SME

Manažérky jazdia najmä na Škodách a Volkswagenoch

Väčšina žien môže jazdiť len na aute, ktoré jej vyberie firma. Tie, ktoré si majú možnosť vybrať preferujú SUV.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Miroslava Cibulková)

Slovenské manažérky, keď si vyberajú firemné auto, túžia najčastejšie po modeloch Volkwagen Passat, Škoda Superb, prípadne po vozidlách SUV. Jazdia ale v iných.

Rozhodujúce sú predovšetkým firemné pravidlá, až potom nasleduje túžba po konkrétnom vozidle.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Najviac žien pracuje v slovenských firmách na stredných a nižších pozíciách, kde majú možnosť výberu modelov spravidla pevne danú." hovorí k rebríčku obľúbenosti značiek a modelov obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia, Lucia Čišková.

SkryťVypnúť reklamu

U žien vedú Škody a Volkswageny

Manažérky jazdia najčastejšie v Škode Octavia, v Škode Fabia a vo Volkswagene Golf. To je top trojka najčastejších modelov áut manažérok na Slovensku podľa prieskumu spoločnosti Business Lease Slovakia. Vyplýva z neho aj to, že Škody a Volkswageny tvoria až dve tretiny zo všetkých áut, ktoré šoférujú manažérky.

V 3600 autách, ktoré spoločnosť prenajíma, jazdí 79 % mužov, vodičky tvoria 21 %. "Vidíme trend nárastu žien za volantom vo firmách," poznamenala Čišková.

graf.jpg

Na vyšších pozíciách, kde si manažéri alebo manažérky môžu vybraťa z prémiových značiek, siahajú ženy najčastejšie po Mercedese, BMW a Audi. Obľúbené sú SUV modely.

Porovnanie značiek podľa toho, po akých značkách siaha častejšie aké pohlavie, sa ukazuje, že

SkryťVypnúť reklamu
  • Hondu si vyberajú ženy častejšie,
  • na Škode jazdí pätina žien a zvyšok sú muži, obdobne je to v prípade Hyundaiu,
  • Chevrolety, Seaty, Dacie, Jaguare, Saaby či Suzuki využívajú len muži.

Farby, výbavy, prevodovky

Výber farby áut často závisí od korporátnych farieb firmy. Najobľúbenejšie sú biela, čierna, modrá, strieborná metalíza, ale aj tmavošedé a bledosivé metalické farby.

Vyššie pozície vo firme majú spravidla voľný výber, stredné a nižšie pozície majú farbu určenú firmou. To isté platí aj pre výbavu.

Ženy vo vyšších pozíciách sa podľa prieskumu pri výbere výbavy rozhodujú oveľa rýchlejšie, než muži.

"Pokiaľ ide o výber prevodovky, na Slovensku máme stále väčšinu žien, ktoré preferujú manuálnu prevodovku. Záujem o automatickú prevodovku však aj u nich stúpa," tvrdí Čišková. Pri výbere bezpečnostných prvkov ale rozdiely nevidí.

SkryťVypnúť reklamu

Obľúbenými prvkami výbavy sú parkovacie senzory, navigácia, vyhrievanie sedadla, bezkľúčové otváranie, bluetooth.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu