Nová generácia modelu XC90 prichádza, ako bolo avizované, aj s technológiou Twin Engine. Pod týmto názvom sa skrýva plug-in hybridné vozidlo.
Volvo vo svojej tlačovej správe sľubuje na jednej strane vysoký výkon a na druhej nízku produkciu emisií.
Papierové údaje sú viac ako pozitívne, veď SUV so spotrebou 2,5 l a emisiami na úrovni 59g/km na cestách normálne nestretneme.
Tlak Bruselu ohľadom emisií na automobilky je enormný, a preto výrobcovia vo všeobecnosti hľadajú rôzne spôsoby, ako splniť nariadenia Európskej únie.
Prax potom ukazuje, že papierové údaje sa čoraz viac vzďaľujú od skutočnosti. Obzvlášť to platí pre plug-in hybridy, ktoré majú na čisto elektrický pohon slušný dojazd.
Batérie skryli do stredového tunela
Volvo XC90 T8 je prvým vozidlom značky stavaným od základov ako plug-in hybrid. Podľa výrobcu sa to prejavuje nulovým kompromisom v oblasti vnútorného a batožinového priestoru.
Batérie ukryté v stredovom tuneli umožňujú aj existenciu sedemmiestnej verzie. Pohon má na starosti štvorvalec s objemom dva litre v spolupráci s elektromotorom poháňajúcim zadnú nápravu.
Celkový výkon sústavy je 292 kW a krútiaci moment dosahuje až 640Nm. Vďaka týmto parametrom vystrelí XC 90 z pokoja na sto km/h za 5,9 s.
Ponúka päť jazdných režimov
Ani Volvo nezabudlo v prípade plug-in hybridného modelu na možnosť výberu z niekoľkých jazdných režimov.
Okrem hybridného je na výber čisto elektrický režim (dojazd 40km), ďalej športový režim, AWD režim so stálym pohonom všetkých kolies a „Save“ režim.
V poslednom zmieňovanom režime auto dobíja batérie a šetrí ich pre neskoršie využitie napríklad v mestskej premávke.