SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Test: Volkswagen Passat predviedol excelentnú jazdu na snehu

Stabilizačný systém a podvozok dokážu zabaviť a využiť rýchlosť vo svoj prospech.

(Zdroj: autor)

Začiatkom decembra padli prvé snehové vločky a hoci mokrý sneh ostal chvíľu na ceste, nebol dôvod, aby sme išli jazdiť.

Počasie v okolí Brezna pripomínalo bratislavskú zimu a na test sme mali práve nový Volkswagen Passat. Auto s nevypínateľným stabilizačným systém a elektronickou ručnou brzdou.

Príjazd ku kancelárii však zmenil pôvodný zámer. Skúsili sme, ako auto zatočí po prudkom otočení volantu cez zlom príjazdovej cesty.

Elektronika Passatu ôsmej generácie zaregistrovala nedotáčavý šmyk na snehu a urobila zákrok na úrovni skúseného jazdca.

Zmenila zásahom ESP šmyk na ľahký pretáčavý a neprimeranú rýchlosť pre daný povrch využila v prospech zatočenia.

Dokonca auto navodilo pocit, akoby zasahovalo prediktívne (vopred) už pri nezdravo strmom zatočení volantu. Vtedy padlo rozhodnutie, že musíme ísť s Passatom na sneh.

Na našej testovacej dráhe sme chceli natočiť video, avšak najskôr bol taký vietor s mrznúcim snehom, že sa nedalo natáčať.

Keď bolo počasie lepšie, prišli miestni milovníci jazdy šmykom. A keďže vieme, ako chutí takáto jazda na prvom snehu, nemohli sme radosť prekaziť.

Preto sme sa s Passatom aspoň chvíľu pošmýkali a niečo zachytili na kameru. Auto pracovalo výborne najmä v odbočke, ktorá väčšinou v autách vyvolá nedotáčavé správanie.

Vo videu úplne drasticky zatočíme kolesami do zákruty na vyvolanie nedotáčavého šmyku. Vo fáze, keď má šofér pocit, že predkom vyletí zo zákruty.

Auto akoby jemne hodí zadkom a povolí zvieranie predných kolies brzdami.

Netreba dať na prvý dojem

Máme za sebou prvé kilometre na slovenských cestách s Volkswagenom Passat ôsmej generácie. Po pár dňoch za volantom uznávame, že automobilka si dala na novej generácii veľmi záležať.

Paradoxne pri prvom kontakte s čiernym sedanom 2,0 TDI Highline sa zdalo, že všetko ostalo po starom. Prejavy dvojspojkovej prevodovky a naftového motora ostali rovnaké.

Analógové hodiny majú zvýrazniť zmysel pre detail.

Akurát nový združený Activ Info Display, ktorý nahradil klasické „budíky“, prezrádzal medzigeneračný skok.

Po prvých metroch s tradičným pohnutím dvojspojkovej prevodovky DSG sme si vzdychli, že je to Passat a ten ostane sám sebou.

Teda na prvý pocit akoby nič nové. Napríklad mnohé ovládacie prvky sú podobné s Golfom siedmej generácie. Kým v iných extravagantnejších autách postupom času prvý ošiaľ z novinky vädne, v Passate je to opačne.

Pruženie potrebuje pre komfort záťaž

S kilometrami a hodinami spoznáte zmeny a konštrukčné vylepšenia.

Po deväťsto kilometroch, ktoré prešiel Passat na jednu nádrž s priemernou spotrebou 5,7 litra na sto kilometrov, (minimálne 4,7 a maximálne 6,5) si stojíme za tým, že podvozok je do mesta príliš tvrdý.

Aj veniec volantu má v mieste, kde ho máte držať, nekruhový profil a príliš ostrú hranu. Tiež ovládanie na multifunkčnom volante má až príliš veľa tlačidiel.

V podstate tlačidlá na volante minulej generácie sa nám páčili viac, akurát by zrejme neobsiahli to množstvo funkcií, ktoré ponúka združený displej.

Volkswagen Passat – základné údaje

Značka a model

Volkswagen Passat

Verzia

2,0 TDI DSG Highline

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20.610/30.090/33.280

Motor

(diesel; štvorvalec; 1968 (cm3);common rail, jedno turbodúchadlo

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

340/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, DSG,6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,7

Stav tachometra (km)

510

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5 / 5,7 (min. 4,7 – max. 6,7)

Objem palivovej nádrže (l)

66

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

912

Typ a rozmer pneumatík

Yokohama W.drive 215/55 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1501/614

Objem batožinového priestoru (l)

586

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2791;4767;1832;1456

Okrem tvaru venca volantu všetko má svoj dôvod. Podvozok zmení správanie po plnom obsadení auta. Pod záťažou sa správa ako presne dimenzovaný k autu.

