Test: Volkswagen Passat predviedol excelentnú jazdu na snehu

Stabilizačný systém a podvozok dokážu zabaviť a využiť rýchlosť vo svoj prospech.

(Zdroj: autor)

Začiatkom decembra padli prvé snehové vločky a hoci mokrý sneh ostal chvíľu na ceste, nebol dôvod, aby sme išli jazdiť.

Počasie v okolí Brezna pripomínalo bratislavskú zimu a na test sme mali práve nový Volkswagen Passat. Auto s nevypínateľným stabilizačným systém a elektronickou ručnou brzdou.

Príjazd ku kancelárii však zmenil pôvodný zámer. Skúsili sme, ako auto zatočí po prudkom otočení volantu cez zlom príjazdovej cesty.

Elektronika Passatu ôsmej generácie zaregistrovala nedotáčavý šmyk na snehu a urobila zákrok na úrovni skúseného jazdca.

Zmenila zásahom ESP šmyk na ľahký pretáčavý a neprimeranú rýchlosť pre daný povrch využila v prospech zatočenia.

Dokonca auto navodilo pocit, akoby zasahovalo prediktívne (vopred) už pri nezdravo strmom zatočení volantu. Vtedy padlo rozhodnutie, že musíme ísť s Passatom na sneh.

Na našej testovacej dráhe sme chceli natočiť video, avšak najskôr bol taký vietor s mrznúcim snehom, že sa nedalo natáčať.

Keď bolo počasie lepšie, prišli miestni milovníci jazdy šmykom. A keďže vieme, ako chutí takáto jazda na prvom snehu, nemohli sme radosť prekaziť.

Preto sme sa s Passatom aspoň chvíľu pošmýkali a niečo zachytili na kameru. Auto pracovalo výborne najmä v odbočke, ktorá väčšinou v autách vyvolá nedotáčavé správanie.

Vo videu úplne drasticky zatočíme kolesami do zákruty na vyvolanie nedotáčavého šmyku. Vo fáze, keď má šofér pocit, že predkom vyletí zo zákruty.

Auto akoby jemne hodí zadkom a povolí zvieranie predných kolies brzdami.

Netreba dať na prvý dojem

Máme za sebou prvé kilometre na slovenských cestách s Volkswagenom Passat ôsmej generácie. Po pár dňoch za volantom uznávame, že automobilka si dala na novej generácii veľmi záležať.

Paradoxne pri prvom kontakte s čiernym sedanom 2,0 TDI Highline sa zdalo, že všetko ostalo po starom. Prejavy dvojspojkovej prevodovky a naftového motora ostali rovnaké.

Analógové hodiny majú zvýrazniť zmysel pre detail.

Akurát nový združený Activ Info Display, ktorý nahradil klasické „budíky“, prezrádzal medzigeneračný skok.

Po prvých metroch s tradičným pohnutím dvojspojkovej prevodovky DSG sme si vzdychli, že je to Passat a ten ostane sám sebou.

Teda na prvý pocit akoby nič nové. Napríklad mnohé ovládacie prvky sú podobné s Golfom siedmej generácie. Kým v iných extravagantnejších autách postupom času prvý ošiaľ z novinky vädne, v Passate je to opačne.

Pruženie potrebuje pre komfort záťaž

S kilometrami a hodinami spoznáte zmeny a konštrukčné vylepšenia.

Po deväťsto kilometroch, ktoré prešiel Passat na jednu nádrž s priemernou spotrebou 5,7 litra na sto kilometrov, (minimálne 4,7 a maximálne 6,5) si stojíme za tým, že podvozok je do mesta príliš tvrdý.

Aj veniec volantu má v mieste, kde ho máte držať, nekruhový profil a príliš ostrú hranu. Tiež ovládanie na multifunkčnom volante má až príliš veľa tlačidiel.

V podstate tlačidlá na volante minulej generácie sa nám páčili viac, akurát by zrejme neobsiahli to množstvo funkcií, ktoré ponúka združený displej.

