Väčšina rodičov v EÚ si myslí, že autoškoly sú drahé

Rodičia v Európe si vyberajú autoškolu najmä podľa vzdialenosti od domova.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Vybrať pre začínajúceho vodiča autoškolu podľa dostupných informácií o kvalite je pre takmer polovicu (49 %) európskych rodičov náročné.

Až 47 % rodičov si autoškolu pre svojho potomka vyberá na základe jej vzdialenosti od bydliska. Deje sa tak najmä v Nemecku (72 %), v Rakúsku (71 %) a vo Francúzsku (69 %).

V Českej republike uviedlo vzdialenosť autoškoly ako dôležitý dôvod výberu len 38 % z opýtaných rodičov. Česi kladú väčší dôraz na osobné odporúčania (58 %) a na cenu (46 %).

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Goodyear v 19 krajinách Európy medzi 6 800 rodičmi začínajúcich európskych vodičov (vo veku 16 – 25 rokov).

Fatima Pereira Da Silva, špecialistka na dopravnú psychológiu, sa domnieva, že by Európa mala pre autoškoly zaviesť minimálne štandardy kvality, ktoré by mali prijať všetky krajiny.

"Vzhľadom na to, že si rodičia vyberajú autoškolu podľa vzdialenosti od domu a nie podľa kvality, každá musí spĺňať určitý štandard. Malo by sa to týkať celej Európy."

Tomuto trendu sa vymyká Rumunsko, kde len 16 % rodičov vyberá autoškolu podľa vzdialenosti a na rozdiel od priemeru EU (30 %) až 64 % podľa kvalifikácie učiteľa.

Väčšina rodičov si myslí, že autoškoly sú drahé

Väčšina európskych rodičov (80 %) súhlasí, že autoškoly sú drahé. Vo Švédsku si to myslí 87 % rodičov a pre 53 % rodičov je ťažké informovane hodnotiť kvalitu autoškôl.

"Niektorí rodičia si myslia, že jazdy v autoškolách sú drahé. Naliehavo apelujem na rodičov, aby nemysleli na cenu jednotlivých lekcií, ale aby sa sústredili na hodnotu investície do životne dôležitých zručností pre svoje deti. EFA tvrdo pracuje na vymedzení minimálnych štandardov pre autoškoly a pre inštruktorov. Medzi rodičmi a inštruktormi existuje množstvo zhodných názorov na výcvik vodičov a my sa snažíme na týchto názoroch stavať,” tvrdí John Lepine, prezident Európskej asociácie autoškôl (EFA)

Rodičia v Českej republike vyberajú autoškolu na základe osobného odporúčania častejšie (58 %), ako je priemer v EÚ (47 %).

V Turecku majú rodičia, na rozdiel od EÚ, kde je priemer 3 %, väčšiu tendenciu vyberať si školu podľa reklamy (až 44 %).

Chýba viac hodín jázd v nepriaznivom počasí

Prieskum sa zameral aj na obsah výučby v autoškolách. Väčšina rodičov (81 %) by rada do výučby autoškôl zaviedla viac hodín jázd v nepriaznivom počasí.

Samotní rodičia začínajúcich vodičov majú nedostatok sebavedomia pri vedení vozidla v týchto podmienkach. Len 40 % z nich uviedlo, že sa cíti dobre, alebo veľmi isto pri šoférovaní v nepriaznivých podmienkach.

Názory rodičov na vedenie vozidla v nepriaznivých poveternostných podmienkach korešpondujú s názormi samotných začínajúcich vodičov. Pri výskume v roku 2012 medzi mladými vodičmi 42 % nováčikov uviedlo, že ich tréning nezahŕňal šoférovanie v hustom daždi, kde hrozí riziko vzniku aquaplaningu.

Väčšina inštruktorov autoškôl (63 %) súhlasí aj s tým, že výučba v nepriaznivých poveternostných podmienkach je dôležitá. Napriek tomu len každý druhý inštruktor (51 %) učil svojich žiakov ako bezpečne viesť motorové vozidlo i v nepriaznivom počasí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 870
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 690
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 126
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 331
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 040
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 560
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 557
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 074
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.