Hoci Passat využíva koncernovú platformu MQB, je vyladený veľmi osobitne. Podvozok dáva spätnú odozvu ako asi žiadny Volkswagen doteraz.

Zatočenie volantom robilo radosť a ešte viac nadchlo tlmenie kmitov karosérie na vlnách asfaltu. Suverenita podvozka akoby nemala hraníc.

Najmä na cestách plných zákrut. V prípade nového podvozka platí, že čím viac ľudí na palube, tým vyšší komfort a nezhoršená ovládateľnosť.

Navigácia dostala dobré miesto

Volkswagen dal autu nový informačný displej, ktorý zobrazením nemá čaro klasických prístrojov, ako ich poznáme. Prináša však veľa možností zobrazenia na jednom mieste podľa toho, komu čo vyhovuje.

Najlepším krokom vpred je umiestnenie navigácie medzi tachometer a otáčkomer. Tie možno ešte zmenšiť a dať prednosť mape.

Toto je cesta k vynechaniu veľkého displeja na stredovej konzole ako je tomu u Audi TT. Komu sa multifunkčný displej zdá neprehľadný, môže si zvoliť jednoduché zobrazenie classic s dvomi “budíkmi“.

Ovládanie na volante má veľa funkcií a vyžaduje trpezlivosť pri učení.

Passat B8 priniesol citlivú interpretáciu moderných prvkov do klasického auta.

Dokonca po šoférskej stránke je novinka viac reálnym autom než predchodca.

Kým v minulej generácii šofér necítil s cestou, teraz je spojenie šoféra s vozovkou prostredníctvom volantu skutočnejšie.

Stabilizačný systém urobil krok vpred

Podvozok zaujal jazdou v zákrutách a najmä správaním stabilizačného systému na snehu.

To, že autá s nevypínateľným stabilizačným systémom a elektronickou ručnou brzdou sú nezaujímavé pre zábavu na snehu, môže byť väčšine motoristov jedno.

Akurát stabilizačný systém mal doposiaľ napriek obrovským výhodám aj drobné nevýhody na snehu.

Mercedes ako prvý dokázal nastaviť ESP tak, že na snehu efektívne korigoval nedotáčavé správanie, teda jazdu von zo zákruty predkom.

Interiér prešiel výraznou zmenou, hoci všetko je akoby po starom. Veniec volantu by mal mať radšej kruhový profil.

Výrobcovia totiž dokázali zabrániť nebezpečným „hodinám“ a nekoordinovanému nárazu bokom do prekážky.

Nový Passat je však ukážkou toho, že na snehu je občas prospešné nechať ľahko ujsť zadok a premietnuť prehnanú rýchlosť smerom do zákruty.

Zmeny nevidieť, ale cítiť

Jazda na snehu je jedným z dôkazov, že Passat spravil ďalší významný krok vopred, hoci ho navonok nevidieť.

A vlastne také je celá nová ôsma generácia. Zlepšená viac pod povrchom, než naoko.

Už teraz sa tešíme na test ďalšej verzie.

Poznávacím znakom na uhladenom zadku sú nové LED svetlá.
ico

UPOZORNENIE

Stabilizačný systém dokáže zvrátiť iba situácie blízko hranice priľnavosti. Na systém sa nemožno opovážlivo spoliehať a zámerne riskovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 620
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 539
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 866
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 958
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 868
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 748
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 562
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoluzakladateľka spoločnosti DNA ERA Michaela Šišková.

Surové dáta získate z laboratória, našou silnou stránkou je ich interpretácia, tvrdí Michaela Šišková.


16. nov

Obrovský slalom v Killingtone vyhrala Gutová-Behramiová.


Sportnet a 1 ďalší 33m
Ilustračná fotografia

Počet hráčov videohier v Európe rastie.


25. nov
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 20 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Bralce
  2. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  3. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  4. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  5. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  6. Irena Šimuneková: Vrchhora a Michalov vrch
  7. Kristína Jakubičková: Ako sa žije "rozmaznávanej" žene
  8. Peter Maroncik: Už sa zase liahnu, komančovia
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 12 084
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 465
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 356
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 256
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 203
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 139
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 067
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu