Manažérky jazdia najmä na Škodách a Volkswagenoch

Väčšina žien môže jazdiť len na aute, ktoré jej vyberie firma. Tie, ktoré si majú možnosť vybrať preferujú SUV.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Miroslava Cibulková)

Slovenské manažérky, keď si vyberajú firemné auto, túžia najčastejšie po modeloch Volkwagen Passat, Škoda Superb, prípadne po vozidlách SUV. Jazdia ale v iných.

Rozhodujúce sú predovšetkým firemné pravidlá, až potom nasleduje túžba po konkrétnom vozidle.

"Najviac žien pracuje v slovenských firmách na stredných a nižších pozíciách, kde majú možnosť výberu modelov spravidla pevne danú." hovorí k rebríčku obľúbenosti značiek a modelov obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia, Lucia Čišková.

Článok pokračuje pod video reklamou

U žien vedú Škody a Volkswageny

Manažérky jazdia najčastejšie v Škode Octavia, v Škode Fabia a vo Volkswagene Golf. To je top trojka najčastejších modelov áut manažérok na Slovensku podľa prieskumu spoločnosti Business Lease Slovakia. Vyplýva z neho aj to, že Škody a Volkswageny tvoria až dve tretiny zo všetkých áut, ktoré šoférujú manažérky.

V 3600 autách, ktoré spoločnosť prenajíma, jazdí 79 % mužov, vodičky tvoria 21 %. "Vidíme trend nárastu žien za volantom vo firmách," poznamenala Čišková.

graf.jpg

Na vyšších pozíciách, kde si manažéri alebo manažérky môžu vybraťa z prémiových značiek, siahajú ženy najčastejšie po Mercedese, BMW a Audi. Obľúbené sú SUV modely.

Porovnanie značiek podľa toho, po akých značkách siaha častejšie aké pohlavie, sa ukazuje, že

  • Hondu si vyberajú ženy častejšie,
  • na Škode jazdí pätina žien a zvyšok sú muži, obdobne je to v prípade Hyundaiu,
  • Chevrolety, Seaty, Dacie, Jaguare, Saaby či Suzuki využívajú len muži.

Farby, výbavy, prevodovky

Výber farby áut často závisí od korporátnych farieb firmy. Najobľúbenejšie sú biela, čierna, modrá, strieborná metalíza, ale aj tmavošedé a bledosivé metalické farby.

Vyššie pozície vo firme majú spravidla voľný výber, stredné a nižšie pozície majú farbu určenú firmou. To isté platí aj pre výbavu.

Ženy vo vyšších pozíciách sa podľa prieskumu pri výbere výbavy rozhodujú oveľa rýchlejšie, než muži.

"Pokiaľ ide o výber prevodovky, na Slovensku máme stále väčšinu žien, ktoré preferujú manuálnu prevodovku. Záujem o automatickú prevodovku však aj u nich stúpa," tvrdí Čišková. Pri výbere bezpečnostných prvkov ale rozdiely nevidí.

Obľúbenými prvkami výbavy sú parkovacie senzory, navigácia, vyhrievanie sedadla, bezkľúčové otváranie, bluetooth.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117