.
Podľa predstaviteľov značky systém xDrive pridá k pohotovostnej hmotnosti vozidla približne 61 kilogramov, čo by malo mať len minimálny dopad na zvýšenie spotreby.
Automobilka tvrdí, že verzia 225i xDrive spotrebuje v priemere 6,4 litra paliva na 100 km jazdy. Naftová verzia 220d xDrive je podstatne úspornejšia – 4,6 litra paliva na 100 km.
Systém pohonu xDrive je vo verzii s primárne prednou poháňanou nápravou riešený prostredníctvom medzinápravovej spojky, ktorá je umiestnená na zadnej náprave. Takéto riešenie pohonu je teda podobné ako v prípade dobre známej spojky Haldex, ktorú vo veľkej miere používa napríklad Volkswagen.
xDrive umožní preniesť 100 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu v prípade, že predné kolesá neposkytujú žiadnu trakciu – stoja napríklad na ľade.
Za normálnych podmienok sú poháňané primárne kolesá prednej nápravy.