SME
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Vodiči sú ochotní prebiehať cez diaľnicu, tvrdí finančná skupina

Z prieskumu vyplýva, že tretina vodičov by ostala sedieť v pokazenom vozidle.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Ak by slovenskí vodiči minuli palivo na diaľnici, takmer polovica z nich by cez ňu prebehla, aby sa dostala na protiľahlú čerpaciu stanicu pre palivo.

Viac ako tretina by ostala nerušene sedieť v nepojazdnom vozidle v odstavnom pruhu. Vyplýva to z výsledkov prieskumu finančnej skupiny AXA, ktorá zisťovala využívanie asistenčných služieb poisťovní vodičmi.

V prieskume až 13 % šoférov uviedlo, že sa im už situácia, keď museli odstaviť svoje auto v odstavnom pruhu, niekedy stala. Asistenčné služby využila iba necelá tretina (29 %) z nich.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Takmer polovica vodičov by prebehla cez cestu pre palivo

Ak by vodiči museli odstaviť auto pre poruchu na krajnici, 36 % z nich by ostalo sedieť v aute. V takýchto prípadoch hrozí nebezpečenstvo zrážky s idúcim vozidlom.

Preto je väčším rizikom ostať v aute, ako vyjsť von a ísť mimo cestu. A to aj napriek tomu, že sa málokomu chce von z vyhriateho auta do jesenného dažďa alebo mrazu.

Takmer polovica zo všetkých opýtaných by neváhala prebehnúť na benzínovú pumpu v protismere. Iba 26 % šoférov takýto spôsob riešenia problému s prázdnou nádržou razantne odmietlo.

Na asistenčnú službu by sa v prípade prázdnej nádrže obrátila takmer tretina respondentov (34 %). Zvyšok si podľa finančnej skupiny nepripúšťa možné hrozby.

Asistenčné služby využívajú najmä starší vodiči

Slovenskí vodiči využívajú asistenčné služby stále pomerne málo, aj keď sú súčasťou poistenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Z prieskumu vyplynul rozdiel v správaní slovenských vodičov v porovnaní s českými. Kým v Českej republike využívajú asistenčné služby skôr mladšie generácie, na Slovensku je to naopak.

Zo skupiny mladých ľudí vo veku do 26 rokov využíva asistenčné služby iba 26 % z nich, u vodičov okolo veku 35 rokov vzrastá počet na 38 % a u štyridsiatnikov je to už 40 %.

Vodiči nechcú pre prázdnu nádrž obťažovať

Rozsah toho, v čom pomôžu asistenčné služby v rámci poistenia, určuje zmluva s poisťovňou. Zvyčajne však nechýba pomoc s dovozom chýbajúceho benzínu alebo nafty.

Medzi vodičmi prevláda názor, že sa asistenčné služby vzťahujú iba na závažné nehody a defekty, pri ktorých musí byť automobil odtiahnutý do servisu.

Šoféri majú tiež pocit, že by kvôli prázdnej nádrži uprostred noci poisťovňu obťažovali.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade závažnejšie poruchy, s ktorými si šoféri neporadia sami, by sa na asistenčnú službu obrátila viac ako polovica vodičov. Necelá tretina (32 %) by však stále uprednostnila pomoc známeho alebo príbuzného.

Jednoduchšie poruchy sa vodiči zvyčajne snažia riešiť svojpomocne. Pneumatiku by si svojpomocne vymenilo necelých 51 % vodičov. Na asistenčnú službu by sa vtedy spoľahlo niečo vyše 23 % vodičov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  4. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  5. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 878
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 459
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 554
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 895
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 045
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 267
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 797
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 749
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 390
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 781
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

11 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

5 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Neprehliadnite tiež

Seat Arona Xperience

Najväčšie zmeny sa udiali vo vnútri.

6 h
Nehoda v Kraľovanoch.

Rozdiely medzi okresmi sú priepastné.

12 h
Škoda Enyaq iV 80

Head-up displej s rozšírenou realitou sa osvedčil v hustom daždi.

18 h
Renault Arkana

Manuálna prevodovka už nebude k dispozícii.

13. apr