Väčšina rodičov v EÚ si myslí, že autoškoly sú drahé

Rodičia v Európe si vyberajú autoškolu najmä podľa vzdialenosti od domova.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Vybrať pre začínajúceho vodiča autoškolu podľa dostupných informácií o kvalite je pre takmer polovicu (49 %) európskych rodičov náročné.

Až 47 % rodičov si autoškolu pre svojho potomka vyberá na základe jej vzdialenosti od bydliska. Deje sa tak najmä v Nemecku (72 %), v Rakúsku (71 %) a vo Francúzsku (69 %).

V Českej republike uviedlo vzdialenosť autoškoly ako dôležitý dôvod výberu len 38 % z opýtaných rodičov. Česi kladú väčší dôraz na osobné odporúčania (58 %) a na cenu (46 %).

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Goodyear v 19 krajinách Európy medzi 6 800 rodičmi začínajúcich európskych vodičov (vo veku 16 – 25 rokov).

Fatima Pereira Da Silva, špecialistka na dopravnú psychológiu, sa domnieva, že by Európa mala pre autoškoly zaviesť minimálne štandardy kvality, ktoré by mali prijať všetky krajiny.

"Vzhľadom na to, že si rodičia vyberajú autoškolu podľa vzdialenosti od domu a nie podľa kvality, každá musí spĺňať určitý štandard. Malo by sa to týkať celej Európy."

Tomuto trendu sa vymyká Rumunsko, kde len 16 % rodičov vyberá autoškolu podľa vzdialenosti a na rozdiel od priemeru EU (30 %) až 64 % podľa kvalifikácie učiteľa.

Väčšina rodičov si myslí, že autoškoly sú drahé

Väčšina európskych rodičov (80 %) súhlasí, že autoškoly sú drahé. Vo Švédsku si to myslí 87 % rodičov a pre 53 % rodičov je ťažké informovane hodnotiť kvalitu autoškôl.

"Niektorí rodičia si myslia, že jazdy v autoškolách sú drahé. Naliehavo apelujem na rodičov, aby nemysleli na cenu jednotlivých lekcií, ale aby sa sústredili na hodnotu investície do životne dôležitých zručností pre svoje deti. EFA tvrdo pracuje na vymedzení minimálnych štandardov pre autoškoly a pre inštruktorov. Medzi rodičmi a inštruktormi existuje množstvo zhodných názorov na výcvik vodičov a my sa snažíme na týchto názoroch stavať,” tvrdí John Lepine, prezident Európskej asociácie autoškôl (EFA)

Rodičia v Českej republike vyberajú autoškolu na základe osobného odporúčania častejšie (58 %), ako je priemer v EÚ (47 %).

V Turecku majú rodičia, na rozdiel od EÚ, kde je priemer 3 %, väčšiu tendenciu vyberať si školu podľa reklamy (až 44 %).

Chýba viac hodín jázd v nepriaznivom počasí

Prieskum sa zameral aj na obsah výučby v autoškolách. Väčšina rodičov (81 %) by rada do výučby autoškôl zaviedla viac hodín jázd v nepriaznivom počasí.

Samotní rodičia začínajúcich vodičov majú nedostatok sebavedomia pri vedení vozidla v týchto podmienkach. Len 40 % z nich uviedlo, že sa cíti dobre, alebo veľmi isto pri šoférovaní v nepriaznivých podmienkach.

Názory rodičov na vedenie vozidla v nepriaznivých poveternostných podmienkach korešpondujú s názormi samotných začínajúcich vodičov. Pri výskume v roku 2012 medzi mladými vodičmi 42 % nováčikov uviedlo, že ich tréning nezahŕňal šoférovanie v hustom daždi, kde hrozí riziko vzniku aquaplaningu.

Väčšina inštruktorov autoškôl (63 %) súhlasí aj s tým, že výučba v nepriaznivých poveternostných podmienkach je dôležitá. Napriek tomu len každý druhý inštruktor (51 %) učil svojich žiakov ako bezpečne viesť motorové vozidlo i v nepriaznivom počasí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 401
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 465
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 713
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 246
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 112
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 776
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 536
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 232