Vybrať pre začínajúceho vodiča autoškolu podľa dostupných informácií o kvalite je pre takmer polovicu (49 %) európskych rodičov náročné.
Až 47 % rodičov si autoškolu pre svojho potomka vyberá na základe jej vzdialenosti od bydliska. Deje sa tak najmä v Nemecku (72 %), v Rakúsku (71 %) a vo Francúzsku (69 %).
V Českej republike uviedlo vzdialenosť autoškoly ako dôležitý dôvod výberu len 38 % z opýtaných rodičov. Česi kladú väčší dôraz na osobné odporúčania (58 %) a na cenu (46 %).
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Goodyear v 19 krajinách Európy medzi 6 800 rodičmi začínajúcich európskych vodičov (vo veku 16 – 25 rokov).

Fatima Pereira Da Silva, špecialistka na dopravnú psychológiu, sa domnieva, že by Európa mala pre autoškoly zaviesť minimálne štandardy kvality, ktoré by mali prijať všetky krajiny.
"Vzhľadom na to, že si rodičia vyberajú autoškolu podľa vzdialenosti od domu a nie podľa kvality, každá musí spĺňať určitý štandard. Malo by sa to týkať celej Európy."
Tomuto trendu sa vymyká Rumunsko, kde len 16 % rodičov vyberá autoškolu podľa vzdialenosti a na rozdiel od priemeru EU (30 %) až 64 % podľa kvalifikácie učiteľa.
Väčšina rodičov si myslí, že autoškoly sú drahé
Väčšina európskych rodičov (80 %) súhlasí, že autoškoly sú drahé. Vo Švédsku si to myslí 87 % rodičov a pre 53 % rodičov je ťažké informovane hodnotiť kvalitu autoškôl.
"Niektorí rodičia si myslia, že jazdy v autoškolách sú drahé. Naliehavo apelujem na rodičov, aby nemysleli na cenu jednotlivých lekcií, ale aby sa sústredili na hodnotu investície do životne dôležitých zručností pre svoje deti. EFA tvrdo pracuje na vymedzení minimálnych štandardov pre autoškoly a pre inštruktorov. Medzi rodičmi a inštruktormi existuje množstvo zhodných názorov na výcvik vodičov a my sa snažíme na týchto názoroch stavať,” tvrdí John Lepine, prezident Európskej asociácie autoškôl (EFA)
Rodičia v Českej republike vyberajú autoškolu na základe osobného odporúčania častejšie (58 %), ako je priemer v EÚ (47 %).
V Turecku majú rodičia, na rozdiel od EÚ, kde je priemer 3 %, väčšiu tendenciu vyberať si školu podľa reklamy (až 44 %).
Chýba viac hodín jázd v nepriaznivom počasí
Prieskum sa zameral aj na obsah výučby v autoškolách. Väčšina rodičov (81 %) by rada do výučby autoškôl zaviedla viac hodín jázd v nepriaznivom počasí.
Samotní rodičia začínajúcich vodičov majú nedostatok sebavedomia pri vedení vozidla v týchto podmienkach. Len 40 % z nich uviedlo, že sa cíti dobre, alebo veľmi isto pri šoférovaní v nepriaznivých podmienkach.
Názory rodičov na vedenie vozidla v nepriaznivých poveternostných podmienkach korešpondujú s názormi samotných začínajúcich vodičov. Pri výskume v roku 2012 medzi mladými vodičmi 42 % nováčikov uviedlo, že ich tréning nezahŕňal šoférovanie v hustom daždi, kde hrozí riziko vzniku aquaplaningu.
Väčšina inštruktorov autoškôl (63 %) súhlasí aj s tým, že výučba v nepriaznivých poveternostných podmienkach je dôležitá. Napriek tomu len každý druhý inštruktor (51 %) učil svojich žiakov ako bezpečne viesť motorové vozidlo i v nepriaznivom počasí.