Vodiči sú ochotní prebiehať cez diaľnicu, tvrdí finančná skupina

Z prieskumu vyplýva, že tretina vodičov by ostala sedieť v pokazenom vozidle.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Ak by slovenskí vodiči minuli palivo na diaľnici, takmer polovica z nich by cez ňu prebehla, aby sa dostala na protiľahlú čerpaciu stanicu pre palivo.

Viac ako tretina by ostala nerušene sedieť v nepojazdnom vozidle v odstavnom pruhu. Vyplýva to z výsledkov prieskumu finančnej skupiny AXA, ktorá zisťovala využívanie asistenčných služieb poisťovní vodičmi.

V prieskume až 13 % šoférov uviedlo, že sa im už situácia, keď museli odstaviť svoje auto v odstavnom pruhu, niekedy stala. Asistenčné služby využila iba necelá tretina (29 %) z nich.

Článok pokračuje pod video reklamou

Takmer polovica vodičov by prebehla cez cestu pre palivo

Ak by vodiči museli odstaviť auto pre poruchu na krajnici, 36 % z nich by ostalo sedieť v aute. V takýchto prípadoch hrozí nebezpečenstvo zrážky s idúcim vozidlom.

Preto je väčším rizikom ostať v aute, ako vyjsť von a ísť mimo cestu. A to aj napriek tomu, že sa málokomu chce von z vyhriateho auta do jesenného dažďa alebo mrazu.

Takmer polovica zo všetkých opýtaných by neváhala prebehnúť na benzínovú pumpu v protismere. Iba 26 % šoférov takýto spôsob riešenia problému s prázdnou nádržou razantne odmietlo.

Na asistenčnú službu by sa v prípade prázdnej nádrže obrátila takmer tretina respondentov (34 %). Zvyšok si podľa finančnej skupiny nepripúšťa možné hrozby.

Asistenčné služby využívajú najmä starší vodiči

Slovenskí vodiči využívajú asistenčné služby stále pomerne málo, aj keď sú súčasťou poistenia.

Z prieskumu vyplynul rozdiel v správaní slovenských vodičov v porovnaní s českými. Kým v Českej republike využívajú asistenčné služby skôr mladšie generácie, na Slovensku je to naopak.

Zo skupiny mladých ľudí vo veku do 26 rokov využíva asistenčné služby iba 26 % z nich, u vodičov okolo veku 35 rokov vzrastá počet na 38 % a u štyridsiatnikov je to už 40 %.

Vodiči nechcú pre prázdnu nádrž obťažovať

Rozsah toho, v čom pomôžu asistenčné služby v rámci poistenia, určuje zmluva s poisťovňou. Zvyčajne však nechýba pomoc s dovozom chýbajúceho benzínu alebo nafty.

Medzi vodičmi prevláda názor, že sa asistenčné služby vzťahujú iba na závažné nehody a defekty, pri ktorých musí byť automobil odtiahnutý do servisu.

Šoféri majú tiež pocit, že by kvôli prázdnej nádrži uprostred noci poisťovňu obťažovali.

V prípade závažnejšie poruchy, s ktorými si šoféri neporadia sami, by sa na asistenčnú službu obrátila viac ako polovica vodičov. Necelá tretina (32 %) by však stále uprednostnila pomoc známeho alebo príbuzného.

Jednoduchšie poruchy sa vodiči zvyčajne snažia riešiť svojpomocne. Pneumatiku by si svojpomocne vymenilo necelých 51 % vodičov. Na asistenčnú službu by sa vtedy spoľahlo niečo vyše 23 % vodičov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.