Volkswagen Passat – základné údaje

Značka a model

Volkswagen Passat

Verzia

2,0 TDI DSG Highline

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20.610/30.090/33.280

Motor

(diesel; štvorvalec; 1968 (cm3);common rail, jedno turbodúchadlo

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

340/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, DSG,6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,7

Stav tachometra (km)

510

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5 / 5,7 (min. 4,7 – max. 6,7)

Objem palivovej nádrže (l)

66

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

912

Typ a rozmer pneumatík

Yokohama W.drive 215/55 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1501/614

Objem batožinového priestoru (l)

586

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2791;4767;1832;1456

Okrem tvaru venca volantu všetko má svoj dôvod. Podvozok zmení správanie po plnom obsadení auta. Pod záťažou sa správa ako presne dimenzovaný k autu.

Hoci Passat využíva koncernovú platformu MQB, je vyladený veľmi osobitne. Podvozok dáva spätnú odozvu ako asi žiadny Volkswagen doteraz.

Zatočenie volantom robilo radosť a ešte viac nadchlo tlmenie kmitov karosérie na vlnách asfaltu. Suverenita podvozka akoby nemala hraníc.

Najmä na cestách plných zákrut. V prípade nového podvozka platí, že čím viac ľudí na palube, tým vyšší komfort a nezhoršená ovládateľnosť.

Navigácia dostala dobré miesto

Volkswagen dal autu nový informačný displej, ktorý zobrazením nemá čaro klasických prístrojov, ako ich poznáme. Prináša však veľa možností zobrazenia na jednom mieste podľa toho, komu čo vyhovuje.

Najlepším krokom vpred je umiestnenie navigácie medzi tachometer a otáčkomer. Tie možno ešte zmenšiť a dať prednosť mape.

Toto je cesta k vynechaniu veľkého displeja na stredovej konzole ako je tomu u Audi TT. Komu sa multifunkčný displej zdá neprehľadný, môže si zvoliť jednoduché zobrazenie classic s dvomi “budíkmi“.

Ovládanie na volante má veľa funkcií a vyžaduje trpezlivosť pri učení.

Passat B8 priniesol citlivú interpretáciu moderných prvkov do klasického auta.

Dokonca po šoférskej stránke je novinka viac reálnym autom než predchodca.

Kým v minulej generácii šofér necítil s cestou, teraz je spojenie šoféra s vozovkou prostredníctvom volantu skutočnejšie.

Stabilizačný systém urobil krok vpred

Podvozok zaujal jazdou v zákrutách a najmä správaním stabilizačného systému na snehu.

To, že autá s nevypínateľným stabilizačným systémom a elektronickou ručnou brzdou sú nezaujímavé pre zábavu na snehu, môže byť väčšine motoristov jedno.

Akurát stabilizačný systém mal doposiaľ napriek obrovským výhodám aj drobné nevýhody na snehu.

Mercedes ako prvý dokázal nastaviť ESP tak, že na snehu efektívne korigoval nedotáčavé správanie, teda jazdu von zo zákruty predkom.

Interiér prešiel výraznou zmenou, hoci všetko je akoby po starom. Veniec volantu by mal mať radšej kruhový profil.

Výrobcovia totiž dokázali zabrániť nebezpečným „hodinám“ a nekoordinovanému nárazu bokom do prekážky.

Nový Passat je však ukážkou toho, že na snehu je občas prospešné nechať ľahko ujsť zadok a premietnuť prehnanú rýchlosť smerom do zákruty.

Zmeny nevidieť, ale cítiť

Jazda na snehu je jedným z dôkazov, že Passat spravil ďalší významný krok vopred, hoci ho navonok nevidieť.

A vlastne také je celá nová ôsma generácia. Zlepšená viac pod povrchom, než naoko.

Už teraz sa tešíme na test ďalšej verzie.

Poznávacím znakom na uhladenom zadku sú nové LED svetlá.
ico

UPOZORNENIE

Stabilizačný systém dokáže zvrátiť iba situácie blízko hranice priľnavosti. Na systém sa nemožno opovážlivo spoliehať a zámerne riskovať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 047
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 644
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 131
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 765
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 274
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 185
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 391
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 182

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.