Vodiči sú ochotní prebiehať cez diaľnicu, tvrdí finančná skupina

Z prieskumu vyplýva, že tretina vodičov by ostala sedieť v pokazenom vozidle.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Ak by slovenskí vodiči minuli palivo na diaľnici, takmer polovica z nich by cez ňu prebehla, aby sa dostala na protiľahlú čerpaciu stanicu pre palivo.

Viac ako tretina by ostala nerušene sedieť v nepojazdnom vozidle v odstavnom pruhu. Vyplýva to z výsledkov prieskumu finančnej skupiny AXA, ktorá zisťovala využívanie asistenčných služieb poisťovní vodičmi.

V prieskume až 13 % šoférov uviedlo, že sa im už situácia, keď museli odstaviť svoje auto v odstavnom pruhu, niekedy stala. Asistenčné služby využila iba necelá tretina (29 %) z nich.

Takmer polovica vodičov by prebehla cez cestu pre palivo

Ak by vodiči museli odstaviť auto pre poruchu na krajnici, 36 % z nich by ostalo sedieť v aute. V takýchto prípadoch hrozí nebezpečenstvo zrážky s idúcim vozidlom.

Preto je väčším rizikom ostať v aute, ako vyjsť von a ísť mimo cestu. A to aj napriek tomu, že sa málokomu chce von z vyhriateho auta do jesenného dažďa alebo mrazu.

Takmer polovica zo všetkých opýtaných by neváhala prebehnúť na benzínovú pumpu v protismere. Iba 26 % šoférov takýto spôsob riešenia problému s prázdnou nádržou razantne odmietlo.

Na asistenčnú službu by sa v prípade prázdnej nádrže obrátila takmer tretina respondentov (34 %). Zvyšok si podľa finančnej skupiny nepripúšťa možné hrozby.

Asistenčné služby využívajú najmä starší vodiči

Slovenskí vodiči využívajú asistenčné služby stále pomerne málo, aj keď sú súčasťou poistenia.

Z prieskumu vyplynul rozdiel v správaní slovenských vodičov v porovnaní s českými. Kým v Českej republike využívajú asistenčné služby skôr mladšie generácie, na Slovensku je to naopak.

Zo skupiny mladých ľudí vo veku do 26 rokov využíva asistenčné služby iba 26 % z nich, u vodičov okolo veku 35 rokov vzrastá počet na 38 % a u štyridsiatnikov je to už 40 %.

Vodiči nechcú pre prázdnu nádrž obťažovať

Rozsah toho, v čom pomôžu asistenčné služby v rámci poistenia, určuje zmluva s poisťovňou. Zvyčajne však nechýba pomoc s dovozom chýbajúceho benzínu alebo nafty.

Medzi vodičmi prevláda názor, že sa asistenčné služby vzťahujú iba na závažné nehody a defekty, pri ktorých musí byť automobil odtiahnutý do servisu.

Šoféri majú tiež pocit, že by kvôli prázdnej nádrži uprostred noci poisťovňu obťažovali.

V prípade závažnejšie poruchy, s ktorými si šoféri neporadia sami, by sa na asistenčnú službu obrátila viac ako polovica vodičov. Necelá tretina (32 %) by však stále uprednostnila pomoc známeho alebo príbuzného.

Jednoduchšie poruchy sa vodiči zvyčajne snažia riešiť svojpomocne. Pneumatiku by si svojpomocne vymenilo necelých 51 % vodičov. Na asistenčnú službu by sa vtedy spoľahlo niečo vyše 23 % vodičov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 177
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 267
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 579
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 904
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 740
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 057
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 175

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop