V päťdesiatych rokoch ju prvý raz použili v pretekárskom vozidle s pohonom všetkých kolies. V sériovej výrobe sa však neuplatnila. V posledných rokoch sa však znovu pokračovalo v jej vývoji, pretože medzitým sa ukázali jej perspektívy v nových konštrukciách vyspelej vozidlovej techniky. Využitie kvapalinového trenia viskóznej spojky v spojení s vývojom vysokoviskóznych kvapalín otvára množstvo možností v hnacích systémoch motorových vozidiel.
Jednou z nich je dômyselný systém pohonu všetkých kolies, realizovaný napríklad v automobile Golf syncro. Pretože viskózna spojka pracuje automaticky, vozidlo nepotrebuje žiadne prídavné spínače alebo ovládacie páky. Vodič sa môže plne sústrediť na premávku a nemôže urobiť chybu nesprávnym ovládaním pohonu všetkých kolies. Inak sa dá viskózna spojka využiť tiež ako uzávierka diferenciálu, tlmič kmitov aj ako spojka ventilátora alebo meniča. Princíp viskóznej spojky využíva nezvyčajné vlastnosti silikónových olejov. Spojka obsahuje hnacie a hnané lamely v uzavretej skrini naplnenej olejom. Krútiaci moment sa od motora privádza na hnacie lamely, odtiaľ cez olej na hnané lamely a z nich smerom k hnacím kolesám.