Vodiči sú ochotní prebiehať cez diaľnicu, tvrdí finančná skupina

Z prieskumu vyplýva, že tretina vodičov by ostala sedieť v pokazenom vozidle.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Ak by slovenskí vodiči minuli palivo na diaľnici, takmer polovica z nich by cez ňu prebehla, aby sa dostala na protiľahlú čerpaciu stanicu pre palivo.

Viac ako tretina by ostala nerušene sedieť v nepojazdnom vozidle v odstavnom pruhu. Vyplýva to z výsledkov prieskumu finančnej skupiny AXA, ktorá zisťovala využívanie asistenčných služieb poisťovní vodičmi.

V prieskume až 13 % šoférov uviedlo, že sa im už situácia, keď museli odstaviť svoje auto v odstavnom pruhu, niekedy stala. Asistenčné služby využila iba necelá tretina (29 %) z nich.

Takmer polovica vodičov by prebehla cez cestu pre palivo

Ak by vodiči museli odstaviť auto pre poruchu na krajnici, 36 % z nich by ostalo sedieť v aute. V takýchto prípadoch hrozí nebezpečenstvo zrážky s idúcim vozidlom.

Preto je väčším rizikom ostať v aute, ako vyjsť von a ísť mimo cestu. A to aj napriek tomu, že sa málokomu chce von z vyhriateho auta do jesenného dažďa alebo mrazu.

Takmer polovica zo všetkých opýtaných by neváhala prebehnúť na benzínovú pumpu v protismere. Iba 26 % šoférov takýto spôsob riešenia problému s prázdnou nádržou razantne odmietlo.

Na asistenčnú službu by sa v prípade prázdnej nádrže obrátila takmer tretina respondentov (34 %). Zvyšok si podľa finančnej skupiny nepripúšťa možné hrozby.

Asistenčné služby využívajú najmä starší vodiči

Slovenskí vodiči využívajú asistenčné služby stále pomerne málo, aj keď sú súčasťou poistenia.

Z prieskumu vyplynul rozdiel v správaní slovenských vodičov v porovnaní s českými. Kým v Českej republike využívajú asistenčné služby skôr mladšie generácie, na Slovensku je to naopak.

Zo skupiny mladých ľudí vo veku do 26 rokov využíva asistenčné služby iba 26 % z nich, u vodičov okolo veku 35 rokov vzrastá počet na 38 % a u štyridsiatnikov je to už 40 %.

Vodiči nechcú pre prázdnu nádrž obťažovať

Rozsah toho, v čom pomôžu asistenčné služby v rámci poistenia, určuje zmluva s poisťovňou. Zvyčajne však nechýba pomoc s dovozom chýbajúceho benzínu alebo nafty.

Medzi vodičmi prevláda názor, že sa asistenčné služby vzťahujú iba na závažné nehody a defekty, pri ktorých musí byť automobil odtiahnutý do servisu.

Šoféri majú tiež pocit, že by kvôli prázdnej nádrži uprostred noci poisťovňu obťažovali.

V prípade závažnejšie poruchy, s ktorými si šoféri neporadia sami, by sa na asistenčnú službu obrátila viac ako polovica vodičov. Necelá tretina (32 %) by však stále uprednostnila pomoc známeho alebo príbuzného.

Jednoduchšie poruchy sa vodiči zvyčajne snažia riešiť svojpomocne. Pneumatiku by si svojpomocne vymenilo necelých 51 % vodičov. Na asistenčnú službu by sa vtedy spoľahlo niečo vyše 23 % vodičov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 10 109
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 966
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 760
  4. Moskva alebo Petrohrad? 3 648
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 149
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 542
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 326
  8. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 220
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 953
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 664

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Haagsky tribunál trestal najmä Srbov, po Mladičovi končí

Miloševič počas procesu zomrel, srbského extrémistu zase oslobodili. Teraz sedí v parlamente.

SVET

Najskôr cukríky, potom zabíjanie. Balkánskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.

KOŠICE KORZÁR

Bratov Paškovcov odsúdili za bitku v centre Košíc

Dvaja dostali podmienku, jeden peňažný trest.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu